Μουσείο Τυπογραφείας

Αιχμές για την πολιτική του ΔΗΠΕΘΕΚ από τον Δημητρή Λειψάκη

11Ολιγωρία στο θέμα του καλλιτεχνικού διευθυντή αλλά και χειρισμούς που “μικραίνουν” θεατρικά το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης καταλόγισε στον πρόεδρο του Θεάτρου ο Δημήτρης Λειψάκης, απαντώντας στις αιχμές που άφησε πρόσφατα σε βάρος του ο Νάσος Αθανασόπουλος.
Παράλληλα, αναφερόμενος στις κατηγορίες περί ζημιών δεκάδων χιλιάδων ευρώ τις οποίες “χρεώνεται” η Διοίκηση επί προεδρίας του, ο κ. Λειψάκης απέδωσε το έλλειμμα στην ακύρωση της μιας εκ των δύο παραστάσεων που το 2012 ήταν να δοθούν στην Επίδαυρο, ενώ σχολιάζοντας τις δηλώσεις περί οικονομικής εξυγίανσης από τη σημερινή Διοίκηση τόνισε πως «όταν δεν κάνεις τίποτα ως θέατρο σίγουρα δεν έχεις ζημιές».
Να υπενθυμίσουμε ότι ο κ. Αθανασόπουλος είχε αφήσει αιχμές κατά της προηγούμενης Διοίκησης και ειδικότερα του κ. Λειψάκη για έλλειμμα ύψους 78.000 ευρώ το 2011 και 250.000 ευρώ το 2012 αλλά και για απλήρωτους εργαζόμενους έως και 7 μήνες.

Ο πρώην πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕΚ, δημοτικός σύμβουλος, αλλά και μέλος της σημερινής Διοίκησης του Θεάτρου, Δημήτρης Λειψάκης, μιλώντας στα “Χ.ν.”, απάντησε επί των συγκεκριμένων ζητημάτων, ενώ τοποθετήθηκε και για άλλα “καυτά” θέματα του Θεάτρου. Ειδικότερα:

Για το θέμα του καλλιτεχνικού διευθυντή καταλόγισε ολιγωρία στον πρόεδρο του ΔΗΠΕΘΕΚ τονίζοντας ότι όλους αυτούς τους μήνες που πέρασαν μέχρι να ανακοινωθεί η έγκριση πρόσληψης από το Υπουργείο Εσωτερικών δεν έγινε καμία παρέμβαση, ώστε να επισπευσθούν οι διαδικασίες: «Ακόμα και τώρα, δέκα μέρες, που ήρθε η έγκριση περιμένουμε να μας πει ο πρόεδρος πότε θα συνεδριάσουμε για να αποφασίσουμε να προχωρήσουμε στην πρόσληψη».

Για το ζήτημα της μη ανταπόκρισης του προέδρου του ΔΗΠΕΘΕΚ στις εκκλήσεις δημοτικών συμβούλων για να ενημερώσει το Σώμα κατηγόρησε τον κ. Αθανασόπουλο ότι απαξιώνει με τη συμπεριφορά του τον θεσμό: «Πρέπει δηλαδή να τον καλέσει επίσημα το Δ.Σ.; Δεν βλέπει κάθε μέρα δημοσιεύματα; Με τη στάση του απαξιώνει τον φορέα που τον διόρισε».

Για την απόφαση το Θέατρο να δώσει έμφαση στην Κρήτη και εκτός να συμμετέχει μόνο σε μεγάλα Φεστιβάλ, ο κ. Λειψάκης αναρωτήθηκε: «Αυτή η απόφαση λέει να γίνουμε ένα “θεατράκι” κι όχι ένα Θέατρο όπως ήμασταν μέχρι τώρα. Το Θέατρο πήγαινε σε όλη την Ελλάδα, πήγε στο εξωτερικό. Τι θέλουμε τώρα να το γυρίσουμε πίσω, στα παλιά μίζερα χρόνια πριν το 1999; Αν είναι έτσι τι τον θέλει τον καλλιτεχνικό διευθυντή; Μήπως τελικά θέλει μια ορντινάτσα που να κάνει ό,τι του λέει και μόνο αυτό;».

Για τις οικονομικές ζημιές ο κ. Λειψάκης τόνισε ότι η μεγάλη ζημιά το 2012 έγινε όταν τη δεύτερη βραδιά που ήταν να παίξει το ΔΗΠΕΘΕΚ τους “Όρνιθες” στην Επίδαυρο ακυρώθηκε η παράσταση λόγω κακοκαιρίας. «Υπήρχαν 130.000 ευρώ από προπώληση εισιτηρίων όμως δυστυχώς τα χρήματα αυτά τα γυρίσαμε πίσω», ανέφερε. Τόνισε, δε, ότι η Διοίκηση τότε κυνήγησε δικαστικά το θέμα και πως λίγο πριν τη δίκη ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Αθηνών επικοινώνησε με τον τότε καλλιτεχνικό διευθυντή ζητώντας να υπάρξει ένας συμβιβασμός. Από την πλευρά του ο καλλιτεχνικός διευθυντής παρέπεμψε τον πρόεδρο του Φεστιβάλ στον πρόεδρο του ΔΗΠΕΘΕΚ. «Ποτέ ωστόσο δεν μάθαμε ποιο ήταν το αποτέλεσμα αυτής της κουβέντας. Το θέμα είναι ότι η δίκη έγινε και χάθηκε, ενώ δεν λήφθηκε καμία πρωτοβουλία για να το κυνηγήσουμε σε δεύτερο βαθμό».

Σε ό,τι αφορά στις ζημιές του 2011 ο κ. Λειψάκης σχολίασε: «Όταν δεν κάνεις τίποτα ως θέατρο σίγουρα δεν έχεις ζημιές. Για εμάς το ΔΗΠΕΘΕΚ δεν είναι εμπόριο ή ιδιωτική θεατρική επιχείρηση. Ασφαλώς και θα έχεις απώλειες εσόδων όταν πηγαίνεις σε όλα τα χωριά που πηγαίναμε εμείς. Το ερώτημα είναι αν πρέπει να παίζουμε στις “άγονες γραμμές”. Εμείς πιστεύουμε πως ναι, κι ας χάνουμε».

Για το ζήτημα των απλήρωτων εργαζομένων, ο κ. Λειψάκης σημείωσε ότι το πρόβλημα προέκυψε μετά τους “Όρνιθες” και πρόσθεσε ότι έγινε μια “συμφωνία κυρίων” με τους εργαζόμενους, οι οποίοι ομόφωνα αποφάσισαν να στηρίξουν το Θέατρο και να ξεπεραστεί το πρόβλημα: «Πάντως κάνει εντύπωση που επικαλείται ο κ. Αθανασόπουλος αυτό το θέμα, τώρα που έχει τους τεχνικούς χωρίς έργο κάτι που αν το συνεχίσει θα τους οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην ανεργία. Εκτός κι αν είναι αυτός ο στόχος του».

Ο κ. Λειψάκης εξαπέλυσε επίσης βολές κατά του κ. Αθανασόπουλου κατηγορώντας τον ότι χρησιμοποίησε χρήματα των δημοτών για να ακολουθήσει την περιοδεία του “Θεσμοφοριάζουσων” από τις 11 έως τις 31 Ιουλίου χωρίς ουσιαστικά να έχει κάποιο αντικείμενο.

Για το θέμα της συμπαραγωγής με το Φεστιβάλ Αθηνών, τόνισε ότι η συμμετοχή του ΔΗΠΕΘΕΚ είναι καθαρά οικονομική και ότι ήταν απαξιωτικό η περιοδεία να ανακοινώνεται επίσημα από το Φεστιβάλ χωρίς να γνωρίζει τίποτα το Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕΚ. Επίσης, χαρακτήρισε “ψέματα” τα όσα υποστήριξε ο κ. Αθανασόπουλος περί παραστάσεων στην ενδοχώρα της “Ζωής χαρισάμενης” και του “Ο Μικρός Εγώ”, όπως και τα περί παραγωγής της παράστασης χορού στο Θέατρο “Μ. Θεοδωράκης”, η οποία ήταν μια πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κρήτης.

• «Καταλήγοντας θέλω να αναφερθώ στα λόγια που είχε πει ο Γεωργουσόπουλος για το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης επί της προηγούμενης Διοίκησης: “Σε μια εποχή που ο θεσμός των ΔΗΠΕΘΕ περνάει κρίση ταυτότητας το ΔΗΠΕΘΕΚ τόλμησε, σε εποχή οικονομικής κρίσης, να προχωρήσει σε πλούσιες και γενναιόδωρες παραγωγές ανάλογες με κρατικά θέατρα. Με αυτό τον τρόπο, εκτός των άλλων, δίνει επιχειρήματα για να επανεξεταστεί ο θεσμός των ΔΗΠΕΘΕ και να επιβεβαιώσει την ανάγκη ύπαρξής τους”», σχολίασε κλείνοντας ο κ. Λειψάκης.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.