Μουσείο Τυπογραφείας

Ε2 τάξη 8ου Δημ. Σχ. Χανίων

Συζητώντας με τον Μ. Φραντζεσκάκη για κινηματογράφο

Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων και στα μαθήματα κινηματογράφου στην τάξη τους, με δάσκαλο τον υπεύθυνο του Φεστιβάλ Ματθαίο Φραντζεσκάκη, αναφέρθηκαν τα Πεμπτάκια του 8ου Δημ. Σχ. Χανίων στον προηγούμενο Παιδότοπο. Eνα μέρος της συνέντευξης που τους έδωσε ο Ματθαίος Φραντζεσκάκης, φιλοξενείται σήμερα. Oλες, και οι 24 (μία κάθε παιδί) ερωτήσεις που του έκαναν και οι πέντε (5) πρώτες απαντήσεις, πού να χωρέσουν όλες! Ούτε δημοσιογράφοι να ήταν οι μικροί αλλά σπουδαίοι φίλοι του κινηματογράφου. Τα πάντα όλα ήθελαν να μάθουν μέσω αυτής της συνέντευξης, για τις ερωτήσεις της οποίας θα πρέπει να εργάστηκαν πολύ με τον δάσκαλό τους τον Βαγγέλη Παγωνίδη. Οι καλές απαντήσεις προϋποθέτουν καλές ερωτήσεις, κανόνας αυτός. Συγχαρητήρια και για τη συνέντευξη που πήρατε καλά μου Πεμπτάκια! Να χαίρεστε τους δασκάλους σας και να σας χαίρονται. Και ο Ματθαίος ο Φραντζεσκάκης δάσκαλός σας είναι, γι’ αυτό ο πληθυντικός στο ρήμα…
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ 5 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ

1. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τον Κινηματογράφο και ιδιαίτερα με την εκπαιδευτική του υπόσταση;
Αποφάσισα καταρχήν γιατί μου άρεσε ο κινηματογράφος. Στην αρχή ξεκίνησα να βλέπω ταινίες, στη συνέχεια να συναντώ ανθρώπους που είχαν σχέση με τον κινηματογράφο, άρχισα να ψάχνω τι είναι ο κινηματογράφος, πως γυρίζονται οι ταινίες και πώς μέσα από τον κινηματογράφο να μάθει κι άλλα πράγματα. Έτσι άρχισε μια μεγάλη δραστηριότητα που ήθελα στα Χανιά αρχικά και στη συνέχεια σε όλη την Κρήτη να χτίσουμε ένα φεστιβάλ που να μαζεύουμε ταινίες, να βλέπουμε ταινίες αλλά όχι μόνο αυτό αλλά και να συζητάμε για ταινίες που να περνάμε όμορφα και να μαθαίνουμε πράγματα. Τόσο απλά!

2. Eχετε σπουδάσει και μαθηματικός. Αισθάνεστε περισσότερο κοντά στα μαθηματικά ή στον κινηματογράφο;
Δε νομίζω ότι αισθάνομαι ούτε το ένα περισσότερο ούτε τα άλλο. Ξεκίνησα σπουδές με τα Μαθηματικά γιατί ου αρέσουν τα Μαθηματικά, και μετά σπούδασα κι άλλα πράγματα. Ενα από αυτά έχει να κάνει με τον κινηματογράφο. Δεν υπάρχει λίγο το ένα, λίγο το άλλο. Υπάρχουν όλα μαζί τα οποία τα κάνω όλα μαζί. Ελπίζω το ίδιο καλά!

3. Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το δυσκολότερο κομμάτι στο να γυρίσει κάποιος ντοκιμαντέρ; Είναι η σκηνοθεσία, το μοντάζ, το σενάριο, η μουσική, οι παραγωγή, η χρηματοδότηση;
Το δυσκολότερο κάθε φορά έχει να κάνει με το τι συνθήκες μπορούν να υπάρχουν. Το θέμα πραγματικά το εξής: Είναι για όλους που θέλουν να κάνουν ταινία το ίδιο πράγμα το δυσκολότερο; Δηλαδή κάποιος μπορεί να έχει χρήματα αλλά να δυσκολεύεται να κάνει τα τεχνικά πράγματα. Κάποιος μπορεί να ξέρει τα τεχνικά αλλά μπορεί να μην έχει χρήματα. Νομίζω όμως ότι το δυσκολότερο προκειμένου να βγει κάτι το ενδιαφέρον και κυρίως με το ντοκιμαντέρ με το οποίο εγώ ασχολούμαι είναι το να έχεις μια καλή ιστορία. Δηλαδή το σενάριο! Αυτό είναι το πραγματικά το δυσκολότερο!

4. Τι σημαίνει για τον κ. Φραντζεσκάκη το Φεστιβάλ κινηματογράφου που διοργανώνεται κάθε χρόνο τέλη Οκτώβρη στα Χανιά;
Σημαίνει μια μεγάλη και όμορφη γιορτή που ελπίζω κάθε φορά να κάνουμε ομορφότερη και να περνάμε καλύτερα!

5. Πόσο δύσκολη είναι η προετοιμασία ενός φεστιβάλ κινηματογράφου με διεθνή απήχηση σε μια πόλη σαν τα Χανιά;
Γενικά το να φτιάξεις ένα φεστιβάλ επειδή είπαμε είναι μια γιορτή που έχει πάρα πολλά πράγματα είναι κάτι που είναι σύνθετο άρα είναι και κάτι που είναι δύσκολο. Είναι δύσκολο γιατί πρέπει ουσιαστικά να δουλεύεις όλο το χρόνο, να μαζεύεις υλικό, να επικοινωνείς με ανθρώπους και φυσικά επειδή κάνουμε πολλές δραστηριότητες όλο το χρόνο με σχολεία και παιδιά, να κάνουμε όλες αυτές τις δραστηριότητες για να καταφέρνουμε να φτάσουμε τον Οκτώβριο όλη η δουλειά που γίνεται να έχει συντονιστεί, να έχει προγραμματιστεί και να βγαίνει αυτή η γιορτή που να είναι  πλούσια και να είναι ευχάριστη, να έχει ενδιαφέρον.
Αρα είναι δύσκολή αλλά είναι και ευχάριστη γιατί όλοι περνάμε καλά

ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

6. Κατά τη γνώμη σας η πόλη μας έχει αποκτήσει «κινηματογραφική παιδεία» ή χρειάζεται να γίνουν κι άλλες προσπάθειες;
7. Σε κάποιον νέο/νέα που θα ήθελε να ασχοληθεί με το ντοκιμαντέρ τι θα λέγατε;
8. Ποια είναι η αγαπημένη σας ταινία (γενικά) και ποια είναι η αγαπημένη σας ταινία από το Φεστιβάλ;
9. Ποιο είναι το τελευταίο σας έργο/ταινία/ ντοκιμαντέρ; Ποιο θέμα διαπραγματεύεται;
10. Τι έχει αλλάξει -εκτός από το Χρόνο- στον Ματθαίο Φραντζεσκάκη από το 2002 που άρχισε να λειτουργεί η Πολιτιστική εταιρεία Κρήτης;
11. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα ζητήματα που απασχολούν την ελληνική κοινωνία σήμερα; Είναι τα ίδια με αυτά που απασχολούν και τη Χανιώτικη κοινωνία
(από την πλευρά του ανθρώπου που κάνει ντοκιμαντέρ)
12. Εμείς ως μαθητές πως θα μπορούσαμε να γυρίσουμε ένα ντοκιμαντέρ;
13. Ποια είναι η πιο όμορφη και ποια η πιο συγκινητική στιγμή που έχετε ζήσει τόσα χρόνια κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ;
14. Θα μπορούσε να γίνει ανάλογο φεστιβάλ κινηματογράφου για σχολεία στα Χανιά; Κι αν ναι θα μας βοηθούσατε να το οργανώσουμε;
15. Τα παιδιά σας ασχολούνται νε τον κινηματογράφο κι αν ναι τι τους συμβουλεύετε;
16. Ποια χώρα θεωρείτε ότι έχει μεγάλη παράδοση σε κινηματογραφικές ποιοτικές παραγωγές και ποια σε ντοκιμαντέρ;
17. Τι πρέπει να γίνει, κατά τη γνώμη σας ώστε τα σχολεία να γίνουν, αν δεν είναι κοιτίδες πολιτισμού;
18. Ποιο είναι, κατά τη γνώμη σας, το μεγαλύτερό σας προτέρημα στον κινηματογράφο;
19. Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το μεγαλύτερο ελάττωμα στον κινηματογράφο;
20. Εσάς ποιος σκηνοθέτης σας αρέσει;
21. Ο ελληνικός κινηματογράφος που βρίσκεται σήμερα; Το ντοκιμαντέρ είναι σε καλό δρόμο στην ελλάδα;
22. Η σχέση του κινηματογράφου με το σχολείο πως θα μπορούσε να συμβαδίσει;
23. Ποια προσωπικότητα που έχετε συναντήσει από το χώρο του κινηματογράφου σας έκανε μεγάλη εντύπωση;
24. Το μικρόβιο του κινηματογράφου το έχει κάποιος από μικρός ή το αποκτά στην πορεία;

Maria Orfanoudaki

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.