Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

“Βίοι παράλληλοι”

Πρώτα ο ένας, έπειτα ο άλλος, μετά και οι δύο μαζί: ο Άιβορ Μπιουμπ και ο Ρον Φλόκχαρτ κέρδισαν τρεις διαδοχικές φορές στις 24 Ώρες Λε Μαν με μοντέλο Jaguar. Η καριέρα και των δύο, σχεδόν ασήμαντη όσον αφορά τα Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1, αλλά εξαιρετική στην κατηγορία των αγώνων Λε Μαν, είχε τραγική κατάληξη.

O  Άιβορ Μπιουμπ και ο Ρον  Φλόκχαρτ γεννήθηκαν την ίδια χρονιά, το 1923. Είχαν μόλις δέκα ημέρες διαφορά μεταξύ τους: ο ένας γεννήθηκε στις 6 και ο άλλος στις 16 Ιουνίου. Ο Μπιουμπ καταγόταν από το Ντάλγουιτς, κοντά στο Λονδίνο και ο Φλόκχαρτ από το Εδιμβούργο της Σκωτίας. Και οι δύο θήτευσαν στον στρατό σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Φλόκχαρτ ήταν πιλότος μαχητικών της RAF. Ο Μπιουμπ συμμετείχε στην απόβαση στη Νορμανδία την ημέρα των εικοστών του γενεθλίων. Όταν τέλειωσε ο πόλεμος, ήταν και οι δύο 22 χρονών.

Οι πρώτοι αγώνες
Και οι δύο ξεκίνησαν δειλά την καριέρα τους στους αγώνες αυτοκινήτου στα τέλη της δεκαετίας του 1940, όταν τα αποθέματα βενζίνης ήταν ακόμα περιορισμένα. Ο Ρον Φλόκχαρτ πρώτος πήρε μέρος σε μια σημαντική διοργάνωση. Το 1954 δήλωσε συμμετοχή στο Γκραν Πρι Μεγάλης Βρετανίας στο Σίλβερστοουν. Ένα μικρό ατύχημα τον εμπόδισε να ολοκληρώσει τον αγώνα με το Maserati που οδηγούσε. Την ίδια χρονιά, ο Φλόκχαρτ συμμετείχε, επίσης για πρώτη φορά, στις 24 Ώρες Λε Μαν, χωρίς όμως να πετύχει αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Συνοδηγός του τότε ήταν ο Λουί Σιρόν. Ο μεγάλος αυτός οδηγός της δεκαετίας του 1930 είχε ήδη στο ενεργητικό του πολλές μεγάλες επιτυχίες. Εκείνη την εποχή ήταν ο γηραιότερος από τους οδηγούς που έπαιρναν μέρος σε Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1 -στο Γκραν Πρι του Μονακό το 1955- ήταν 56 ετών. Ο Σιρόν είχε αποκτήσει το πρώτο του Bugatti όταν ο Φλόκχαρτ είχε μόλις γεννηθεί.

Μια ξεχωριστή νίκη
Ο Φλόκχαρτ διαγωνίστηκε το 1955 με ένα όχημα Lotus, με συνοδηγό τον Κόλιν Τσάπμαν, ιδρυτή της ομώνυμης κατασκευάστριας οικονομικών αυτοκινήτων, αλλά  αναγκάστηκε να αποσυρθεί στον 99ο γύρο. Σε αυτή τη διοργάνωση των 24 Ωρών Λε Μαν νικητές αναδείχθηκαν, με Jaguar D-Type, ο Άιβορ Μπιουμπ και ο Μάικ Χόθορν. Ο τελευταίος έμελλε να ανακηρυχθεί παγκόσμιος πρωταθλητής το 1958 στη Φόρμουλα 1, λίγες βδομάδες πριν βρει τραγικό θάνατο, πάντα στο τιμόνι ενός Jaguar, σε αυτοκινητόδρομο στα περίχωρα του Λονδίνου. Το 1956 ο Μπιουμπ είχε ως συνοδηγό στο Jaguar D-Type τον Χόθορν. Παρότι το αυτοκίνητό του είχε τον αριθμό 1, τερμάτισε στην έκτη θέση. Πρώτοι τερμάτισαν με Jaguar D-Type ο Φλόκχαρτ και ο Νίνιαν Σάντερσον. Το 1957 ο Βρετανός Μπιουμπ μπήκε στη σκοτσέζικη ομάδα και βρέθηκε στο πλευρό του Φλόκχαρτ με Jaguar D-Type. Με μέση ταχύτητα τα 183 χιλιόμετρα την ώρα, ο Μπιουμπ και ο Φλόκχαρτ ολοκλήρωσαν 327 γύρους (απόσταση 4.397 χιλιομέτρων) και σημείωσαν ρεκόρ το οποίο δεν καταρρίφθηκε πριν το 1961. Ο Άιβορ Μπιουμπ έκανε το ντεμπούτο του στη Φόρμουλα 1 το 1957. Το καλύτερο αποτέλεσμα που πέτυχε ήταν μια όγδοη θέση στο Σίλβερστοουν. Την επόμενη χρονιά πήρε μέρος στις 24 Ώρες Λε Μαν μαζί με τον Ντάνκαν Χάμιλτον, αλλά ένα ατύχημα τον ανάγκασε να αποσυρθεί από τον αγώνα στον 291ο γύρο. Το 1959 ο Μπιουμπ συμμετείχε για τελευταία φορά στον μεγάλο αυτό αγώνα αντοχής, αλλά και αυτή τη φορά αναγκάστηκε να αποσυρθεί στον 121ο γύρο. Στον αγώνα αυτό είχε συνοδηγό του τον Μπρους Χάλφορντ. Την 1η Αυγούστου του ίδιου χρόνου, ο Άιβορ Μπιουμπ βρήκε τραγικό θάνατο σε αγώνα της Φόρμουλα 2 στην πίστα του Σαράντ στο Κλερμόν – Φεράν…
Ο Ρον Φλόκχαρτ πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του στη Φόρμουλα 1 το 1956, οπότε ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου στο Γκραν Πρι Ιταλίας που διοργανώθηκε στη Μόντσα. Την πρώτη και τη δεύτερη θέση τις είχαν κατακτήσει ο Στέρλινγκ Μος και ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο. Ο Σκωτσέζος οδηγός εξακολούθησε να συμμετέχει σε Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1 έως το 1961. Το καλύτερο αποτέλεσμα που πέτυχε, όμως, ήταν μια   έκτη θέση στη Ρεμς. Ο Φλόκχαρτ επέστρεψε, λοιπόν, στην παλιά του αγάπη, δηλαδή στον αγώνα 24 Ώρες Λε Μαν. Το 1959 διαγωνίστηκε με συνοδηγό τον Τζον Λόρενς, αλλά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα στον 137ο γύρο. Σε αυτή τη διοργάνωση ο Φλόκχαρτ συνάντησε για τελευταία φορά τον παλιό του φίλο Άιβορ Μπιουμπ, ο οποίος είχε εγκαταλείψει τον αγώνα δεκαέξι γύρους πριν από αυτόν. Και ο Ρον Φλόκχαρτ σκοτώθηκε σε ατύχημα, όχι αυτοκινητικό, αλλά αεροπορικό. Ο Σκωτσέζος οδηγός ήταν πιλότος της RAF στον πόλεμο και τον Απρίλιο του 1962 επιχείρησε να σπάσει το ρεκόρ πετώντας από το Σίνδεϊ έως το Λονδίνο με μαχητικό Mustang. Κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής πτήσης, το αεροπλάνο έπεσε και ο Φλόκχαρτ σκοτώθηκε ακαριαία.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα