Καθηµερινή είναι η γκρίνια για το κυκλοφοριακό στην πόλη των Χανίων. Λιγοστές -και ακριβές- θέσεις στάθµευσης, ένα µόλις περιφερειακό πάρκινγκ, ελάχιστα χιλιόµετρα ποδηλατόδροµου… Πρόσφατα το εργαστήριο Βιοοικονοµίας και Οικονοµικής Ανάλυσης Βιοσυστηµάτων της Σχολής Χηµικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος (ΧΗΜΗΠΕΡ) του Πολυτεχνείου Κρήτης είχε διοργανώσει ηµερίδα µε θέµα την ποδηλατοκίνηση στα Χανιά.
Στο επίκεντρο εκείνης της εκδήλωσης είχε βρεθεί το Σχέδιο Βίωσιµης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του ∆ήµου Χανίων. Ένα σχέδιο που χρειάστηκε πολύς κόπος και χρόνος για να ολοκληρωθεί και το οποίο αποτυπώνει τον κυκλοφοριακό σχεδιασµό του ∆ήµου Χανίων για τα επόµενα χρόνια.
Μόνο που αυτό το… όραµα έχει µείνει προς το παρόν στις διακηρύξεις, ενώ, όπως διαπιστώσαµε, δεν είναι καν προσβάσιµο ηλεκτρονικά από τους πολίτες, αφού η σχετική ιστοσελίδα (www.svak4chania.gr) είναι εκτός λειτουργίας.
Ας ελπίσουµε ότι το ΣΒΑΚ δεν θα αποτελέσει µία ακόµα µελέτη που θα ξεχαστεί στα… συρτάρια. Κι ως προς την υλοποίησή του ας ξεκινήσουν από την αποκατάσταση της ιστοσελίδας ώστε να έχουµε έναν µπούσουλα.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.
Κυριες και κυριοι πιστευεται οτι τα ΣΒΑΚ θα λειτουργησουν ποτε σε μια αφρικανικη πολη διχως οδικη παιδεια οπου ο καθενας πιανει ενα τιμονι και ξεσπαει τα ψυχολογικα του στους δρομους? Ατιθασοι, αγενεις και ακρως επικινδυνοι οι Χανιωτες οδηγοι, οι οποιοι κυριολεκτικα οδηγουν καθημερινα σαν τους χαρους, αναπτυσσουν ιλλιγιωδεις ταχυτητες ( ειδικα οι μηχανοβιοι εγκληματιες σε αλλο level!!) σε κατοικημενες περιοχες. Το ΣΒΑΚ, οι πεζοδρομησεις και οι μονοδρομησεις δεν θα αλλαξουν την νοοτροπια του Χανιωτη που θελει να τριπλοπαρκαρει μπροστα στο μαγαζι μην περπατησει 5 μετρα και παθει κατι!! Υπαρχει Χανιωτης που περπαταει?!! Δικαστηρια με κεντρο θα παρουν το αμαξι και εχουν και απαιτηση για ιδιωτικη θεση…ε δεν παει ετσι!! Ή θα μπει αστυνομευση παντου και να πεζοδρομηθει ολο το κεντρο μια και καλη οπως γινεται στον υπολοιπο πολιτισμενο κοσμο ή μια ζωη αυτη η πολη θα μεινει αφρικανικη!