Σήμερα η Kia στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου cee’d GT Line στη Ζίλινα της Σλοβακίας, παρουσιάζει τις καινοτομίες που φέρνει στη γκάμα της η νέα πρόταση με έντονο σπορ χαρακτήρα.
Εκτός από μια σειρά από αισθητικές αναβαθμίσεις, το νέο cee’d GT Line σηματοδοτεί την άφιξη στην Ευρώπη του νέου downsized κινητήρα της Kia 1.0 T-GDI αλλά και του νέου επτά ταχυτήτων κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Το μυστικό όμως του κορεάτικου αυτοκινήτου κρύβεται κάτω από το καπό. Εκεί τοποθετήθηκε ο νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού με χωρητικότητα μόλις 1.000 κ.εκ.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, ο ολοκαίνουργιος κινητήρας, βελτιώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, ενώ προσφέρει ισχυρές επιδόσεις και άμεση αντίδραση στις εντολές του οδηγού.
Το μοτέρ 1.000 κ.εκ. παράγει 120 ίππους και 17,4 χλγμ. ροπής. Η μέγιστη ροπή των 17,4 χλγμ. είναι διαθέσιμη σε ένα μεγάλο εύρος στροφών 1.500- 4.100 σ.α.λ., με την μέγιστη ισχύ να αποδίδεται στις 6.000 σ.α.λ.
Επίσης διαθέτει στον βασικό εξοπλισμένο το σύστημα εξοικονόμησης καυσίμων της Kia Idle Stop & Go, το οποίο συμβάλει στη βελτίωση των εκπομπών και του καυσίμου. Το μικρό αλλά αποδοτικό μοτέρ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων.
Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Kia, αναπτύχθηκε εσωτερικά στο κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρίας στο Namyang στην Κορέα, διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης, προηγμένο σύστημα ψύξης του κινητήρα και μια ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγή για καθαρότερες εκπομπές ρύπων. Μελλοντικά ο νέος 1.0 T-GDI κινητήρας θα τοποθετηθεί και σε άλλα μοντέλα που προσφέρει η Kia στην ευρωπαϊκή αγορά.
Αξίζει να σημειωθούν οι βασικές τεχνικές καινοτομίες του κινητήρα. Ο νέος downsized κινητήρας διαθέτει πρόσφατα ανεπτυγμένα μπεκ έξι οπών, με τεχνολογία διάτρησης λέιζερ. Αντί μίας έγχυσης του μίγματος καυσίμου-αέρα σε συγκεκριμένους χρόνους μέσα στο θάλαμο καύσης, οι οπές των μπέκ, ψεκάζουν απευθείας στον θάλαμο καύσης σε μορφή βεντάλιας, επιτυγχάνοντας μια πιο ομοιογενή κατανομή καυσίμου σε όλο τον κύλινδρο. Ο ψεκασμός υποστηρίζεται από μια αντλία υψηλής πίεσης, η οποία είναι σε θέση να παρέχει πίεση καυσίμου έως και 200 bar.
Η υιοθέτηση αυλών εισαγωγής ευθείας γεωμετρίας – αντί ελαφρώς κυρτών αυλών που τοποθετούνται στον σημερινό κινητήρα της Kia 1.6 GDI – βελτιώνει περαιτέρω τη ροή αέρα προς τον θάλαμο καύσης, για ακόμη καλύτερη απόδοση καύσης. Οι ευθείς αυλοί εισαγωγής καταλήγουν σε μεγαλύτερο στόμιο, μειώνοντας έτσι την αντίσταση του αέρα σε όλα τα στάδια εισαγωγής αέρα στον κινητήρα, βελτιώνοντας τους στροβιλισμούς του αέρα για καλύτερο βαθμό πλήρωσης, πιο αποδοτική καύση και την μείωση της τάσης προαναφλέξεων.
Ο single-scroll στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων του T-GDI, συνδυάζεται με ηλεκτρικά ελεγχόμενη διαχείριση πίεσης, η οποία βελτιώνει την απόδοση της τουρμπίνας, εξαιτίας μίας αποτελεσματικότερης διαχείρισης της εκτόνωσης πίεσης. Ενώ ο συμπιεσμένος αέρας αναμένει να σταλεί προς τον θάλαμο καύσης, το μοτέρ εκτόνωσης πίεσης αναμένει την ίδια χρονική στιγμή, να ανοίξει την waste-gate ώστε να βελτιωθεί η ροή καυσαερίων.
Αυτό το καινοτομικό σύστημα, επιτυγχάνει πολύ υψηλές ροπές, καλύτερη απόκριση κινητήρα σε οποιαδήποτε θέση πεντάλ γκαζιού και βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου στα υψηλά φορτία, αναφέρει η μάρκα.
Ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος επίσης με μία ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, η οποία επιτρέπει μία μικρή μείωση της θερμοκρασίας καυσαερίων. Πέρα από την βελτίωση των επιδόσεων και την καλύτερη οικονομία καυσίμου στα υψηλά φορτία, εδώ η μείωση των θερμοκρασιών στα καυσαέρια έχει ως αποτέλεσμα καθαρότερους ρύπους, αφού ο καταλύτης μπορεί έτσι να λειτουργεί αποδοτικότερα.
Η θερμοκρασία του κινητήρα ελέγχεται μέσω ενός συστήματος ψύξης διπλού θερμοστάτη. Αυτό επιτρέπει την ανεξάρτητη ψύξη του κορμού του κινητήρα από την κυλινδροκεφαλή. Έτσι ο θερμοστάτης της κυλινδροκεφαλής ανοίγει στους 88°C κρατώντας την κυλινδροκεφαλή ψυχρότερη και μειώνοντας έτσι την τάση για προαναφλέξεις, ενώ ο θερμοστάτης του κορμού του κινητήρα ανοίγει στους 105°C για να διατηρείται πιο θερμός έχοντας ως αποτέλεσμα την μείωση των μηχανικών τριβών και την αύξηση του βαθμού απόδοσης.
Το ντεμπούτο του στο cee’d GT Line κάνει και το νέο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) της Kia. Διατίθεται αρχικά στο GT Line όταν εξοπλίζεται με κινητήρα ντίζελ CRDi 1.6. Ο πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 133 ίππους και έχει ροπή 30,2 χλγμ.
Περισσότερα για το νέο απόκτημα της Kia, μετά το τεστ οδήγησης που θα πραγματοποιηθεί αύριο στη Ζίλινα της Σλοβακίας.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.