Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

2o Γυμνάσιο Κισάμου – Συνάντηση εταίρων Erasmus+ στην Ουγγαρία

Το 2ο Γυμνάσιο Κισάμου συμμετέχει για δύο σχολικά έτη (2014 – 2015 και 2015 – 2016) στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο “Μit dem interaktiven Kulturkoffer durch Εuropa reisen” (Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη με τη διαδραστική βαλίτσα του πολιτισμού). Η πρώτη διακρατική συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο σχολείο Vay Ádám Gimnázium, το οποίο έχει τον συντονιστικό ρόλο στην πόλη Baktalórántháza της Ουγγαρίας, από 8 Δεκεμβρίου έως 11 Δεκεμβρίου 2014, με τη συμμετοχή 9 εκπαιδευτικών από τις χώρες – εταίρους (Ουγγαρία, Εσθονία, Πολωνία, Τουρκία, Ελλάδα). Το 2ο Γυμνάσιο Κισάμου εκπροσωπήθηκε από τον διευθυντή του σχολείου, κ. Χαρίλαο Παπαευαγγέλου και την εκπαιδευτικό Γερμανικής Γλώσσας και συντονίστρια του προγράμματος κα Γεωργία Πιπέλη.

Κατά την άφιξή μας στην Ουγγαρία είχαμε μία σύντομη ξενάγηση από ομάδα μαθητών στη βροχερή και χριστουγεννιάτικα στολισμένη πρωτεύουσα της χώρας, Βουδαπέστη. Στη διάρκεια της ξενάγησης είχαμε την ευκαιρία να δούμε τα σημαντικά αξιοθέατα (Koινοβούλιο, ποταμός Δούναβης, Γέφυρα των Αλυσίδων, χριστουγεννιάτικη αγορά) και ταυτόχρονα να έχουμε και την πρώτη μας επαφή και γνωριμία με τους εταίρους μας.
Κατόπιν ξεκινήσαμε ομαδικά με λεωφορείο για την πόλη του προορισμού μας, την Baktalórántháza, μία μικρή πόλη περίπου 4.000 κατοίκων, όπου φτάσαμε ύστερα από μία διαδρομή περίπου τριών ωρών.
Το πρωί της επόμενης μέρας μας υποδέχτηκαν στo Vay Ádám Gimnázium ο διευθυντής του σχολείου, κ. Jószef Gerják, o οποίος έκανε και την επίσημη έναρξη του προγράμματος, η συντονίστρια εκπαιδευτικός Γερμανικής Γλώσσας, κα Gabriella Bogdan, και άλλοι εκπαιδευτικοί. Υστερα από το καλωσόρισμα και την ανταλλαγή δώρων, έγινε ξενάγηση στους όμορφα διαμορφωμένους χώρους του σχολείου. Είδαμε τις σχολικές αίθουσες, το εργαστήρι πληροφορικής, το γυμναστήριο, το γλωσσικό εργαστήρι, τα γραφεία των καθηγητών, τη βιβλιοθήκη και πληροφορηθήκαμε για παλαιότερες εκπαιδευτικές δράσεις του σχολείου από φωτογραφικό υλικό και βραβεία που στόλιζαν τους τοίχους και τους διαδρόμους. Αυτό που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν οι ξενώνες που υπάρχουν στο σχολείο, με δωμάτια, γραφεία, κουζίνα, καθιστικό, που διαμένουν οι μαθητές. Το μεσημέρι γευματίσαμε όλοι μαζί στην τραπεζαρία του σχολείου και κατόπιν επισκεφτήκαμε το Δημαρχείο της Baktalórántháza. Eκεί μας καλωσόρισε ο αντιδήμαρχος κ. Béla Kormány, o oποίος μας μίλησε για την ιστορία της πόλης, για τη συνεργασία του Δήμου με τα σχολεία και για τις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν κατά την εκπαιδευτική επίσκεψη με τους μαθητές μας τον Μάιο του 2016.
Υστερα από την επίσκεψή μας στο Δημαρχείο επιστρέψαμε στο σχολείο για να ξεκινήσουμε τις εργασίες μας. Εγινε ανάθεση των εργασιών, αποσαφήνιση των ρόλων των εταίρων, παρουσίαση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eTwinning, όπου θα παρουσιάζονται τα αποτελέσματα του έργου μας και συζήτηση για τις διάφορες δράσεις που θα πραγματοποιηθούν (δημιουργία λογότυπου, κατασκευή βαλίτσας, επίσκεψη σε Μουσεία, εργαστήρια τέχνης, δημιουργική γωνιά, διεθνείς βραδιές, δημιουργία διαφημιστικών βίντεο για Μουσεία, οδηγός μουσείων κ.ά.)
Το απόγευμα της ίδιας μέρας μεταβήκαμε στην πόλη Νyiregihaza που περπατήσαμε στον πεζόδρομο θαυμάζοντας τη χριστουγεννιάτικη αγορά και δειπνήσαμε όλοι μαζί σε τοπικό εστιατόριο.
Την επόμενη μέρα συνεχίσαμε τις εργασίες μας στο σχολείο, που ορίστηκαν οι πρώτες συναντήσεις για το έτος 2015 ως εξής: H πρώτη συνάντηση εκπαιδευτικών και μαθητών θα πραγματοποιηθεί στην Κίσαμο τον Φεβρουάριο του 2015, η δεύτερη στο Ταλίν της Εσθονίας τον Απρίλιο και η τρίτη στη Βαρσοβία της Πολωνίας τον Μάιο.
Η ουγγρική ομάδα μας προσκάλεσε το βράδυ σε αποχαιρετιστήριο δείπνο στο ξενοδοχείο μας, που μιλήσαμε για τις εντυπώσεις μας και ήρθαμε για άλλη μια φορά πιο κοντά μεταξύ μας.
Νωρίς το πρωί της Πέμπτης αφήσαμε πίσω μας την Baktalórántháza και με πτήση από τη Βουδαπέστη μέσω Αθηνών επιστρέψαμε στην Κρήτη, έτοιμοι να ξεκινήσουμε τις προετοιμασίες μας για να υποδεχτούμε με τη γνωστή κρητική φιλοξενία τους εταίρους μας τον Φεβρουάριο στην Κίσαμο.

Γεωργια Πιπελη
εκπαιδευτικός Γερμανικής Γλώσσας – συντονίστρια προγράμματος Εrasmus+

Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία