Κίνητρό της δεν είναι η αγάπη για την τέχνη, αλλά η ανάγκη για σταθερότητα και αξιοπρεπή εργασία. Είναι ο φόβος της ανασφάλειας, των απειλών και του μισθού που μόλις φθάνει ή δεν φθάνει καθόλου για να περάσεις τον μήνα. Είναι η έλλειψη ασφαλών συμβάσεων, που όλο και περισσότερο γίνονται ακαθόριστες. Είναι που σπούδασε δασκάλα και κατέληξε σε μια διεθνή τράπεζα να υπογράφει διατακτικές έξωσης ως διαχειρίστρια εσόδων. «Ήμουν έτοιμη να κατακτήσω τον κόσμο όταν σπούδαζα και τώρα είμαι ανύπαντρη μητέρα με δύο παιδιά, να καταστρέφω τις ζωές των άλλων, αφαιρώντας τους το σπίτι για 900 ευρώ το μήνα», λέει η ίδια και σταματά, δεν μπορεί να μιλήσει άλλο και λίγο πριν ξεσπάσει σε λυγμούς εξηγεί πως στα 40 έδωσε εξετάσεις για φύλακας στο Μουσείο του Πράδο, προκειμένου «να συμφιλιωθεί με τον εαυτό της και να κερδίσει περισσότερα χρήματα».
Και αυτή είναι μία από τους περισσότερους από 7.000 ανθρώπους, που συμμετείχαν στις εξετάσεις την περασμένη Κυριακή για να αποτελέσουν έναν από τους 28 εκλεκτούς που θα επιλεγούν για να εργαστούν στο φημισμένου τούτο ίδρυμα. Όμως ο υψηλός τούτος αριθμός δεν είναι πρωτόγνωρος. Το 2013 μάλιστα τα πράγματα ήταν χειρότερα: το Μουσείο είχε προκηρύξει μόνο 11 θέσεις και συνέρευσαν στις εξετάσεις σχεδόν 19.000 υποψήφιοι. Τότε το Πράδο είχε χρειασθεί να νοικιάσει 60 αίθουσες διδασκαλίας από οκτώ σχολές του Πανεπιστημίου Complutense και το όλο κόστος ξεπέρασε τα 300.000 ευρώ. Αυτή τη φορά, οι υπεύθυνοι το σκέφθηκαν καλλίτερα: χρεώνουν 20 ευρώ εγγραφής, προκειμένου να συγκρατήσουν και να θέσουν υπό έλεγχο τα έξοδα του διαγωνισμού. Έκλεισαν τρεις σχολές και τα έξοδα δεν πρόκειται να φθάσουν τα 150.000 ευρώ, εξηγεί το Μουσείο στην ισπανική εφημερίδα EL PA?S. Κύριο διακύβευμα για τους υποψηφίους στον διαγωνισμό πρόσληψης είναι ακαθάριστα έσοδα 22.300 ευρώ ετησίως, 14 μισθοί και όλα τα οφέλη που απορρέουν από το γεγονός ότι εργάζεται κανείς σε μία από τις καλλίτερες θέσεις του Οργανισμού, «διότι χωρίς φρουρούς, δεν υπάρχει Πράδο». Βέβαια, ο διευθυντής του θα κερδίσει 138.000 ευρώ το 2018, σύμφωνα με την Εφημερίδα της Κυβέρνησης και για να καλύψει το συνολικό μισθολογικό κόστος το Μουσείο θα διαθέσει 22.7 εκατομμύρια ευρώ (ένα εκατ. περισσότερο από το 2017).
Ο Αγουστίν, ένας από τους υποψηφίους βγαίνει, δείχνοντας ικανοποιημένος από την πρώτη δοκιμασία. Κλήθηκε να απαντήσει ποια είναι η σωστή από τις τέσσερις επιλογές για απάντηση σε καθεμία από τις 100 ερωτήσεις, γύρω από γενικές γνώσεις πολιτισμού, ψυχοτεχνικά τεστ, τη νομοθεσία και τους κανονισμούς του Μουσείου, την ιστορία των συλλογών του και τη βασική γνώση αγγλικής γλώσσας. «Δεν ήταν εύκολα» τονίζει ο ίδιος, δίνοντας ένα παράδειγμα των ερωτήσεων: το «Απρίλιος (Ταύρος)» είναι το έργο του: α) Φραντσέσκο Μπασάνο, β) Φρα Αντζέλικο, γ) Γιάνιεθ ντε Αλμεδίνα, δ) Λούκα Τζορντάνο.
Με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ