Μουσείο Τυπογραφείας

ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

Αθήνα
Υπερψηφίστηκε και επί των άρθρων στην Ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τη δημοσιονομική διαχείριση και ευθύνη, με την οποία αναμορφώνεται το πλαίσιο κατάρτισης, ελέγχου και υλοποίησης του Προϋπολογισμού, με αναβαθμισμένο τον ρόλο της Βουλής και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Τα περισσότερα άρθρα του νομοσχεδίου υπερψηφίστηκαν και από την αξιωματική αντιπολίτευση, ενώ ευμενής ήταν και η στάση του ΛΑΟΣ.
Η αντιπολίτευση δεν παρέλειψε ωστόσο να επαναλάβει τη θέση της, πως ο υπουργός Οικονομικών εξοπλίζεται με υπερεξουσίες (για «ρόλο ρυθμιστή του κράτους», έκανε λόγο ο εισηγητής της ΝΔ Θ. Καράογλου) και πως υπάρχει παράκαμψη της ιεραρχίας των υπουργείων, από τους οικονομικούς μάνατζερς που θα τοποθετήσει ο υπουργός Οικονομικών στα υπουργεία, για την παρακολούθηση της πορείας εκτέλεσης του Προϋπολογισμού.
Στην ομιλία του ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου υπενθύμισε, πως με βάση τον ψηφισθέντα νόμο, «ο υπουργός Οικονομικών ελέγχεται στενά από τη Βουλή για κάθε επιπλέον παρέμβαση που κάνει στον ψηφισθέντα Προϋπολογισμό: Δίνει λόγο στη Βουλή κάθε τρίμηνο με έκθεση λεπτομερών στοιχείων για τυχόν μεταφορά πιστώσεων, πέραν των ψηφισθέντων μέσα στα επιτρεπόμενα ποσοστά. Παρουσιάζει μάλιστα και πλήρως αναλυτικά στοιχεία για τους φορείς που χρησιμοποίησαν τα αποθεματικά του Προϋπολογισμού και τους λόγους.
Κάθε εξάμηνο υποβάλλει στη Βουλή έκθεση με τις ανειλημμένες υποχρεώσεις όλων των φορέων κεντρικής και γενικής κυβέρνησης. Υποβάλλει συμπληρωματικό Προϋπολογισμό, για κάθε υπέρβαση δαπανών, πάνω από τα προκαθορισμένα ποσοστά. Κάθε πρώτο τρίμηνο του έτους υποβάλλει απολογιστική έκθεση για τον ετήσιο δανεισμό και πάει σε συμπληρωματικό προϋπολογισμό για κάθε επιπλέον δανεισμό από τον αρχικό εγκριθέντα μέσα από το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής».
«Σκεφτείτε σε ποια διαφορετική θέση θα ήταν η χώρα, εάν αυτά τα οποία προτείνει το νομοσχέδιο ίσχυαν το 2009. Σκεφτείτε τι θα είχαμε γλιτώσει, εάν υπήρχαν αυτά τα όρια στις δαπάνες, εάν υπήρχε αυτός ο έλεγχος τα περασμένα χρόνια, ώστε να μην έρχεται εκ των υστέρων το ελληνικό Δημόσιο να καλύπτει τα 6 δισ. στον κλάδο της υγείας. Σκεφτείτε πού θα ήταν η αξιοπιστία της χώρας σήμερα, τι θα είχαν γλυτώσει οι έλληνες πολίτες από θυσίες, εάν ίσχυαν τότε αυτά τα οποία εμείς προτείνουμε», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Οικονομικών.
«Το σχέδιο νόμου θα το στηρίξει η ΝΔ, γιατί πράγματι το μεταπολιτευτικό μοντέλο έχει αποτύχει σε ό,τι αφορά τη δημοσιονομική διαχείριση της Γενικής Κυβέρνησης και των φορέων της», ανέφερε ο Κ. Μαρκόπουλος (ΝΔ). «Αυτό βαραίνει όλες τις κυβερνήσεις και μια πολιτική νοοτροπία από το 1974, που λίγο ή πολύ έχουμε υπηρετήσει όλοι», συμπλήρωσε.
«Η νέα διαδικασία και το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής, εάν συνδυαστούν και με την τροποποίηση του Κανονισμού της Βουλής, θεωρούμε ότι είναι προς την κατεύθυνση, επιτέλους, να έχουμε πραγματικούς προϋπολογισμούς σ? αυτό το Κοινοβούλιο», παρατήρησε ο Θ. Πλεύρης. Από πλευράς ΚΚΕ, ο Ν. Καραθανασόπουλος αναγνώρισε πως το νομοσχέδιο συνιστά «απαραίτητο και αναγκαίο εκσυγχρονισμό», που δεν αμφισβητεί ωστόσο, ούτε τον προσανατολισμό, ούτε το περιεχόμενο του Προϋπολογισμού που εξακολουθεί να παραμένει «αντιλαϊκός».
Αντίστοιχα ο Μ. Κριτσιωτάκης (ΣΥΡΙΖΑ) δήλωσε την εναντίωση του κόμματός του στο πνεύμα του νομοσχεδίου, υποστηρίζοντας πως αποβλέπει σε μια «σφιχτή διαχείριση και διοίκηση, για να περάσει στην πράξη η λογική του ΔΝΤ. Γιατί είναι πρόσχημα το κακό χάλι των προηγούμενων περιόδων: Οι κυβερνήσεις έκαναν τους Προϋπολογισμούς κουρελόχαρτα», παρατήρησε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ.

Γράψτε το σχόλιό σας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία και το μήνυμά σας:
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικα.

Σχόλια με υβριστικό, απειλητικό, ρατσιστικό ή άλλο περιεχόμενο που η συντακτική ομάδα κρίνει πως δεν προσφέρουν στο γόνιμο διάλογο, δεν θα δημοσιεύονται. Παρακαλούμε να αποφεύγετε τα greeklish.