«Τρεις νεκρούς και τρεις τραυματίες είχαμε κάθε μέρα τη χρονιά που πέρασε, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου» επεσήμανε, μιλώντας στα “Χ.Ν.”, ο υπεύθυνος της κινητής μονάδας εξοπλισμού στο Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς” Δημήτρης Χατζηδοπαυλάκης, ο οποίος, μαζί με εκπαιδευτές – μέλη του Ινστιτούτου, βρέθηκαν στην πόλη μας για το πρόγραμμα “Ερμής”, που αφορά παιδιά με παραβατική συμπεριφορά.
Σύμφωνα με τον ίδιο «το ποσοστό αυτό σε σχέση με προηγούμενα χρόνια έχει μειωθεί αισθητά, αλλά θεωρούμε ότι τα νούμερα αυτά είναι πλασματικά και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Αν θέλουμε να κοιτάξουμε πίσω από τα νούμερα αυτά, θεωρούμε ότι οι νεκροί και οι άνθρωποι με μόνιμη αναπηρία είναι πολύ περισσότεροι. Αυτό γιατί η Τροχαία καταγράφει τους επιτόπιους νεκρούς και τραυματίες σε ένα τροχαίο δυστύχημα. Κάποιοι όμως βαριά τραυματισμένοι, οι οποίοι θα νοσηλευθούν σε Μονάδες Εντατικής και στη συνέχεια μετά από κάποιο χρονικό διάστημα αποβιώσουν, είναι απίθανο να καταγραφούν ως θύματα τροχαίων».
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Δοθείσης της ευκαιρίας οι εκπρόσωποι του Ινστιτούτου μίλησαν και σε μαθητές του 1ου Γυμνασίου Χανίων για θέματα οδικής ασφάλειας με τίτλο “Κάντο σωστά”. Μετά το πέρας της ομιλίας οι μαθητές εξήλθαν στον αύλειο χώρο του σχολείου, εκεί όπου υπήρχε ένας προσομοιωτής ανατροπής αυτοκίνητου και ένας προσομοιωτής σύγκρουσης. Πολλά παιδιά επιβιβάστηκαν στους προσομοιωτές και αφού δέθηκαν με τη ζώνη ασφαλείας είδαν και με βιωματικό τρόπο, εκτός από τη θεωρία, τη σημασία της ζώνης τόσο σε περίπτωση ανατροπής του αυτοκινήτου μετά από ατύχημα όσο και τις δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα στη διάρκεια μιας βίαιης επιβράδυνσης του οχήματος έπειτα από πρόσκρουση.
ΤΟ “ΕΡΜΗΣ”
Σε δηλώσεις του στα “Χ.Ν.”, ο κ. Χατζηδοπαυλάκης, αναφορικά με το πρόγραμμα “Ερμής”, σημείωσε τα εξής: «Υπάρχει μία συνεργασία που έχει συνάψει το Ινστιτούτο, με το Δικαστήριο Ανηλίκων, βάσει της οποίας όσα παιδιά έχουν κάνει κάποιες παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. δεν θα πληρώσουν το αντίστοιχο πρόστιμο που τους αναλογεί, με την υποχρέωση όμως να παρακολουθήσουν το σεμινάριο με στόχο την οδική ασφάλεια». Να σημειωθεί ότι τα παιδιά που εις βάρος τους εκκρεμούν πρόστιμα από παραβάσεις θα συγκεντρωθούν σήμερα στο 1ο Γυμνάσιο για να παρακολουθήσουν το σεμινάριο.
«Στόχος είναι να τα ευαισθητοποιήσουμε περισσότερο, ώστε να σταματήσουν τις τυχόν παραβάσεις και να γίνουν υπεύθυνοι και σωστοί οδηγοί», τόνισε ο κ. Χατζηδοπαυλάκης, ενώ πρόσθεσε ότι «η έλλειψη εμπειρίας, η άγνοια κινδύνου, η επίδειξη – μαγκιά είναι στοιχεία που κάνουν τα παιδιά να οδηγούν παραβιάζοντας συνεχώς τον Κ.Ο.Κ. Ευθύνη, βέβαια, γι’ αυτές τις συμπεριφορές έχουν αρκετές φορές και οι γονείς. Οταν το παιδί βλέπει από μικρό τον πατέρα ή τη μητέρα του να οδηγάνε χωρίς ζώνη, να παραβιάζουν τον Κ.Ο.Κ., να πίνουν και μετά να οδηγούν, είναι πολύ πιθανόν μεγαλώνοντας να αποκτήσουν την ίδια κακή συμπεριφορά».
Η ΚΡΙΣΗ ΜΕΙΩΣΕ ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ
Οσον αφορά το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων στη χώρας μας ο κ. Χατζηδοπαυλάκης τόνισε ότι «στη χώρα μας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, υπάρχει μια πτωτική τάση στα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, η οποία ξεκινά από το 2000 και μετά. Ενας από τους λόγους είναι ότι η οικονομική κρίση στην Ελλάδα συνετέλεσε ώστε να μειωθούν κατά πολύ τα καλυφθέντα οχηματοχιλιόμετρα κάθε χρόνο, οι ταχύτητες των αυτοκινήτων, λόγω του ότι όσο πιο γρήγορα οδηγά κάποιος τόσο περισσότερο καύσιμο καταναλώνει καθώς επίσης ότι το ποσοστό των ανθρώπων που πίνουν παραπάνω από ένα ή δύο ποτά όταν βγαίνουν τα βράδια για να διασκεδάσουν έχει μειωθεί, αφού πλέον τα χρήματα δεν φτάνουν για να κάνουν καταχρήσεις όπως στο παρελθόν. Τα ποσοστά ότι έχουν μειωθεί τα ατυχήματα αφορούν συνολικά τη χώρα μας, αν και σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας, όχι μόνο δεν έχουν μειωθεί, αλλά δείχνουν και τάσεις ανόδου κάθε χρόνο». Ο κ. Χατζηδοπαυλάκης υπογράμμισε χαρακτηριστικά ότι «στο Ινστιτούτο φοβόμαστε ότι αν κάποια στιγμή τα οικονομικά του Ελληνα πολίτη θα καλυτερέψουν αισθητά, οι οδηγοί θα επιστρέψουν στις κακές συνήθεις του παρελθόντος, ενώ ανησυχούμε ότι τότε θα υπάρξει μια ραγδαία αύξηση των τροχαίων, αν μέχρι τότε η Πολιτεία δεν ασχοληθεί σοβαρά, όπως οφείλει, με το θέμα της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας».