29.5 C
Chania
Τετάρτη, 20 Αυγούστου, 2025

Το 3ο ΓΕΛ Χανίων στη Γαλλία

Συµµετοχή σε Πρόγραµµα Κατάρτισης: «Happy Schools: Θετική Εκπαίδευση για την Ευεξία και την Ανάπτυξη ∆εξιοτήτων Ζωής»

Ένα πρωτοποριακό σεµινάριο, που πραγµατοποιήθηκε στη Νίκαια της Γαλλίας, 14-19/7/2025, συγκέντρωσε εκπαιδευτικούς από διάφορες χώρες, µε στόχο να τους εισαγάγει στις αρχές και τις εφαρµογές της Θετικής Ψυχολογίας στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Το πρόγραµµα, µε τίτλο «Happy Schools: Θετική Εκπαίδευση για την Ευεξία και την Ανάπτυξη ∆εξιοτήτων Ζωής», επικεντρώθηκε στην καλλιέργεια της συνεργασίας, της ευηµερίας και της ανάπτυξης δεξιοτήτων ζωής σε µαθητές, εκπαιδευτικούς και ολόκληρες σχολικές κοινότητες. Το 3ο ΓΕΛ Χανίων, ως διαπιστευµένος οργανισµός στα πλαίσια του προγράµµατος Erasmus+ ΚΑ121 SCH, συµµετείχε στο εν λόγω πρόγραµµα µε δύο εκπαιδευτικούς και τη ∆ιευθύντρια του σχολείου, Μαρία Φλουρή.
Το σεµινάριο ξεκίνησε µε δραστηριότητες αλληλεπίδρασης και αλληλογνωριµίας, δηµιουργώντας ένα κλίµα εµπιστοσύνης και οµαδικού πνεύµατος µεταξύ των συµµετεχόντων. Αυτή η αρχική φάση ήταν καθοριστική για τη δηµιουργία ενός άνετου και συνεργατικού µαθησιακού περιβάλλοντος. Ακολούθησαν παρουσιάσεις από τους συµµετέχοντες που προέρχονταν από τη Γερµανία, την Αυστρία, την Ισπανία, την Πολωνία και την Ελλάδα για τα σχολεία, τις ιδιαίτερες πατρίδες και τις χώρες τους, ενισχύοντας την πολιτιστική ανταλλαγή και κατανόηση του πολιτισµικού υπόβαθρου του καθενός.
Κεντρικό µέρος του προγράµµατος ήταν η εις βάθος επισκόπηση της Θετικής Ψυχολογίας. Καλύφθηκε η ιστορία του πεδίου, αναδείχθηκαν οι πρωτοπόροι του και εξερευνήθηκαν βασικές θεωρίες και µέθοδοι. Οι ειδικοί θεµατικοί άξονες περιελάµβαναν:

• Μια ευχάριστη ζωή, µια καλή ζωή και η Ροή (Flow): Εξερευνώντας τις διαφορετικές διαστάσεις της ευηµερίας.
• Άνθιση (Flourishing): Κατανόηση της έννοιας της βέλτιστης ανθρώπινης λειτουργίας.
• Ουσιαστική ζωή: Συζήτηση για την επιδίωξη του σκοπού και του νοήµατος µιας ζωής µε συνειδητότητα. Το πρόγραµµα ενθάρρυνε τη δηµιουργικότητα και τη σηµασία της Ενσυνειδητότητας (Mindfulness). Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να αναλογιστούν το δικό τους βαθµό ευηµερίας (well being) και να το παρουσιάσουν στην ολοµέλεια σε µορφή προσωπικού έργου (project).
• ∆υνάµεις και Αρετές: Αναγνώριση και αξιοποίηση των χαρακτηριστικών δυνάµεων του καθενός για προσωπική και συλλογική ανάπτυξη.
Έµφαση δόθηκε στην εφαρµογή της Θετικής Ψυχολογίας στην Εκπαίδευση, όπου οι συµµετέχοντες διερεύνησαν πώς µε αυτές τις αρχές µπορούν να διαχειριστούν τις προκλήσεις που αντιµετωπίζουν µαθητές, εκπαιδευτικοί και οικογένειες. Ένα σηµαντικό κοµµάτι αυτής της δραστηριότητας ήταν η ανταλλαγή εµπειριών, όπου οι συµµετέχοντες συζήτησαν δικά τους προβλήµατα και ιδέες σχετικά µε την εκπαίδευση, προωθώντας µια συνεργατική προσέγγιση στην επίλυση προβληµάτων. Απώτερος σκοπός ήταν οι εκπαιδευτικοί να υπερβούν την απλή διδασκαλία γνωστικών αντικειµένων και να αποκτήσουν κατάλληλες δεξιότητες ώστε να καλλιεργούν ουσιαστικές προσωπικές, κοινωνικές και γνωστικές ικανότητες στους µαθητές τους.
Συγκεκριµένα, οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν σηµαντική ανάπτυξη στις παρακάτω ικανότητες:
• Καλλιέργεια βαθύτερης αυτογνωσίας, βελτίωση της ικανότητας αυτορρύθµισης συναισθηµάτων και συµπεριφορών, και ενίσχυση της αυτοπεποίθησης.
• Κοινωνική Ικανότητα: Βελτίωση των δεξιοτήτων επικοινωνίας, αύξηση της ενσυναίσθησης προς τους άλλους και ενίσχυση της ικανότητας συνεργασίας.
• Ανάπτυξη µεταγνώσης, όξυνση των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης και βελτίωση των ικανοτήτων επίλυσης προβληµάτων.

Σηµαντικό επίσης είναι ότι συγκεντρώθηκε το απαραίτητο υλικό ώστε να ακολουθήσει η διάχυση των αποτελεσµάτων του σεµιναρίου και οι συµµετέχοντες εκπαιδευτικοί να µοιραστούν την εµπειρία µε τους συναδέλφους τους πίσω στο σχολείο. Αυτό δείχνει την πρακτική εφαρµογή των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν.
Το σεµινάριο στη Νίκαια αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγµα του πώς η Θετική Εκπαίδευση µπορεί να µεταµορφώσει τα σχολεία σε χώρους όπου η ευεξία, η ανάπτυξη χαρακτήρα και οι δεξιότητες ζωής είναι εξίσου σηµαντικές µε την ακαδηµαϊκή µάθηση. Τα «Happy Schools» δεν είναι απλώς µια ιδέα, αλλά µια πρακτική προσέγγιση για τη δηµιουργία ενός πιο χαρούµενου και αποτελεσµατικού εκπαιδευτικού µέλλοντος.
Η συµµετοχή στο σεµινάριο στη Νίκαια ήταν µια ευκαιρία όχι µόνο για επαγγελµατική ανάπτυξη, αλλά και για να βιώσουµε την ατµόσφαιρα αυτής της µαγευτικής πόλης της Γαλλικής Ριβιέρας. Η Νίκαια, µε την κοσµοπολίτικη αύρα και την εκπληκτική φυσική οµορφιά της, προσέφερε το ιδανικό σκηνικό για ένα πρόγραµµα που επικεντρώνεται στην ευεξία και την ανθρώπινη ανάπτυξη.
Περπατώντας κατά µήκος της διάσηµης Promenade des Anglais, νιώσαµε την ενέργεια της πόλης και τη γαλήνη της θάλασσας να εναρµονίζονται. Ο γαλανός ουρανός συναντούσε τα κρυστάλλινα νερά της Μεσογείου, δηµιουργώντας ένα τοπίο που σε εµπνέει. Η Παλιά Πόλη (Vieux Nice), µε τα στενά, πολύχρωµα σοκάκια της, τα παραδοσιακά µπιστρό και τις µικρές πλατείες, µας µετέφερε σε µια άλλη εποχή.
Ιδιαίτερη εντύπωση µας έκανε η ζωντάνια των κατοίκων και η χαλαρή τους διάθεση. Παρά τη φήµη της ως τουριστικός προορισµός, η Νίκαια διατηρεί έναν αυθεντικό χαρακτήρα, όπου η γαλλική φινέτσα συναντά την ιταλική ζωντάνια. Η επίσκεψη στο λόφο του Κάστρου προσέφερε πανοραµική θέα στην πόλη και τον κόλπο, ενώ η ιστορία της περιοχής ζωντάνευε µέσα από τα µπαρόκ και νεοκλασικά κτίρια.
Η γαστρονοµία ήταν, φυσικά, ένα αναπόσπαστο µέρος της εµπειρίας. Τα µικρά καφέ µε τα αρωµατικά τους ροφήµατα και τα φρεσκοψηµένα κρουασάν ήταν ιδανικά σηµεία για χαλάρωση ανάµεσα στις συνεδρίες του σεµιναρίου.
Συνολικά, η Νίκαια δεν ήταν απλώς ο τόπος διεξαγωγής ενός σηµαντικού εκπαιδευτικού προγράµµατος. Ήταν µια πόλη που ενέπνευσε, αναζωογόνησε και συµπλήρωσε µε τον καλύτερο τρόπο την εµπειρία της µάθησης, αποδεικνύοντας ότι η ευηµερία και η ανάπτυξη µπορούν να συνυπάρχουν σε κάθε πτυχή της ζωής µας.

Οι συµµετέχουσες εκπαιδευτικοί,
Μαρία Φλουρή, ΠΕ02, διευθύντρια του 3ου ΓΕΛ Χανίων,
Ζέτα Γιαµπαζολιά, ΠΕ02, υποδιευθύντρια του 3ου ΓΕΛ Χανίων,
Σοφία Παπαδοπούλου, ΠΕ11.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα