29 C
Chania
Παρασκευή, 11 Ιουλίου, 2025

Στα αζήτητα τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού

Στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού παραμένουν τα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού από 1.000 μέχρι 1.300 κ.εκ. Οι τιμές πώλησης των μεγάλων Ι.Χ. παραμένουν πολύ δελεαστικές, ακόμα και σε σχέση με τις χώρες κατασκευής τους. Ετσι τα περισσότερα απ’ αυτά πουλήθηκαν σε χώρες της Ευρώπης, ενώ κάποια απ’ αυτά τα αγόρασαν επιχειρηματίες ή μεγάλες εταιρείες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να αντεπεξέλθουν σε Τεκμήρια, Τέλη και Φόρο Πολυτελείας.

“ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ” ΣΤΟ… ΣΦΥΡΙ

Να δώσουμε ένα παράδειγμα: Mercedes GLS 500 του 2006 με τιμή αγοράς 100.000 την αγοράζει κάποιος με 15.000 ευρώ… BMW M5 με τιμή καινούργιου 122.000 πουλήθηκε στην πόλη μας για 22.000 ευρώ.

Ο φακός των “Χ.Ν.” επισκέφθηκε επιχειρηματίες της πόλης μας που δραστηριοποιούνται στις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και μας είπαν πώς κύλησε η αγορά το 2014 λίγες μέρες πριν το ερχομό του νέου έτους.

Γιώργος Φραντζεσκάκης: «Ασφαλή τα μικρά αυτοκίνητα»

«Το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο είχε κάποια κίνηση φέτος, αν και η οικονομική κατάσταση του Ελληνα δεν έχει αλλάξει σημαντικά απ’ τα πρηγούμενα χρόνια. Αξίζει να σημειώσω ότι στην αγορά παρατηρείται μία μικρή έλλειψη σε μεταχειρισμένα μικρού κυβισμού μέχρι 1.300 κ.εκ. Είναι δηλαδή τα αυτοκίνητα που ζητούν οι περισσότεροι αγοραστές.

Ο ίδιος τόνισε ότι «στην άνοδο των μεταχειρισμένων φέτος θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι αρκετές εταιρείες Rent a Car και Lesing αγόρασαν αρκετά αυτοκίνητα και αυτό έδωσε μία “ανάσα” στο εμπόριο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Θα ήθελα να τονίσω ότι πλέον η ενεργητική και παθητική ασφάλεια δεν είναι μόνο προνόμοιο των αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού. Τα μικρά αυτοκίνητα, ακόμα και αυτά των 1.000 κ.εκ. παρέχουν σημαντική ασφάλεια, αφού προσφέρουν στον εξοπλισμό τους πολλά ηλεκτρονικά βοηθήματα. Αυτά για όσους πιστεύουν ότι τα μικρά είναι ανασφαλή και επικίνδυνα»

Μιχάλης Μαυριδάκης: «Ο τουρισμός έφερε πωλήσεις στα μεταχειρισμένα»

«Το 2014 ήταν μία πολύ καλή χρονιά στις πωλήσεις των μεταχειρισμένων. Οι περισσότεροι αγόρασαν αυτοκίνητο μέχρι 1.300 κ.εκ. Υπάρχουν όμως και αρκετοί που λόγω οικογένειας ή -ακόμα όσοι λόγω δουλειάς κάνουν μεγάλες αποστάσεις- επιλέγουν αυτοκίνητα 1.400 – 1.600 ακόμα και 1.800 κ. εκ. Επίσης υπάρχει και μία κατηγορία που αγοράζουν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού για τον λόγο ότι οι τιμές σ’ αυτά είναι πολύ δελεαστικές.

Να δώσω ένα παράδειγμα μία Mercedes GLS 500 του 2006 με τιμή αγοράς 100.000 την αγοράζει κάποιος με 15.000 ευρώ. Επίσης μία BMW Μ5 πουλήθηκε 22.000 ευρώ με τιμή καινούργιου τις 122.000 ευρώ. Πάντως τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού πάνω από 2.000 κ.εκ. κυρίως τύπου Τζιπ, που πουλήθηκαν, “έφυγαν” σε χώρες του εξωτερικού». Ο κ. Μαυριδάκης υπογράμμισε ότι «σε περιοχές της χώρας μας που δέχονται πολύ τουρισμό, όπως η Κρήτη, υπάρχει αρκετή κίνηση στην αγορά των μεταχειρισμένων.

Αξίζει να σημειώσω ότι λόγω του τουρισμού για νησιά όπως την Κρήτη, την Κέρκυρα, την Πάρο, την Νάξο, τη Σαντορίνη κάποιες Τράπεζες έχουν ειδικά προγράμματα και εγκρίνουν περισσότερα δάνεια για την αγορά αυτοκινήτου, σε σχέση με περιοχές που δεν έχουν αναπτύξει σε μεγάλο βαθμό τον τουρισμό. Ο λόγος είναι: “Τουρισμός = καλύτερη οικονομία και έσοδα”».

Μανώλης Χαροντάκης: «Μεγάλο ενδιαφέρον μέχρι και 1.900 κυβικά»

«Οι καταναλωτές επιμένουν στα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού από 1.000 έως 1.300 κ.εκ., αλλά λόγω της μεγάλης ζήτησής οι τιμές έχουν “ανέβει” αισθητά, ενώ πολλές φορές πλησιάζουν τις τιμές των καινούργιων. Ετσι βλέπουμε ότι το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, έχει στραφεί στην κατηγορία των 1.400 κ.εκ. και σε λίγο μεγαλύτερα, γιατί εκεί μπορεί κανείς να αγοράσει ένα καλό αυτοκίνητο και σε πολύ συμφέρουσα τιμή, σε σχέση πάντα με το αν το αγόραζε καινούργιο».

Ο κ. Χαροντάκης τόνισε ότι «αυτοκίνητα των 1.800 κ.εκ. πωλούνται περίπου 50% πιο κάτω σε σχέση με τα καινούργια, ενώ υπάρχει αρκετός κόσμος που έχει αρχίσει να ζητά και αυτοκίνητα πενταετίας μέχρι 1.900 κ.εκ., γιατί σ’ αυτά δεν υπάρχει ο Φόρος Πολυτελείας. Το μόνο που επιβαρύνεται είναι 445 ευρώ περισσότερα στα Τέλη σε σχέση με ένα αυτοκίνητο 1.600 κ.εκ. που πληρώνει Τέλη 265 ευρώ τον χρόνο».

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «συνέχεια ακούμε ότι ετοιμάζουν να καταργήσουν τον Φόρο Πολυτελείας και τα Τεκμήρια, για να τονώσουν την αγορά, αλλά συνεχώς μένουν στα λόγια.Αν θα γίνει κάτι τέτοιο δεν το γνωρίζει κανείς, όπως επίσης δεν γνωρίζουμε αν θα ισχύσει και η απόσυρση το 2015.».

Γιάννης Χριστουλάκης: «Ηταν μία καλή χρονιά στα μεταχειρισμένα»

«Αν και οικονομικά βρισκόμαστε στον ίδιο παρανομαστή, σε σχέση με τα τρία τελευταία χρόνια, εν τούτοις το τελευταίο οκτάμηνο υπήρξε αρκετό ενδιαφέρον απ’ τους καταναλωτές, ενώ έγιναν και αρκετές πωλήσεις σε όλες τις μάντρες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Τα αυτοκίνητα κυρίως που αγοράζει ο κόσμος εξακολουθούν να είναι μικρού κυβισμού μέχρι 1.400 κ.εκ.».

Ο κ. Χριστουλάκης τόνισε ότι «όσον αφορά τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, πάνω από 1.900 κ.εκ., αν και οι τιμές πώλησής των είναι σε απίστευτα χαμηλές τιμές, το ενδιαφέρον είναι μηδαμινό. Μιλάμε δηλαδή για πωλήσεις ένα με δύο αυτοκίνητα τον μήνα, κυρίως μεγάλα τζιπ και ντίζελ. Τα μεγάλα κυβισμού τώρα πια, τα αγοράζουν συνήθως επιχειρηματίες που έχουν την οικονομική ευχέρεια και μπορούν να δικαιολογήσουν το Τεκμήριο, τα αυξημένα Τέλη και τον Φόρο Πολυτελείας».

Ο κ. Χριστουλάκης πρόσθεσε «αξίζει να σημειώσω ότι πολλές πωλήσεις γίνονται από ανταλλαγές. Φέρνει κάποιος το αυτοκίνητό του και το αντικαθιστά με ένα πιο σύγχρονο, κατασκευής από το 2009 και έπειτα». Ενώ ανέφερε ότι «στη φορολόγηση των αυτοκινήτων το μόνο που ίσως αλλάξει είναι ότι στο Υπουργείο Μεταφορών σκέφτονται να αποσύρουν το Τεκμήριο. Αυτό βέβαια υπάρχει σαν σκέψη. Μέχρι να το δούμε στην πράξη έχουμε μπροστά μας πολύ δρόμο».

Κωνσταντίνος Στουπάκης: «Προτιμούν αυτοκίνητα πετρελαίου μικρού κυβισμού»

«Ο καταναλωτής τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης και της ανόδου της βενζίνης προτιμά αυτοκίνητα πετρελαίου και μικρού κυβισμού. Επειδή όμως τα μικρά κυβικά έχουν μεγάλη ζήτηση και αυτοί που τα έχουν δεν τα δίνουν εύκολα, για να πάρουν κάποιο μεγαλύτερο, για ευνόητους λόγους, έχουν ανέβει οι τιμές στα μεταχειρισμένα. Ομως υπάρχει ένα ενδιαφέρον από το αγοραστικό κοινό, για μεταχειρισμένα μέχρι 1.800 κ.εκ., γιατί οι τιμές τους είναι πολύ καλές».

Αναφορικά με τα αυτοκίνητα που διαθέτουν κινητήρες πετρελαίου ο κ. Στουπάκης σημείωσε ότι «αν κάποιος κάνει κάτω από 20.000 χιλιόμετρα τον χρόνο, θεωρώ ότι δεν του χρειάζεται να αγοράσει αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ. Στην αγορά πλέον, σχεδόν σε όλες οι εταιρείες μπορεί να βρει κάποιος αυτοκίνητα μικρά με εξελιγμένους κινητήρες βενζίνης με πολύ μικρή κατανάλωση». Ενώ όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «οι πωλήσεις αυτοκινήτων πάνω από 1.900 κ.εκ., είναι άπιαστο όνειρο για όλες τις εταιρείες καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ενώ αν γίνονται κάποιες αφορούν μόνο αυτοκίνητα τύπου τζιπ με κινητήρα ντίζελ, φυσικά».

Ενδεικτικός πίνακας για Ι.Χ. αυτοκίνητα άνω των 1.928 κ.εκ.

• Ενας ιδιοκτήτης Ι.Χ. αυτοκινήτου 2.000 κ.εκ. και παλαιότητας 4 ετών θα πληρώσει και φέτος φόρους συνολικού ύψους 1.100 ευρώ (660 ευρώ Τέλη Κυκλοφορίας και 440 ευρώ Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης), κάθε χρόνο.

• Ενας ιδιοκτήτης Ι.Χ. αυτοκινήτου 2.200 κ.εκ. και παλαιότητας 7 ετών θα πληρώσει συνολικά 1.031 ευρώ κάθε χρόνο (660 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και 371 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης).

• Ενας ιδιοκτήτης Ι.Χ. αυτοκινήτου 2.500 κ.εκ. και παλαιότητας 4,5 ετών θα πληρώσει φέτος φόρους συνολικού ύψους 1.545 ευρώ (880 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και 665 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης).

• Ενας ιδιοκτήτης Ι.Χ. αυτοκινήτου 3.000 κ.εκ. και παλαιότητας 3 ετών θα πληρώσει φέτος φόρους συνολικού ύψους 2.660 ευρώ (880 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και 1.780 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης).

Οσοι κατέχουν Ι.Χ. αυτοκίνητα πάνω από 3.000 μέχρι 4.000 κυβικά θα πληρώσουν και φέτος από 2.346 έως 4.080 ευρώ.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα