Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Υπό εξαφάνιση τα 3θυρα μοντέλα

Oι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχώς βγάζουν νέα μοντέλα, ικανοποιώντας διαρκώς τις περισσότερες απαιτήσεις των καταναλωτών. Όμως τα τελευταία χρόνια έχουν αποφασίσει να σταματήσουν την παραγωγή τρίθυρων αυτοκινήτων. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που δεν βλέπουμε να κυκλοφορούν τρίπορτα αυτοκίνητα, όπως βλέπαμε την προηγούμενη δεκαετία.

Οι κατασκευαστές έχουν αντιληφθεί ότι η τάση των οδηγών είναι να αγοράζουν πρακτικά και ευέλικτα οχήματα, κυρίως μέσα στην πόλη, με αποτέλεσμα να στρέφονται προς αυτή την κατεύθυνση. Διαπίστωσαν όμως ότι τα τρίπορτα μοντέλα δεν είναι λειτουργικά και ότι η τάση των οδηγών που τα επιλέξει διαρκώς μειώνεται.

Έτσι αποφάσισαν σταδιακά μία – μία αυτοκινητοβιομηχανία να καταργήσει τις συγκεκριμένες εκδόσεις, καθώς η έλλειψη πρακτικότητας ήταν ο βασικός λόγος της μη επιλογής τους από τους καταναλωτές. Παράλληλα αντιλήφθηκαν ότι θα έπρεπε να μειώσουν την παραγωγή οχημάτων που δεν έχουν μεγάλη εμπορική αξία και επιβαρύνουν την αλυσίδα παραγωγής, χωρίς να υπάρχει κάποιο μεγάλο οικονομικό όφελος.

Με δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές έχουν στραφεί στην αγορά των SUV και CUV, δηλαδή οχημάτων ελεύθερου χρόνου, δεν φαίνεται το κλίμα να αντιστρέφεται με αποτέλεσμα αυτή η κατηγορία να μην έχει μεγάλη ζήτηση. Αν και οι περισσότεροι οδηγοί τα επέλεγαν γιατί τα θεωρούσαν «δεμένα» και ασφαλή αυτοκίνητα, εντούτοις τα σημερινά συστήματα ασφάλειας δεν αφήνουν πολλά περιθώρια προς αυτή την κατεύθυνση. Από την άλλη η τεχνολογία στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και η μείωση καυσίμου στα σύγχρονα οχήματα δεν αφήνει διαθέσιμο χώρο στα τρίπορτα που κάποιοι τα επέλεγαν την προηγούμενη δεκαετία για την μικρή κατανάλωση καυσίμου λόγω του μικρού τους βάρους.
Αυτοί οι λόγοι οδήγησαν τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να πάρουν την απόφαση να αποσύρουν από την παραγωγή τα τρίθυρα μοντέλα, τα οποία οι λάτρεις της συγκεκριμένης κατηγορίας θα μπορούν να τα αποκτήσουν -πλέον- μόνο μεταχειρισμένα.

Αναλυτές των πωλήσεων στην Ευρώπη αναφέρουν ότι παλιότερα μπορεί αυτή η κατηγορία να ήταν διασκεδαστική, ωστόσο αυτά σήμερα δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία, καθώς οι οδηγοί δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην ευρυχωρία, την άνεση και την οικονομία καυσίμου.

Πέντε αστέρια στο νέο Honda Jazz e:HEV
Το νέο Honda Jazz e: HEV απέσπασε τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστεριών στον τελευταίο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP, που εισάγει μία σειρά αυστηρών, νέων αξιολογήσεων ασφάλειας. Το μοντέλο διαθέτει προηγμένη νέα δομή αμαξώματος και περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και βοηθημάτων του οδηγού στο βασικό εξοπλισμό του.

Το νέο Jazz είναι το πρώτο μοντέλο της Honda στην Ευρώπη που φέρει εμπρόσθιο-μεσαίο αερόσακο στο βασικό εξοπλισμό του. Ο αερόσακος είναι τοποθετημένος στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού και αναπτύσσεται στο χώρο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, περιορίζοντας το ενδεχόμενο της άμεσης επαφής μεταξύ οδηγού και συνοδηγού σε περίπτωση μιας πλευρικής σύγκρουσης.

Σημειώνεται ότι τα αυστηρότερα πρωτόκολλα δοκιμών του Euro NCAP αξιολογούν τις επιπτώσεις των δυνάμεων πρόσκρουσης σε μία σύγκρουση. Μία σημαντική παράμετρος που ελέγχθηκε στις δοκιμές ήταν κατά πόσον το Jazz έχει την ικανότητα να προστατεύσει τους επιβάτες του και να μειώσει τη σφοδρότητα πρόσκρουσης με άλλα εμπλεκόμενα οχήματα σε περίπτωση ατυχήματος.

Η Nissan διερευνά την πώληση μετοχών της Mitsubishi
Η Nissan εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να πουλήσει το 34% των μετοχών της στη Mitsubishi. Αν ολοκληρωθεί αυτή η μεταβίβαση, τότε θα δημιουργηθούν νέες ισορροπίες στη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και θα ανατραπεί η σχέση και των δυο ιαπωνικών μάρκων με τη Renault. Όταν την διοίκηση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault κατείχε ο Κάρλος Γκον, είχε δημιουργηθεί μια συμμαχία μεταξύ των εταιρειών Renault, Nissan και Mitsubishi. Βασικός στόχος της συμμαχίας είναι να μειωθεί δραστικά το κόστος εξέλιξης και παραγωγής των αυτοκινήτων, όπως ακριβώς κάνει με επιτυχία το γερμανικό γκρουπ VW.
Ο Κάρλος Γκον είχε προγραμματίσει και την πλήρη εξαγορά της Nissan από την Renault, αλλά αυτή η προσπάθεια δεν ολοκληρώθηκε γιατί συνεληφθεί στο Τόκιο το 2018 για οικονομικές ατασθαλίες.

Η πανδημία και η πτώση των πωλήσεων στη παγκόσμια αγορά επιδείνωσαν την οικονομική κατάσταση των δυο ιαπωνικών μάρκων και γι’ αυτό εφαρμόζουν προγράμματα δραστικών περικοπών σε όλες τις δραστηριότητές τους.

Η Nissan, που αγωνίζεται να ανακάμψει από την ύφεση που προκλήθηκε από την πανδημία, θα μπορούσε να πουλήσει το μερίδιό της στη Mitsubishi, αναφέρει το Bloomberg. Μια τέτοια συμφωνία θα άλλαζε θεμελιωδώς την τριμερή εταιρική σχέση που χτίστηκε από τον Κάρλος Γκον, πρώην πρόεδρο της συμμαχίας, η οποία αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα μετά τη σύλληψή του.

Η Renault κατέχει το 43% των μετοχών της Nissan και ελέγχει τη Mitsubishi. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία προμηθεύει και τις δυο ιαπωνικές μάρκες με πλαίσια, κινητήρες, μηχανικά μέρη κ.α. αλλά μέχρι τώρα δεν έχει καταστεί δυνατόν να έχουν ικανοποιητική κερδοφορία.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα