Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Θετικά και αρνητικά του διαδικτύου μέσα από την ματιά των πολιτών

Την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού, το διαδίκτυο αναδείχτηκε παγκοσμίως ως κυρίαρχη πηγή ενημέρωσης ενώ καταγράφηκε έντονος προβληματισμός για τα “fake news”, καθώς το κοινό μέσω του διαδικτύου αποκτά πρόσβαση σε ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος πηγών και γεγονότων κάποια από τα οποία είναι ψευδή ή παραπλανητικά.
Το γεγονός αυτό αποτυπώνεται σε έρευνα του YouGov για το Ινστιτούτο Reuters, σύμφωνα με την οποία λιγότεροι από 1 στους 3 πολίτες (30%) στην Ελλάδα εμπιστεύεται τα ΜΜΕ από τα οποία ενημερώνεται.
Όπως υποστηρίζεται,η σοβαρότητα της κρίσης του κορωνοϊου, επανέφερε στο προσκήνιο την ανάγκη για ενημέρωση με αξιοπιστία και ακρίβεια.
Στο κομμάτι των κοινωνικών δικτύων, το facebook παραμένει το πιο δημοφιλές στη χώρα μας, καθώς ένα ποσοστό 78% των ερωτηθέντων το χρησιμοποιεί γενικά και ένα ποσοστό 57% το χρησιμοποιεί για ενημέρωση. Ακολουθεί το YouTube (77% χρήση, το 32% για ενημέρωση) το facebook messenger (62% χρήση, 22% για ενημέρωση) το Viber (57% χρήση, 17% για ενημέρωση) το Ιnstagram (46%, 16% για ενημέρωση) και τελευταίο το Twitter (25% χρήση, 13% για ενημέρωση).
Τέλος, η χρήση του διαδικτύου στην Ελλάδα παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα, με διείσδυση μόλις 73% που είναι η χαμηλότερη ανάμεσα στις Ευρωπαϊκές χώρες και την Τουρκία (83%). Στην πρώτη θέση είναι η Νορβηγία (98%) και ακολουθούν Ολλανδία και Σουηδία (96%) Ελβετία (94%, Ισπανία (93%), Ιταλία (93%).

ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΤΟΥ FACEBOOK
Σύμφωνα με την έρευνα, οι δομικές αλλαγές στον χώρο των ΜΜΕ τα τελευταία χρόνια, άλλαξαν και την σχέση πολιτικών και ΜΜΕ, αφού η ραγδαία ανάπτυξη των κοινωνικών δικτύων και των ιστότοπων μετάδοσης βίντεο, επέτρεψαν στους πολιτικούς να απευθύνονται άμεσα στους πολίτες, παρακάμπτοντας τα ΜΜΕ.
Πολλά είναι τα πολιτικά κόμματα που κοινοποιούν στο facebook μέρη συνεντεύξεων που έχουν δώσει, σε μια προσπάθεια “ωραιοποίησης” της πραγματικότητας και εξασφαλίζοντας τελικά με αυτόν τον τρόπο, δωρεάν διαφήμιση.
Στην έρευνα, καταγράφεται θετική στάση του κοινού ως προς το εάν θα έπρεπε να επιτρέπονται οι πολιτικές διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα και στους ιστότοπους μετάδοσης βίντεο. Ωστόσο,οι πολίτες περιμένουν από τις εταιρείες τεχνολογίας (Google, Facebook, Youtube) να ελέγχουν το περιεχόμενο των πολιτικών μηνυμάτων ως προς την αξιοπιστία του, με το ποσοστό αυτό στην Ελλάδα, να ξεπερνά το 70%.
Ένα θέμα “κλειδί” που προκύπτει σε διεθνές επίπεδο, είναι η στάση που πρέπει να κρατούν τα Μέσα Ενημέρωσης απέναντι σε πολιτικούς που θεωρούνται ευρέως αναξιόπιστοι. Αν και τα αποτελέσματα της έρευνας διαφέρουν από χώρα σε χώρα, φαίνεται πως οι πολίτες περιμένουν από τα ΜΜΕ να μεταδίδουν τις δηλώσεις των πολιτικών, ασχέτως με το εάν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Το ποσοστό αυτό στη χώρα μας και φτάνει το 75% σε σύγκριση με μόλις 25% που πιστεύει ότι οι αναληθείς δηλώσεις δεν πρέπει να μεταδίδονται διότι δίνουν στο πρόσωπο δημοσιότητα που δεν του αναλογεί.
Η έρευνα έγινε σε 40 χώρες με δείγμα 2.000 ατόμων.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα