Μουσείο Τυπογραφείας

Γυμνάσου με ασφάλεια

Tο σημαντικότερο μηχάνημα που χρειάζεσαι για να φτάσεις στο στόχο σου, είναι το ίδιο σου το σώμα. Προφύλαξέ το ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές.

Ενημερώσου για τις τελευταίες αλλαγές στον τομέα της άσκησης
Μην δέχεσαι ότι σου πασάρουν. Η άσκηση είναι όπως η ιατρική. Συνεχώς νέες έρευνες  βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας και εσύ  δεν έχεις παρά να ρωτήσεις τους ειδικούς,  στην συγκεκριμένη περίπτωση τους γυμναστές. Ξεκόλλα από τις δοξασίες του παρελθόντος και ξεκινά να βλέπεις την άσκηση με άλλο μάτι. Πονάς στον ωμό είτε γιατί εκτελείς μια άσκηση με λάθος τρόπο, είτε γιατί εκτελείς μια απαγορευμένη άσκηση, είτε γιατί το πρόγραμμα άσκησης στο έχει γράψει το αγόρι σου ή στην χειρότερη περίπτωση το έχεις ξεπατικώσει από μια σελίδα ενός περιοδικού fitness. Πως θα καταλάβεις ότι αυτό που κάνεις είναι και το σωστό; Δεν θα το καταλάβεις την πρώτη εβδομάδα, τη δεύτερη, την τρίτη. Oταν όμως γυμνάζεσαι 6 μήνες και στο σώμα σου δεν έχεις δει ή καλύτερα νιώσει καμία διαφορά, τότε κάτι κάνεις λάθος.

Επικεντρώσου στην τεχνική
Oσον αφορά την εκτέλεση ασκήσεων με αντιστάσεις στο γυμναστήριο, στην ύπαιθρο, στο σπίτι σου αυτό που θα πρέπει να καταλάβεις είναι ότι η τεχνική είναι το A και το Ω όσον αφορά την ασφάλειά σου. Ειδικά οι ασκήσεις που γίνονται με το βάρος του σώματος σου και όχι σε μηχάνημα ενδυνάμωσης, ο παράγοντας τεχνική είναι καθοριστικός. Ημικαθίσματα, κάμψεις, προβολές και εκατοντάδες άλλες ασκήσεις με το βάρος σου, είναι πολύ αποτελεσματικές, απαιτούν όμως υψηλό επίπεδο τεχνικής  για να εκτελεστούν με ασφάλεια. Ξεκίνα μόνο με το βάρος σου και όταν αποκτήσεις την σωστή τεχνική, άρχισε να προσθέτεις επιπλέον εξωτερικό βάρος. Εάν γυμνάζεσαι σε γυμναστήριο, επέλεξε ασκήσεις σε μηχανήματα ενδυνάμωσης και στη συνέχεια ακολούθησε ένα πρόγραμμα με ασκήσεις που χρησιμοποιείς το βάρος σου σαν εξωτερική επιβάρυνση.

Μάθε τα όριά σου και μην τα ξεπερνάς
Η άσκηση πρέπει να σου δημιουργεί ευεξία και να σε γεμίζει με ενέργεια. Οσο η ένταση της άσκησης αυξάνεται, τόσο και οι πιθανότητες να τραυματιστείς ταυτόχρονα αυξάνονται. Αυτό σημαίνει ότι όταν δεν έχεις την σωστή καθοδήγηση σε προγράμματα υψηλής έντασης, είτε αερόβια, είτε με βάρη, είτε συνδυαστικά, κινδυνεύεις. Ακου το σώμα σου. Εάν με μια άσκηση που εκτελείς αισθάνεσαι πόνο ή δε νιώθεις έτοιμος να την ακολουθήσεις, απαίτησε να σταματήσεις ή να αλλάξεις άσκηση. Για κάθε άνθρωπο τα όρια αποτελούν καθαρά προσωπική υπόθεση. Για εσένα το να περπατάς στο διάδρομο με 6 ταχύτητα μπορεί να αποτελεί άσκηση υψηλής έντασης. Για κάποιον άλλο όμως μπορεί να είναι απλά το ζέσταμά του. Οσο ανεβαίνει η φυσική σου κατάσταση, τόσο τα όριά σου θα αυξάνονται. Μάθε να διαβάζεις το σώμα σου.

Φόρα τον κατάλληλο εξοπλισμό
Κάθε άθλημα που επιλέγεις να ακολουθήσεις χρειάζεται και τον κατάλληλο εξοπλισμό. Εάν οδηγάς ποδήλατο, το κράνος δεν πρέπει να βγαίνει ποτέ από το κεφάλι σου. Είναι αδιανόητο να βλέπεις ποδηλάτες στο δρόμο, χωρίς την στοιχειώδη προστασία στο κεφάλι τους. Εάν είσαι τόσο πωρωμένος και τρέχεις νύχτα στον δρόμο, φόρεσε ανοιχτόχρωμα ρούχα και ανακλαστικά, έτσι ώστε να είσαι ορατός από οποιοδήποτε κινούμενο όχημα βρεθεί στο δρόμο σου. Προσπάθησε να τρέχεις πάνω στα πεζοδρόμια, αν και οι ανάπηροι στο μυαλό που παρκάρουν, είτε σε ράμπες για άτομα με ειδικές ανάγκες, είτε πάνω στα πεζοδρόμια είναι αμέτρητοι. Τέλος καιρός είναι ν’ αλλάξεις τα παπούτσια που φοράς για τρέξιμο, όχι με κάτι πιο εξελιγμένο και ακριβό, αλλά με κάτι καινούργιο. Τα παπούτσια σου αντέχουν μέχρι ένα συγκεκριμένο αριθμό βημάτων. Από το σημείο αυτό και μετά, χάνουν την απορροφητικότητά τους και τη φόρμα τους. Αλλαξε τα για να προφυλάξεις τα γόνατά σου, όσο όμορφα και να φαίνονται εξωτερικά.
Τέλος, προσπάθησε να προσαρμόσεις τις παραμέτρους της άσκησης σύμφωνα με τον τρόπο ζωής σου. Εάν δουλεύεις 10 ώρες την ημέρα και έχεις και οικογένεια από πίσω σου, δύσκολα θα βρεις τον χρόνο και την διάθεση να προετοιμαστείς για να τρέξεις ένα μαραθώνιο. Το σώμα σου χρειάζεται χρόνο για ξεκούραση και εάν δεν του τη δώσεις, σύντομα θα σε εκδικηθεί. Βαλε στόχους που μπορείς να πετύχεις, με την ασφάλεια να είναι η πρώτη μέριμνά σου. Ενταση, συχνότητα και διάρκεια πρέπει να προσαρμόζονται στα δικά σου δεδομένα, ώστε να μπορείς να απολαμβάνεις στο μέγιστο τα οφέλη της άσκησης, με ασφάλεια.

Maria Orfanoudaki

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.