30.8 C
Chania
Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025

Ξεκίνησε η αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας στα νοσοκομεία από ασθενείς

Όποιος ασθενής παίρνει από σήμερα εξιτήριο από δημόσιο νοσοκομείο, εκτός από τα παιδιατρικά και τα ογκολογικά, θα μπορεί μέσα σε επτά ημέρες να αξιολογήσει τις υπηρεσίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Οι πολίτες που βγαίνουν από σήμερα από το νοσοκομείο θα λαμβάνουν ένα SMS στο οποίο θα υπάρχει ένας σύνδεσμος. Ο σύνδεσμος αυτός οδηγεί σε μία εφαρμογή-ερωτηματολόγιο, όπου ο πολίτης έχει την ευκαιρία μέσα σε 3 λεπτά να επιλέξει συγκεκριμένες απαντήσεις σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που αφορούν την ποιότητα της νοσηλείας του στο νοσοκομείο όπου παρέμεινε.

«Δίνουμε φωνή στους χρήστες, μαθαίνουμε όσα βίωσαν στο νοσοκομείο από το αν υπήρχε χαρτί τουαλέτας ή σεντόνια έως τον χρόνο εξυπηρέτησης από το προσωπικό», έχει πει ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, καλώντας τους πολίτες να συμμετάσχουν σε αυτή τη διαδικασία, η οποία όπως έχει τονίσει είναι πολύ σημαντική για την αξιολόγηση της νοσηλείας όχι μόνο ανά νοσοκομείο αλλά και ανά κλινική.

Τα προσωπικά δεδομένα των ασθενών έχουν διασφαλιστεί και μέσω ΑΜΚΑ και άλλων στοιχείων θα προκύπτει ότι οι ασθενείς αυτοί έχουν όντως νοσηλευτεί στο νοσοκομείο που αξιολογούν.

Η μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών που έχουν νοσηλευθεί στα νοσοκομεία του ΕΣΥ αφορά στοιχεία όπως:

1. Προσβασιμότητα

2. Οργάνωση και συντονισμός της φροντίδας

3. Ποιότητα φροντίδας και αλληλεπίδραση με το προσωπικό (επικοινωνία, ευγένεια και εμπιστοσύνη)

4. Υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων

5. Καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση

6. Υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο

7. Η γνώση ύπαρξης των ΓΠΔΛΥΥ στα νοσοκομεία και η αποτελεσματικότητα εξυπηρέτησης

8. Γενική/συνολική αξιολόγηση της παρεχόμενης φροντίδας

Στόχος είναι να γίνει μέτρηση της ικανοποίησης όσων ασθενών έχουν νοσηλευθεί και έχουν λάβει εξιτήριο από κάποιο νοσοκομείο της χώρας σε μια κλίμακα από το 1 έως το 5, όπως καταλήγει το ερωτηματολόγιο, για να καταγραφεί και μια γενική αξιολόγηση πέρα από τα ειδικά δεδομένα που θα συλλέγονται από πιο εξειδικευμένες ερωτήσεις.

Όπως έχει πει ο Α. Γεωργιάδης, «με αυτό τον τρόπο θα βγάζουμε σκορ για τις υπηρεσίες που παρέχει κάθε κλινική και τα στοιχεία αυτά θα δημοσιοποιούνται για να γινόμαστε καλύτεροι. Ο ασθενής θα έχει φωνή».

Το υπουργείο Υγείας φιλοδοξεί ότι η εφαρμογή αυτή που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα εφαρμοστεί αρχικά σε όλα τα νοσοκομεία και στην συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλους τομείς Υγείας.

Το έργο αποτελεί τμήμα του συνολικού σχεδιασμού του υπουργείου Υγείας για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας από τα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα