Μουσείο Τυπογραφείας

Η επιχειρησιακή έρευνα στον Αγροτικό Τομέα και τον Τουρισμό

Σε συνέχεια του 29ου Εθνικού Συνεδρίου & της 7ης Διεθνούς Συνάντησης Επιχειρησιακής Έρευνας που πραγματοποιήθηκαν τον Ιούνιο του 2018 στα Χανιά, αναλήφθηκε η πρωτοβουλία, από τους πρωτεργάτες της διοργάνωσης, της έκδοσης ενός επιστημονικού βιβλίου.

Το βιβλίο με τίτλο ‘Η επιχειρησιακή έρευνα στον αγροτικό τομέα και τον τουρισμό’, ως ένας συλλογικός τόμος, επιμελήθηκαν η Δρ. Κρασαδάκη Λία, ο Δρ. Μπαουράκης Γιώργος, ο Καθηγ. Ζοπουνίδης Κων/νος και ο Καθηγ. Ματσατσίνης Νίκος. Πρόκειται για ένα βιβλίο που περιλαμβάνει σύγχρονα ερευνητικά αποτελέσματα και απευθύνεται στη διεθνή επιστημονική κοινότητα, σε ερευνητές καθώς και σε μεταπτυχιακούς ή διδακτορικούς φοιτητές. Την έκδοση του βιβλίου στα Αγγλικά ανέλαβε ο διεθνής εκδότης SPRINGER, στην ιστοσελίδα του οποίου έχει ήδη προαναγγελθεί η έκδοση για κάθε ενδιαφερόμενο (https://www.springer.com/gp/book/9783030387655#aboutBook), ενώ το βιβλίο αναμένεται στις αρχές Απριλίου 2020.
Tο βιβλίο παρουσιάζει ένα ευρύ φάσμα πρόσφατων ερευνητικών μεθόδων, προσεγγίσεων και τεχνικών που έχουν εφαρμοστεί στη γεωργία και στη διαχείριση του τουριστικού προιόντος. Καλύπτει τόσο τον πρωτογενή τομέα της γεωργίας και της αγροτικής οικονομίας όσο και τον τριτογενή τομέα της τουριστικής βιομηχανίας. Τα ευρήματα και τα διδάγματα από αυτές τις καινοτόμες μεθόδους μπορούν εύκολα να εφαρμοστούν σε διάφορους άλλους κλάδους της οικονομίας. Το βιβλίο επικεντρώνεται σε ζητήματα συνεταιρισμών και συνεργασιών και στην ανάπτυξη λύσεων για την υποστήριξη αποφάσεων με πολλαπλά κριτήρια.
Το βιβλίο, 247 σελίδων, περιλαμβάνει δέκα κεφάλαια. Τα δύο πρώτα κεφάλαια αφορούν την υιοθέτηση της τεχνολογικής καινοτομίας στον αγροτικό τομέα. Το πρώτο κεφάλαιο έχει τίτλο «Οι γεωργικοί συνεταιρισμοί και η αποδοχή της τεχνολογικής καινοτομίας» και το δεύτερο έχει τίτλο «Εικονικές θερμοκοιτίδες και ηλεκτρονικά επιχειρηματικά εργαλεία για μικρομεσαίες επιχειρήσεις τροφίμων». Τα επόμενα δύο κεφάλαια αφορούν την βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών. Ειδικότερα, το τρίτο έχει τίτλο η «Σχεδίαση ενός λεξικού συναισθημάτων για τον ελληνικό τομέα τροφίμων και ποτών» και το τέταρτο «Η κερδοφορία των επιχειρήσεων κατά την περίοδο κρίσης. Στοιχεία από εισηγμένες εταιρείες του κλάδου τροφίμων και ποτών στο Χρηματιστήριο Αθηνών». Τα επόμενα τέσσερα κεφάλαια αφορούν τον τουριστικό κλάδο. Ειδικότερα, οι τίτλοι των κεφαλαίων έχουν ως εξής: πέμπτο: «Φορολογικοί πολλαπλασιαστές υπό ακραία αβεβαιότητα: Η περίπτωση της ελληνικής τουριστικής οικονομίας», έκτο: «Πρόβλεψη τουριστικής ζήτησης στην Ευρώπη», έβδομο: «Ο ρόλος των σύγχρονων λιμανιών και των θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών στην περιβαλλοντική αειφορία της Ανατολικής Μεσογείου. Η περίπτωση της Ελλάδας» και όγδοο: «Ένας υβριδικός αλγόριθμος βασισμένος σε συντεταγμένες για το πρόβλημα δρομολόγησης οχημάτων». Τα δύο τελευταία κεφάλαια αναφέρονται σε θέματα για όλους τους κλάδους της οικονομίας καθώς και τους προαναφερόμενους (αγροτικό – τουριστικό). Δηλαδή, το ένατο έχει τίτλο «Αξιολόγηση και επιλογή πράσινων προμηθευτών: Μια ανασκόπηση της βιβλιογραφίας» και το δέκατο, «Ένας υβριδικός αλγόριθμος αναζήτησης ομοιότητας για το πρόβλημα του προσανατολισμού».

Συμπερασματικά ο τόμος αυτός αποτελεί ένα σύγχρονο επιστημονικό εργαλείο στα χέρια κάθε ενδιαφερόμενου που ασχολείται με τον αγροτικό και τουριστικό τομέα, κλάδοι που είναι πολύ σημαντικοί για τη χώρα μας.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.