Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Προτάσεις για επέκταση τουριστικής περιόδου

Στους παρακάτω πίνακες 1, 2, 3 θα δείτε τη συνολική κίνηση αναχωρούντων (outgoing) επιβατών των ελληνικών αεροδρομίων κατά το έτος 2014.
Παρακάτω θα δείτε δύο κοστολογημένες προτάσεις που βασίζονται στη μείωση των φόρων των αεροδρομίων κατά τη διάρκεια της χαμηλής και της χειμερινής περιόδου. Αν εφαρμοστούν θα υπάρξει θεαματική αύξηση των αφίξεων, επέκταση της τουριστικής περιόδου και χειμερινός τουρισμός.

ΠΡΟΤΑΣΗ 1

ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Με τη μείωση φόρων κατά τη διάρκεια των μηνών Ιανουαρίου έως και Απριλίου και από Οκτώβριο έως και Δεκέμβριο θα προκύψει με τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις, αύξηση κατά 15%.  Δηλαδή οι συνολικές διεθνείς αφίξεις για τους παραπάνω μήνες 1.844.532 + 2.213.566= 4.058.098 x 15% = 608.714 επιπλέον επιβάτες στη χαμηλή περίοδο Απρίλιο – Οκτώβριο και τον χειμώνα (βλ. πίνακα 4).
Σύμφωνα με μελέτη για τον τουρισμό, Χανιά 2014, κάθε επιβάτης χωρίς τη διαμονή ξοδεύει στον προορισμό 50 ευρώ ή 80 ευρώ με τη διαμονή ανά ημέρα. Αρα τα επιπλέον έσοδα θα είναι: 608.714 x 80 = 48.697.176.
Κάνοντας την παραδοχή ότι ο μέσος όρος διαμονής είναι 5 ημέρες (στην έρευνα για τον τουρισμό των Χανίων, η διάρκεια διαμονής είναι μεγαλύτερη).
48.697.176 x 5 = 243.485.880 (ρεαλιστικό σενάριο).
Ή στη χειρότερη περίπτωση 608.714 x 60 = 36.522.840.
36.522.840 x 5 = 182.614.200 (απαισιόδοξο σενάριο)
Σύμφωνα με τη μελέτη ACI (Airport Consulting International) για κάθε 1.000.000 αφιξοαναχωρούντες επιβάτες δημιουργούνται 1.000 θέσεις εργασίας. Αρα 608.714 x 2= 1.217.428 δηλαδή 1200 θέσεις εργασίας περίπου.
Θεωρώντας ότι το ταμείο ανεργίας είναι 360 ευρώ επί 3 μήνες 360 x 3 = 1080.
1200 x 1080= 1.296.000 ευρώ.
Μειώνοντας τους φόρους των 12 ευρώ τους χειμερινούς μήνες κατά 75% θα προκύψει φόρος 3 ευρώ.
Τα έσοδα από τους φόρους αεροδρομίου θα είναι: 1844.532 x 15% = 
276.679 (Αύξηση επιβατών), βλ. πίνακα 4.
276.679 + 1844.532 = 2.121.211 x 3 = 6.363.354.
Μειώνοντας τους φόρους για τους μήνες Απρίλιο και Οκτώβριο κατά 50% θα έχουμε 
2.213.566 x 15% = 332.034  (Αύξηση επιβατών), (βλ. πίνακα 4)
2.213.566 + 332.034 = 2.545.600 x 6 = 15.273.605. (βλ. πίνακα 4)
Θεωρώντας ότι ο αριθμός των επιβατών εσωτερικού θα παραμείνει ο ίδιος (βλ. πίνακα 5)
1.854.882 x 3 = 5.564.646
1.053.489 x 6 = 6.320.934 
Γενικό σύνολο εσόδων  (ρεαλιστικό σενάριο) #278.304.419#
(243.485.880 + 1.296.000 + 6.363.354 + 15.273.605 + 5.564.646 + 6.320.934 = 278.304.419)
Γενικό σύνολο εσόδων (απαισιόδοξο σενάριο)                                # 217.432.739#
(182.614.200 + 1.296.000 + 6.363.354 + 15.273.605 + 5.564.646 + 6.320.934 = 217.432.739).
Οι απώλειες λόγω της μείωσης των φόρων:
Λόγω των μειώσεων φόρου προκύπτουν λιγότερα έσοδα (κόστος), βλ. πίνακα 6.
Κόστος 3.699.414 x 9 = 33.294.726 (βλ. πίνακα 6)
3.267.055 x 6 =  19.602.330 (βλ. πίνακα 6). Γενικό σύνολο κόστους: 52.897.056#
Άρα το πραγματικό κέρδος θα είναι 278.304.419 – 52.897.056 = 225.407.363 (ρεαλιστικό σενάριο)217.432.739– 52.897.056 = 164.535.683 (απαισιόδοξο σενάριο). Στα παραπάνω δεν έχουν υπολογιστεί οι φόροι εισοδημάτων, Φ.Π.Α., έμμεσοι φόροι που θα προκύψουν. Τα έσοδα ασφαλιστικών ταμείων Κοινωνική Πολιτική: Οι μειωμένες τιμές των εισιτηρίων για τους Έλληνες επιβάτες των εσωτερικών πτήσεων (μεταφορικό ισοδύναμο). Γίνεται στην πράξη, επέκταση της τουριστική περιόδου και 12 μήνες Τουρισμός και ώθηση στο να αναπτυχθούν όλες οι άλλες μορφές Τουρισμού, η Οικοδομή, το Real Estate.

ΠΡΟΤΑΣΗ 2

ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Με τη μείωση φόρων κατά τη διάρκεια των μηνών Ιανουαρίου έως και Απριλίου και από Οκτώβριο έως και Δεκέμβριο θα προκύψει με τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις αύξηση κατά 15%.  Δηλαδή οι συνολικές διεθνείς αφίξεις για τους παραπάνω μήνες 417.671 + 1.359.155 = 1.776.826 x 15% = 266.524 επιπλέον επιβάτες (βλ. πίνακα 7).
Σύμφωνα με μελέτη για τον τουρισμό, Χανιά 2014, κάθε επιβάτης χωρίς τη διαμονή ξοδεύει στον προορισμό 50 ευρώ ή 80 ευρώ με τη διαμονή ανά ημέρα. Αρα τα επιπλέον έσοδα θα είναι: 266.524 x 80 = 21.321.920.
Κάνοντας την παραδοχή ότι ο μέσος όρος διαμονής είναι 5 ημέρες (στην έρευνα για τον τουρισμό των Χανίων η διάρκεια διαμονής είναι μεγαλύτερη).
21.321.920 Χ 5=106.609.600 (ρεαλιστικό σενάριο).
Ή στη χειρότερη περίπτωση 266.524 x 60 = 15.991.440.
15.991.440 Χ 5 = 79.957.200 (απαισιόδοξο σενάριο).
Σύμφωνα με τη μελέτη ACI (Airport Consulting International) για κάθε 1.000.000 αφιξοαναχωρούντες επιβάτες δημιουργούνται 1000 θέσεις εργασίας. Αρα 266.524 x 2= 533.048 δηλαδή 500 θέσεις εργασίας περίπου.
Θεωρώντας ότι το ταμείο ανεργίας είναι 360 ευρώ επί 3 μήνες 360 x 3 = 1080. 500 x 360 = 540.000 ευρώ.
Μειώνοντας τους φόρους των 12 ευρώ τους χειμερινούς μήνες κατά 75% θα προκύψει φόρος 3 Ευρώ.
Τα έσοδα από τους φόρους αεροδρομίου θα είναι: 417.671 x 15% = 62.650 (Αύξηση επιβατών), (βλ. πίνακα 7)
417.671 + 62.650 = 480.321 x 3 = 1.440.965
Μειώνοντας τους φόρους για τους μήνες Απρίλιο και Οκτώβριο κατά 50% θα έχουμε: 1.359.159 x 15% = 203.873 (Αύξηση επιβατών), (βλ. πίνακα 7)1.359.159 + 203.873 = 1.563.028 x 6 = 9.378.169
Θεωρώντας ότι ο αριθμός των επιβατών εσωτερικού θα παραμείνει ο ίδιος (βλ. πίνακα 8)1.047.291 x 3 = 3.141.873
590.925 x 6 = 3.545.550
Γενικό σύνολο εσόδων  (ρεαλιστικό σενάριο) #124.656.157#
(106.609.600 + 540.000 + 1.440.965 + 9.378.169 + 3.141.873 + 3.545.550 = 124.656.157). Γενικό σύνολο εσόδων (απαισιόδοξο σενάριο) #98.003.757#
(79.957.200+ 540.000 + 1.440.965 + 9.378.169 + 3.141.873 + 3.545.550 = 98.003.757)
Οι απώλειες λόγω της μείωσης των φόρων:
Λόγω των μειώσεων φόρου προκύπτουν λιγότερα έσοδα (κόστος)
Κόστος 1.464.962 x 9 = 13.184.658 (βλ. πίνακα 9)
1.950.080 x 6 = 11.700.480 (βλ. πίνακα 9). Γενικό σύνολο κόστους: 24.805.138.
Άρα το πραγματικό κέρδος θα είναι 124.656.157– 24.805.138 = 99.851.019 (ρεαλιστικό σενάριο) 98.003.757– 24.805.138 = 73.198.619 (απαισιόδοξο σενάριο).
Στα παραπάνω δεν έχουν υπολογιστεί οι φόροι εισοδημάτων, Φ.Π.Α., έμμεσοι φόροι προκύψουν.

Τα έσοδα ασφαλιστικών ταμείων Κοινωνική Πολιτική: Οι μειωμένες τιμές των εισιτηρίων για τους Έλληνες επιβάτες των εσωτερικών πτήσεων (μεταφορικό ισοδύναμο) γίνεται στην πράξη, επέκταση της τουριστική περιόδου και 12 μήνες Τουρισμός και ώθηση στο να αναπτυχθούν όλες οι άλλες μορφές Τουρισμού, η Οικοδομή, το Real Estate.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1. Τα στοιχεία αντλήθηκαν από τις επίσημες ιστοσελίδες των Υ.Π.Α. (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) και του ΑΙΑ (Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών). Οι αναχωρούντες είναι  οι ίδιοι με τους αφιχθέντες και οι φόροι αεροδρομίου χρεώνονται στους αναχωρούντες επιβάτες. 2. Οι αεροπορικές αφίξεις συμπεριλαμβανομένων και των κατοίκων εσωτερικού (μη τουριστών) το 2014 ήταν 16.264.091 αφίξεις. Η πρόβλεψη για το 2015 είναι 17.400.000 λόγω μόνο της αύξησης του ΑΙΑ κατά 20%. Οι αφίξεις στα περιφερειακά αεροδρόμια θα κυμανθούν στα ίδια επίπεδα ή και λίγο παρακάτω σε σχέση με το 2014. Δηλαδή στις 11.304.814 αφίξεις.
3. Έχει αποδειχθεί ότι με διαπιστώσεις, καλές προθέσεις και ευχολόγια δεν γίνεται επέκταση τουριστικής περιόδου.
4. Οι παραδοχές που έγιναν είναι όσο το δυνατόν πιο συντηρητικές.
5. Νομίζω ότι η παραπάνω πρόταση δείχνει ένα απλό τρόπο ανάπτυξης (ένα ισοδύναμο)
6. Προτάσεις για μείωση φόρων αλλά και ταυτόχρονα δέσμευση για αύξηση των πτήσεων και επέκταση των προγραμμάτων κατά τη διάρκεια της χαμηλής περιόδου και του χειμώνα, έχουν γίνει από πολλές αεροπορικές εταιρείες (συμπεριλαμβανομένης και της Aegean Airlines) και Tour Operators.
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=689302&wordsinarticle=
http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/epixeiriseis/item/250869-meta-to-rekor-ston-tourismo-ksekina-o-polemos-ton-nailon
http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=737113
7. Η παραπάνω πρόταση έχει κατατεθεί από αρχές Μαρτίου 2015 στην προηγούμενη κυβέρνηση (Υπουργείο Ανάπτυξης, Τουρισμού). Δεν υπήρξε ανταπόκριση θετική ή αρνητική. Την επαναφέρω δημόσια.
8. Με βάση τις δηλώσεις των ΝΕΩΝ ιδιοκτητών των περιφερειακών αεροδρομίων φαίνεται καθαρά ότι δεν υπάρχει στο σχεδιασμό τους επέκταση της περιόδου και αύξηση της επιβατικής κίνησης των περιφερειακών αεροδρομίων.
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=687254&wordsinarticle   ΤΟ ΒΗΜΑ 19/03/15
http://www.tanea.gr/news/economy/article/5278067/ti-problepei-to-business-plan-twn-germanwn-gia-ta-aerodromia/  ΤΑ ΝΕΑ 25/09/15
9. Η μείωση των φόρων αεροδρομίων ίσως δημιουργούσε κακό προηγούμενο δέσμευση για τους νέους ιδιοκτήτες. Δεν θέλω να πιστέψω ότι έχουν ασκηθεί οποιουδήποτε είδους πιέσεις.
10. Πρέπει να απαντήσουμε στο δίλημμα: Υπερκέρδη για τις μονοπωλιακές επιχειρήσεις (αεροδρόμια) ή ανάπτυξη και ευημερία της χώρας και των τοπικών κοινωνιών.
Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία και ανάλυση.
11. Στις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού δεν υπήρχε ούτε μια λέξη για τον τουρισμό. Σε κάθε περίπτωση, το ζητούμενο είναι να αυξήσουμε τους επισκέπτες στους αρχαιολογικούς χώρους και μετά να συζητήσουμε την αύξηση των εισιτηρίων.

*αντιπρόεδρος Επιμελητηρίου Χανίων


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα