Πέμπτη, 19 Μαΐου, 2022

Το ηλεκτρικό Toyota bZ4X εξοπλίζεται με σύστημα Steer-by-wire

Στο τέλος του 2022 αναμένεται στην ελληνική αγορά το νέο Toyota bZ4X. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής της ιαπωνικής μάρκας. Η εταιρεία, ανακοίνωσε ότι ένα άνετο και ευρύχωρο SUV, που θα παράγεται σε δυο εκδόσεις, η μια θα είναι δικίνητη και η άλλη τετρακίνητη. Η τελευταία θα φέρει ένα νέο σύστημα τετρακίνησης. Σχετικά με την μπαταρία που είναι το πιο σημαντικό τμήμα κάθε αμιγούς ηλεκτρικού αυτοκινήτου γιατί ουσιαστικά καθορίζει και την αυτονομία του αυτοκινήτου, η μάρκα ανακοίνωσε ότι θα το εξοπλίσει με μια νέα μπαταρία υψηλής ανθεκτικότητας. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 71,4 kWh και αναμένεται να επιτρέψει εμβέλεια οδήγησης μηδενικών εκπομπών άνω των 450 χλμ.(WLTP).

Το προσθιοκίνητο bZ4X εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλής απόδοσης. Η ισχύς του φθάνει τους 204 ίππους και η ροπή τα 26.8 χλγμ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4” και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Η τετρακίνητη έκδοση έχει μέγιστη ισχύ 217,5 ίππους και ροπή 33,8 χλγμ. Η τελική ταχύτητα παραμένει στα 160 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα μειώνεται στα 7,7”.

Για να μειωθεί η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος όταν απαιτείται η θέρμανση του εσωτερικού χώρου του αυτοκινήτου, τοποθετήθηκε ένα σύστημα θέρμανσης, που χρησιμοποιεί μια αντλία θερμότητας, η οποία αντλεί θερμότητα από τον εξωτερικό αέρα για να ζεστάνει το αυτοκίνητο. Ανακοινώθηκε ότι είναι αποδοτική ακόμη και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και πως χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια από τα τυπικά συστήματα κλιματισμού.

Για πρόσθετη ζεστασιά στην καμπίνα, παρέχεται θέρμανση με υπέρυθρη ακτινοβολία για τον οδηγό και τον συνοδηγό, η οποία είναι εγκατεστημένη κάτω από την κολόνα του τιμονιού και τον πίνακα οργάνων για τη θέρμανση των ποδιών. Παρέχεται προαιρετικά και σύστημα θέρμανσης των καθισμάτων.

Το bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής της Toyota παραγωγής που προσφέρει το σύστημα steer-by-wire. Καταργώντας τη μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των μπροστινών τροχών, αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα προσαρμόζει τη γωνία του ελαστικού ακριβώς σύμφωνα με την πρόθεση του οδηγού. Όντας πιο συμπαγές, παρέχει επίσης περισσότερο χώρο για τα πόδια, βελτιώνοντας την θέση οδήγησης και την ευκολία στην είσοδο και έξοδο από την καμπίνα.

Το παραδοσιακό τιμόνι αντικαθίσταται με το One Motion Grip-control, καθιστώντας τη λειτουργία πιο ομαλή και ευκολότερη, χωρίς να χρειάζεται πλήρης στροφή του τιμονιού με το χέρι. Το πλήρες κλείδωμα του τιμονιού μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μια στροφή 150 μοιρών.

Χωρίς φυσική σύνδεση στο σύστημα, οι ανεπιθύμητοι κραδασμοί από τα ελαστικά μπλοκάρονται, αλλά ο οδηγός εξακολουθεί να λαμβάνει πολύτιμη ανατροφοδότηση. Η αίσθηση του τιμονιού βελτιώνεται μέσω του ανεξάρτητου ελέγχου της ροπής του τιμονιού. Η επιλογή διαφορετικών τρόπων οδήγησης μπορεί να αλλάξει τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης ώστε να ταιριάζουν στις συνθήκες οδήγησης.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

“Άφαντο” το κρητικό μέλι από τα ξενοδοχεία

Εκτός των ξενοδοχείων παραμένει το τοπικό μέλι, ένα θέμα που απασχολεί έντονα τους μελισσοκόμους. Είναι χαρακτηριστικό πως οι ποσότητες που διακινούνται στην τουριστική ζώνη...

Ορατότης… μηδέν εξαιτίας της ομίχλης στα Χανιά! (φωτ. & video)

Πυκνή ομίχλη έχει καλύψει το πρωί της Τετάρτης τα Χανιά με αποτέλεσμα η ορατότητα να είναι σημαντικά περιορισμένη όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες. Αυτή είναι...

Βιολογικές φράουλες στα Χανιά

Mια θέση στις προτιμήσεις και στο τραπέζι του καταναλωτή διεκδικεί η xανιώτικη υπαίθρια βιολογική φράουλα που παρά τις δυσκολίες συνεχίζει να παράγεται τα τελευταία...

1978: Απατεώνας συνελήφθη στα Χανιά – Εμφανιζόταν σαν γαμπρός

44 χρόνια πριν και στα Χανιά είχε προκαλέσει “σούσουρο” η σύλληψη ενός άντρα ο οποίος παρουσιαζόταν ως… γαμπρός αν και έγγαμος με παιδιά! Αναφέρει το...

“Στοπ” σε προκαταλήψεις και ανισότητες από μαθητές στο 2ο Γενικό Λύκειο Χανίων

Την αγκάλιασαν με τη συμπεριφορά τους, τη στήριξαν με τη φιλία τους, την έκαναν μέλος της τάξης τους. Το παράδειγμα των μαθητών του Α3...

Πόσο… ισόβια είναι τα ισόβια;

Όταν ακούμε για «ποινή ισόβιας κάθειρξης» θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι πρόκειται επί της ουσίας για ποινή κάθειρξης 16 ετών που είναι και η...

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα