Μουσείο Τυπογραφείας

A’ TAΞΗ 2ου ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟΥ ΧΑΝΙΩΝ

Εμπειρία ζωής η επίσκεψή μας στα Ταμπακαριά

Kαλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και πολλαπλά ωφέλιμη ήταν η επίσκεψη που έκαναν, στο πλαίσιο του μαθήματος επιλογής “Διαχείριση Φυσικών Πόρων” τα παιδιά της Α’ τάξης του 2ου Γεν. Λυκείου Χανίων στα γνωστά μας Ταμπακαριά. Εμπειρία ζωής την χαρακτηρίζουν στις “εντυπώσεις” τους, που μου τις έστειλαν με “ταχυδρόμο” τον έναν από τους συνοδούς καθηγητές τους, τον Γιώργο Μαυροματάκη. Γι’ αυτήν την επίσκεψη, αλλά και γενικότερα για την αξία των εκπαιδευτικών εκδρομών, λοιπόν, ο λόγος, στον σημερινό, διανθισμένο με σχετικές φωτογραφίες, Παιδότοπο.
Συγχαρητήρια και στα παιδιά και στους καθηγητές τους!
Και για την επίσκεψη, αλλά και για υπέροχες αναφορές των παιδιών σ’ αυτές…

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος

[…] Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα είναι σε λειτουργία έξι από τον αρχικό αριθμό των ογδόντα, ενώ τα υπόλοιπα έχουν μετατραπεί σε ξενοδοχεία ή είναι παραμελημένα.
Απομένουν όμως τα κτήρια, πολλές φορές με ολόκληρο τον παλιό εξοπλισμό τους, μνημεία πλέον σήμερα της βιομηχανικής αρχαιολογίας. Το στοιχείο που δεν άλλαξε με το χρόνο είναι η μοναδική αρχιτεκτονική τους. Τα βυρσοδεψεία είναι ισόγεια με είσοδο από το δρόμο και είναι δίπατα ή τρίπατα από τη μεριά της θάλασσας. Χτισμένα με πέτρα και κεραμιδένιες στέγες, είναι τοποθετημένα στη σειρά, και διακόπτονται μόνο από πολύ στενά απότομα περάσματα με σκαλοπάτια προς τη θάλασσα. .
Η επίσκεψή μας σ’ ένα από αυτά συντέλεσε, στην αποκόμιση πληθώρας πληροφοριών για την επεξεργασία του δέρματος. Αρχικά τα δέρματα εισάγονται από το εξωτερικό αποτριχωμένα. Στη συνέχεια ο βυρσοδέψης τα τοποθετεί σε ειδικά μηχανήματα έτσι ώστε να μαλακώσουν. Αφού έχουν μαλακώσει θα τοποθετηθούν σε άλλα βαρέλια με νερό και ξύλα από τα οποία θα πάρουν το τελικό τους χρώμα. Τέλος, γυαλίζονται από τον ίδιο το βυρσοδέψη με έλαια φυτικής προέλευσης που δίνουν την ιδιότητα στο δέρμα να είναι πιο εύκαμπτο και συνεπώς ευκολότερο να μετατραπεί στην τελική του μορφή. Τα έλαια αυτά είναι μη τοξικά και τα λύματά τους δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον. Επίσης μεγάλη εντύπωση έκανε σε όλους μας η χαρακτηριστική μυρωδιά των δερμάτων που γινόταν αισθητή από αρκετά μέτρα μακριά.
Κλείνοντας, η επίσκεψη αυτή μπορεί να χαρακτηριστεί ως εμπειρία ζωής καθώς δε δίνεται η ευκαιρία σε πολλά άτομα να παραβρεθούν σε έναν τέτοιο χώρο μεγάλης αξίας, τόσο για την ιστορία και την αρχιτεκτονική του όσο και για τη φυσική του ομορφιά,  που καθίσταται αγαπημένος τουριστικός προορισμός στα Χανιά.
Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους καθηγητές μας, κα Ε. Ατσαλάκη και κ .Γ. Μαυροματάκη που συνετέλεσαν στην πραγματοποίηση αυτής της επίσκεψης

Αλεξάνδρα Πέσκου,
Ρενάτα Σβουράκη

Το να κάνουμε δραστηριότητες εκτός σχολείου είναι κάτι που κεντρίζει το ενδιαφέρον μας καθώς αυτά που μαθαίνουμε στην τάξη τα υλοποιούμε σε αυτές τις δράσεις. Από την εκδρομή μας στο βυρσοδεψείο αυτό που μας κέντρισε το ενδιαφέρον ήταν ότι όσοι εργάτες έχουν απομείνει να εργάζονται εκεί έχουν καταφέρει να διατηρούν τον ίδιο τρόπο εργασίας χωρίς να έχουν επηρεαστεί από τις σύγχρονες αλλαγές. Η ιστορία που μας διηγήθηκαν ήταν πολλή ενδιαφέρουσα και χαρήκαμε που είχαμε την ευκαιρία όχι μόνο να την ακούσουμε αλλά και να δούμε από κοντά τον τρόπο που δουλεύουν. Τέλος, μας άρεσε πάρα πολύ το γεγονός ότι ένας κύριος που δούλευε εκεί μοιράστηκε μαζί μας προσωπικές του εμπειρίες. Προσωπικά, δεν είχαμε ιδέα τι είναι το βυρσοδεψείο μέχρι που από αυτή τη δράση πήραμε πολλές γνώσεις και μια από αυτές ήταν εκείνη.
Ελένη Τάπου, Aννα Οικονομάκη

Από την εκπαιδευτική εκδρομή που πήγαμε πριν περίπου δυο βδομάδες με εντυπωσίασαν πολλά πράγματα. Πρώτα – πρώτα μου άρεσε το ότι έμαθα ότι αν και στην αρχή υπήρχαν 81 βυρσοδεψεία σήμερα λειτουργούν μόνο 4. Ακόμα, έμαθα ότι τέτοιου είδους επιχειρήσεις στις μέρες μας δεν βλάπτουν το περιβάλλον αφού χρησιμοποιούν υλικά φιλικά προς το περιβάλλον. Τέλος είδα τον παραδοσιακό τρόπο με τον οποίο έφτιαχναν δέρματα τα παλαιότερα χρόνια στα Χανιά .
Δημήτρης Σαβιολάκης

Η επίσκεψη στα Ταμπακαριά ήταν μια πολύ σημαντική εμπειρία. Ηταν η πρώτη φορά που επισκέπτομαι βυρσοδεψείο και με εντυπωσίασε η δουλειά που γίνεται εκεί καθώς και η έντονη δυσοσμία. Επίσης μου άρεσε πολύ η διαδρομή και τα Ταμπακαριά συνολικά σαν περιοχή. Γενικά θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι έγινε αυτή η επίσκεψη και θα ήθελα στο μέλλον να πραγματοποιηθούν και άλλες τέτοιες επισκέψεις.
Κώστας Τσικουδάκης

Από την εκπαιδευτική εκδρομή που πήγαμε στα Ταμπακαριά μου έμεινε το τοπίο αλλά και το βυρσοδεψείο. Μέχρι να φτάσουμε είχαμε μπροστά μας την θάλασσα αλλά και ένα σκυλάκι που μας ακολουθούσε. Αρχικά πριν μπούμε στο βυρσοδεψείο μας μίλησαν οι καθηγητές μας για το μέρος στο οποίο βρισκόμασταν. Μόλις μπήκαμε οι περισσότεροι στο βυρσοδεψείο, ένας άνδρας μας είπε ότι λειτουργούν μόνο 4 και μας μίλησε για τη διαδικασία που περνάμε τα δέρματα. Μου αρέσει να κάνουμε τέτοιες μικρές εκδρομές για να ξεφύγουμε λίγο από τον χώρο του σχολείου και μαθαίνουμε νέα και ενδιαφέροντα πράγματα .
Μάρκος Παπαδάκης

Οι εκπαιδευτικές εκδρομές είναι προτιμότερες απ’ τον κλασικό τρόπο διδασκαλίας, καθώς οι μαθητές δραστηριοποιούνται συμμετέχοντας δημιουργικά σε διάφορες δράσεις. Βρίσκουν πιο ενδιαφέρον τις εκπαιδευτικές εκδρομές από τη στείρα αποστήθιση πληροφοριών μέσα από τα βιβλία. Βλέπουν επίσης από κοντά ό,τι διδάσκονται στο πλαίσιο του μαθήματος και ως αποτέλεσμα δημιουργούν ολοκληρωμένες απόψεις για το ζήτημα που τους απασχολεί. Γι’ αυτό τέτοιες δράσεις πρέπει να ενθαρρύνονται απ’ το σχολείο .
Εύα Παπαδάκη,
Φαίη Τσιώκα

Οι περίπατοι που πηγαίνουμε με το σχολείο μου αρέσουν πάρα πολύ. Πιστεύω ότι κάνουν τους μαθητές να είναι ενεργοί σε αυτό που κάνουμε. Είναι κάτι διαφορετικό που εμένα προσωπικά μου αρέσει. Μαθαίνουμε πράγματα που θα μπορούσαμε να μάθουμε και εντός σχολείου, αλλά με τις εκδρομές γίνεται πιο δημιουργικό και ενδιαφέρον. Ελπίζω να συνεχίσουμε αυτές τις εκπαιδευτικές εκδρομές .
Αργυρώ Φασαράκη

Η επίσκεψη στα Ταμπακαριά μου φάνηκε ενδιαφέρουσα. Ιδιαίτερα όμως εντυπωσιάστηκα με τα βυρσοδεψεία που είχαμε την ευκαιρία να αντικρίσουμε πώς γίνεται η επεξεργασία των δερμάτων από τους εργάτες. Συνοψίζοντας πιστεύω, πως πρέπει να πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές εκδρομές σαν σχολείο σε αυτό το μάθημα.

Στέργιος
Φουντουκίδης

Maria Orfanoudaki

1 σχολιο

  • [Coba] ~ 18 Δεκεμβρίου 2018 ~ 17:38 ~ Απάντηση

    Γενικα η περιοχη της Χαλεπας πρέπει να διαμορφωθεί καταλληλως ωστε να αποτελεσει πολο ελξης επισκεπτών Ελληνων κ μη καθως αποτελεί ενα ιστορικο προαστιου των Χανιων με πληθώρα μνημείων-κτιριων της τοπικης κ όχι μόνο ιστοριας….ιδιαιτερα με την λειτουργία του νεου Αρχαιολογικου Μουσειου Χανιων του μουειο-οικια Ελ. Βενιζέλου και στο μελλον με ένα επίσημο Λαογραφικο Μουσείο Χανίων!!!!!!!!!Ας δοθεί επιτελους η δεουσα προσοχη κ από την νυν αλλά και οποιαδήποτε μελλοντικη Δημοτικη Αρχη!!!!!!!

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.