Μουσείο Τυπογραφείας

Αναζητώντας τη χαμένη ταυτότητα της Θεσσαλονίκης

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι τουρίστες με βάση τις απαντήσεις που έδωσαν, μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε τέσσερις κατηγορίες:
Πρώτη κατηγορία: Σε ποσοστό 39% οι τουρίστες που επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη θέλουν να  γνωρίσουν και να ανακαλύψουν την ιστορία, τη γαστρονομία, διάφορες εκδηλώσεις, παραδοσιακή μουσική, τις φυσικές ομορφιές και τις παραλίες της.
Δεύτερη κατηγορία: Σε ποσοστό 27% οι επισκέπτες επιδιώκουν να καλύψουν τις καταναλωτικές τους ανάγκες και παράλληλα να ξεναγηθούν στην πόλη.
Σ’ αυτήν την κατηγορία περιλαμβάνονται τουρίστες που ο τελικός προορισμός τους είναι κάποιος άλλος και η Θεσσαλονίκη είναι ένας ενδιάμεσος σταθμός του ταξιδιού τους.
Τρίτη κατηγορία: Σε ποσοστό 12% οι επισκέπτες έχουν απαιτήσεις. Για παράδειγμα, επέλεξαν τη Θεσσαλονίκη για να ξεκουραστούν ή να διασκεδάσουν. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν και ειδικές ομάδες τουριστών που ενδιαφέρονται για το θρησκευτικό, το φυσιολατρικό τουρισμό κ.ά.
Τέταρτη κατηγορία: Σε ποσοστό 22% οι τουρίστες ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τα μνημεία που χαρακτηρίζουν τη Θεσσαλονίκη και αναδεικνύουν την πολυπολιτισμικότητά της ανάλογα με την ιστορική περίοδο (αρχαία, βυζαντινή, οθωμανική, εβραϊκή).
* Να σημειωθεί, όμως ότι:
• Το 74% των τουριστών που επισκέφθηκαν το Περίπτερο Πληροφοριών ανέφερε ότι χρειάζεται να βελτιωθεί η ευταξία της πόλης, απάντηση, που αφορά την καθαριότητα, τους δημόσιους χώρους υγιεινής, τον έλεγχο των φαινομένων επαιτείας, κλοπών, πορνείας κ.ά.
• Το 68% το πρόβλημα της προσβασιμότητας των μνημείων και των αρχαιολογικών χώρων.
• Το 61% οι τουρίστες ζήτησαν τη βελτίωση των υφιστάμενων πινακίδων σηματοδοσίας των μνημείων και την τοποθέτηση νέων.
• Το 70%, τέλος, των τουριστών ζητά τη δημιουργία μόνιμου τουριστικού περιπτέρου.
• Και το 52% την εγκατάσταση “info kiosk”, από τα οποία θα ενημερώνονται οι χρήστες-επισκέπτες για τις δραστηριότητες.

Χειμερινός τουρισμός

Προϊόν που επιλέγεται συνήθως από τουρίστες που επιθυμούν να συνδέουν τις διακοπές τους με την αθλητική τους ενασχόληση. Σημαίνοντα ρόλο για την επιλογή του προορισμού παίζει η ποιότητα και η ποσότητα του χιονιού, η ποιότητα των υπηρεσιών και των υποδομών, η φυσική ομορφιά του περιβάλλοντος και οι δυνατότητες που προσφέρονται για ψυχαγωγία.
Ο χειμερινός τουρισμός επηρεάζεται σημαντικά από τις κλιματικές αλλαγές: ελλείψει χιονιού και κατάλληλων καιρικών συνθηκών, η ποσότητα αλλά και η ποιότητα του χιονιού δεν θα καταφέρουν να ικανοποιήσουν το τουριστικό κοινό. Δεδομένης της συνεχούς κλιματικής μεταβολής και της ανόδου της θερμοκρασίας, το μέλλον του δεν διαγράφεται ιδιαίτερα ευοίωνο.
Από πλευράς υποδομών η Ισπανία  έχει τις περισσότερες υποδομές -από τις χώρες που εξετάζονται- οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν εκσυγχρονιστεί πλήρως.
Πρόβλημα, εντούτοις, αποτελεί η περιορισμένη χιονόπτωση και τα απρόβλεπτα μετεωρολογικά φαινόμενα, που ώθησαν στη δημιουργία εγκαταστάσεων τεχνητού χιονιού για τη διατήρηση της τουριστικής κίνησης. Η Ιταλία έρχεται δεύτερη στην κατάταξη και ακολουθεί η Ελλάδα.
Τα κέντρα, όμως, της Ελλάδας, μαστίζονται από πολλά προβλήματα που επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία τους, όπως η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και η ανυπαρξία εκπαίδευσης του υφιστάμενου, οι απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις, η ανυπαρξία σημαντικών επενδύσεων για την ανακαίνιση ή επέκταση των εγκαταστάσεων που ήδη υπάρχουν, κ.ά.
Στην Τουρκία υπάρχουν 16 χιονοδρομικά κέντρα, παρόλο που η ορεινή μορφολογία της, σε συνδυασμό με το ότι τα βουνά της είναι χιονισμένα 4 – 6 μήνες τον χρόνο, θα της επέτρεπαν να έχει αναπτύξει περισσότερες υποδομές.
Η Κροατία διαθέτει 4 χιονοδρομικά κέντρα, παρόλο που ο ορεινές περιοχές, όπως οι Δειναρικές Αλπεις, θα ήταν ιδανικές για την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού. Εν τούτοις, η μεταβλητότητα των κλιματικών συνθηκών που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια, τόσο στην Κροατία, όσο και παγκοσμίως αυξάνει το μέγεθος των απαιτούμενων επενδυτικών κεφαλαίων για την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού και αιτιολογεί εν μέρει τη διστακτικότητα των Κροατικών φορέων προς την κατεύθυνση αυτή.
Η Κύπρος και η Πορτογαλία διαθέτουν από ένα χιονοδρομικό κέντρο, γεγονός που αιτιολογείται πλήρως, αν αναλογιστεί κανείς ότι το άθλημα του σκι, στις συγκεκριμένες χώρες δεν είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένο και υποστηρίζεται κυρίως από τον εσωτερικό τουρισμό.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.