Την ανάγκη μια σειράς αλλαγών στη Μελέτη για το ΒΟΑΚ στο τμήμα της προαίρεσης Χανιά- Κίσσαμος προτείνουν οι Δήμοι Πλατανιά και Κισσάμου αλλά και πολίτες που θίγονται από όσα θα φέρει ο νέος δρόμος. Αλλαγές, που παρουσίασαν χθες το μεσημέρι κατά την αυτοψία της “Επιτροπής Περιβάλλοντος” της Περιφέρειας Κρήτης, στα επίμαχα σημεία.
«Η Περιφέρεια τεκμηριωμένα προβάλλει τις απόψεις της που γίνονται δεκτές» τόνισε μιλώντας στα “Χ.ν.” ο πρόεδρος της Επιτροπής και Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος κ. Νίκος Ξυλούρης, εκτιμώντας πως το Υπουργείο θα κάνει δεκτές τις παρατηρήσεις της Περιφέρειας «και θα βελτιωθεί κατά πολύ η υφιστάμενη χάραξη του δρόμου». Η “Επιτροπή Περιβάλλοντος” θα γνωμοδοτήσει για τη μελέτη στην συνεδρίαση της την Πέμπτη, σήμερα ο Δήμος Πλατανιά και χθες γνωμοδότησε ο Δήμος Κισσάμου.
Ειδικότερα, στην αυτοψία της Περιφέρειας το παρών έδωσε ο δήμαρχος κ. Γ. Μαλανδράκης, αντιδήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι του Δήμου Πλατανιά, στη συνάντηση στα Νοπήγεια παραβρέθηκε και ο δήμαρχος Κισσάμου κ. Γιώργος Μυλωνάκης, ενώ την γενικότερη παρουσίαση των αλλαγών που προτείνονται έκανε ο δημ. Σύμβουλος Κισσάμου και συνεργάτης του αντιπεριφερειάρχη Χανίων, κ. Νεκτάριος Κουμάκης.
Ορισμένες από τις βασικές αλλαγές που προτείνονται είναι οι παρακάτω:
• ΤΟΥΝΕΛ ΚΑΛΥΔΩΝΙΑΣ: Ο οικισμός της Καλυδωνίας είναι ο μοναδικός που θα “κοπεί” στη μέση από τη νέα χάραξη. Ο Δήμος Πλατανιά προτείνει την κατασκευή τούνελ μήκους περίπου 3 χλμ. ώστε να αποφευχθεί ο χωρισμός του χωριού. Το κόστος του τούνελ εκτιμάτε πως θα κυμανθεί στα 100 εκ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με το Δήμο Πλατανιά οι απαλλοτριώσεις που θα απαιτηθούν αν δεν γίνει το τούνελ θα έχουν ανάλογο κόστος.
Σημειώνεται πως στα πλαίσια της μελέτης προβλέπονται άλλες δύο σήραγγες στο ύψος της Αγίας Μαρίνας η πρώτη και μετά από τον Ταυρωνίτη, σε κατεύθυνση προς την Κίσσαμο.
• ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΔΙΚΤΥΟ: Ξεχωριστή αναφορά έγινε στη σημασία για ένα Παράλληλο- εναλλακτικό οδικό δίκτυο πλην της παλιάς εθνικής οδού, προκειμένου να είναι εφικτό σε όσους έχουν περιουσίες βόρεια και νότια του νέου ΒΟΑΚ να μπορούν να τις προσεγγίσουν. Παράλληλο δίκτυο, πέρα από την Παλιά Εθνική οδό, προβλέπεται για το τμήμα Κολυμπάρι- Καλυδωνία, όχι όμως για το τμήμα Κολυμπάρι- Γαλατάς, με τον Δήμο Πλατανιά να πιέζει προς αυτήν την κατεύθυνση. Μάλιστα προτείνεται οι υπάρχοντες παράλληλοι δρόμοι να αυξηθούν σε πλάτος (6 μέτρα ο νότιος παράλληλος και 7 μέτρα ο βόρειος παράλληλος).
• ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ: Από τον Δήμο Πλατανιά θα ζητηθεί παράλληλα με το τμήμα του ΒΟΑΚ να τοποθετηθεί αγωγός άρδευσης που θα συνδεθεί με το διπλό φράγμα του Ταυρωνίτη όταν αυτό κατασκευαστεί καθώς και δίκτυα αποχέτευσης.
• ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΚΙΣΣΑΜΟΥ: Ξεχωριστή αναφορά έγινε στο ότι ο νέος ΒΟΑΚ θα πρέπει να “κουμπώνει” με την υπό μελέτη παράκαμψη Κισσάμου. Για αυτό προβλέπεται και η δημιουργία νέου κόμβου στην είσοδο του Καστελιού Κισσάμου. Νέος κόμβος προβλέπεται να γίνει και στα Νοπήγεια.
• ΣΠΙΤΙΑ: Σε Νοπήγεια και ανάμεσα σε Νοπήγεια και σε Καλυδωνία, υπάρχουν σπίτια και επιχειρήσεις που θα θιχτούν από το νέο δρόμο και πιθανόν θα χρειαστεί να απαλλοτριωθούν. Όμως εκτιμούν οι Δήμοι οι ιδιοκτήτες τους μπορούν να καταθέσουν τις προτάσεις τους που να κοινοποιηθούν στο Υπουργείο καθώς έχουν βάση τα όσα υποστηρίζουν, ότι δηλαδή θα μπορούν με μικροαλλαγές να μην θιχτούν.
«Το έργο είναι πάρα πολύ σημαντικό γιατί δίνει στους Κρητικούς το χαρακτήρα που πρέπει να έχει ο ΒΟΑΚ: Κίσσαμος- Σητεία, Σητεία- Κίσσαμος! Ένα έργο πολύ κρίσιμο για μας που πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα στο πλαίσιο του μεγάλου έργου του ΒΟΑΚ στην Κρήτη. Οι παρατηρήσεις των Δήμων και των ιδιωτών στηρίζονται επί της ουσίας σε λειτουργικά θέματα που θα πρέπει να λύσει το Υπουργείο και οι μελετητές γιατί ένα καινούργιο έργο – κακά τα ψέματα- δημιουργεί θέματα και προβλήματα σοβαρά που θα πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε επιτόπου» επεσήμανε ο κ. Ξυλούρης. Παράλληλα πρόσθεσε ότι «οι προτάσεις θα γίνουν σεβαστές θα μεταφερθούν αυτούσιες στο Υπουργείο και εμείς ως Επιτροπή θα πούμε την άποψη μας για αυτά που θα θέλαμε να δοθεί έμφαση και να βρεθεί οπωσδήποτε μια λύση».
Ο κ. Ξυλούρης εκτίμησε πως «ο δρόμος θα γίνει καλύτερος» και πως η αυτοψία έγινε προκειμένου τα μέλη της Επιτροπής και ειδικά οι Χανιώτες να έχουν καλύτερη εικόνα.
Το παρών στην αυτοψία έδωσαν επίσης οι περιφερειακοί σύμβουλοι και μέλη της Επιτροπής: Σοφία Μαλανδράκη- Κρασουδάκη, Μανώλης Φραγκάκης, Γιάννης Μανούσακας, Χρύσα Μακράκη- Χαριτάκη, Στέλιος Βοργιάς, ο κ. Μιχάλης Χαιρετάκης (παράταξη Σπ. Δανέλη) και ο κ. Αλέκος Μαρινάκης (Λαϊκή Συσπείρωση), καθώς και υπηρεσιακά στελέχη της Περιφέρειας Κρήτης.




Σαν Χανιώτης που θέλει να σέβεται τον εαυτό του αλλά και και με ευθύνη απέναντι στην ουσία των πραγμάτων, θέλω να θέσω ένα ερώτημα σχετικά με την… “ολιγωρία” των τοπικών μας αντιπεριφερειαρχών Χανίων και Ρεθύμνου αλλά και σε όποιον άλλον έχει ευθύνη, να μας εξηγήσει κάποιος από αυτούς γιατί τα έργα του ΒΟΑΚ που αφορούν στο ανατολικό τμήμα του, Ηράκλειο και το Λασίθι προχωράνε με τόσο γοργό ρυθμό, την στιγμή που στο δυτικό τμήμα του, στα μέρη μας δηλαδή, δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα αλλά και με την κατάσταση τού οδοστρώματος σε πολλά σημεία του να είναι εξωφρενικά απαράδεκτη.
Φθαρμένη άσφαλτος, με λακούβες και σαμαράκια αλλά και σε κάποια σημεία με αρκετή βλάστηση… “δέντρα” εντός της ΛΕΑ ή ανάμεσα στα διαχωριστικά κιγκλιδώματα μεταξύ των ρευμάτων κυκλοφορίας, που περιορίζουν την ορατότητα σε επικίνδυνο βαθμό.
Τα παραπάνω, που αφορούν στην εξέλιξη τών έργων στον ΒΟΑΚ υπάρχουν γραμμένα στον τύπο της ανατολικής Κρήτης.
Τα παρακάτω, που αφορούν στην κατάσταση τού ΒΟΑΚ της δυτικής Κρήτης, τα συναντάμε καθημερινά όσοι οδηγούμε τουλάχιστον στην διαδρομή από Χανιά μέχρι Ρέθυμνο που την κάνω τακτικά.
Γι’ αυτό, αν είναι να αργήσουν πολύ ακόμα τα έργα, τουλάχιστον διορθώστε τον και προς Θεού καθαρίστε τον, στα επικίνδυνα και κρίσιμα σημεία πριν συμβεί κάποιο μεγάλο ατύχημα.
Νομίζω ότι απλά είναι θέμα χρόνου να συμβεί κάποιο… μην γίνει όπως και τόσα άλλα στο παρελθόν.