Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Πάμε… σινεμά

VICTORIA & ABDUL
 (2017 ΕΓΧ 106’)

Ιστορική βιογραφία, βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο του Σραμπανί Μπασού
Σκην.: Στίβεν Φρίαρς Μουσ.: Τόμας Νιούμαν Ηθ.: Τζούντι Ντενς, Ολίβια Γουίλιαμς, Μάικλ Γκαμπόν, Αλί Φαζάλ, Αντέλ Αχτάρ

 


βρε… τι δύσκολα… που περνούν… οι βασίλισσες…

Η αληθινή ιστορία της αναπάντεχης φιλίας που αναπτύχθηκε ανάμεσα στη βασίλισσα της Βρετανικής Αυτοκρατορίας, Βικτώριας και του Ινδού στην καταγωγή, μέλους του υπηρετικού της προσωπικού, Αμπντούλ, κατά τα τελευταία χρόνια της ζωή της πρώτης. Οι δυο τους έρχονται κοντά και μέσα από δική του ματιά, η βασίλισσα βλέπει τον κόσμο με άλλη οπτική. Έτσι, αποφασίζει και τον χρίζει έμπιστο δάσκαλο και πνευματικό σύμβουλό της, γεγονός που εξοργίζει το στενό της κύκλο. Μα τι λες βρε παιδάκι μου…

ANNABELLE: CREATION

(2017 ΕΓΧ 109’)
Τρόμου, 2η συνέχεια της ταινίας του Τζον Λεονέτι (2014) Σκην.: Ντέιβιντ Σάντμπεργκ Μουσ.: Μπέντζιαμιν Γουόλφις Ηθ.: Άντονι ΛαΠάλια, Μιράντα Ότο, Στέφανι Σίγκμαν, Τάλιθα Μπέιτμαν

Το επόμενο κεφάλαιο του τρόμου… είναι… και πάλι ο τρόμος…


Αρκετά χρόνια μετά τον τραγικό θάνατο της μικρής τους κόρης, ένας κουκλοποιός και η σύζυγος του, καλωσορίζουν στο αγρόκτημά τους, μια καλόγρια, συνοδό μιας ομάδας κοριτσιών από ένα κατεστραμμένο ορφανοτροφείο της περιοχής. Σύντομα, μπαίνουν στο στόχαστρο της Άνναμπελ, της δαιμονισμένης δημιουργίας του κουκλοποιού…

ΘΕΡΙΝΟ ΑΤΤΙΚΟ
14 – 17/09/17 Απογευματινή

Ο ΒΑΛΕΡΙΑΝ ΚΑΙ Η ΠΟΛΗ ΜΕ
ΤΟΥΣ ΧΙΛΙΟΥΣ ΠΛΑΝΗΤΕΣ

(2017 ΕΓΧ 137’)
Επιστημονικής φαντασίας, βασισμένη στη γραφική νουβέλα, «Valerian & Laurelin» των Πιέρ Κριστίν και Ζαν Κλοντ Μεζιερέ Σκην.: Λικ Μπεσόν Μουσ.: Αλεξάντρ Ντεσπλά  Ηθ.: Ράιαν Ρέινολντς, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Γκάρι Όλντμαν, Σάλμα Χάγιεκ, Χοακίμ Ντε Αλμέιντα

Ακόμη και το μέλλον… είναι συνυφασμένο… με την πολιτική…

28ος αιώνας.. Ο Βαλέριαν και η Λορελίν, είναι υπεύθυνοι για τη διατήρηση της τάξης σε όλες τις ανθρώπινες περιοχές. Ακολουθώντας τις εντολές του Υπουργού Άμυνας, οι δύο νέοι ξεκινούν για μία αποστολή στην εκπληκτική πόλη Άλφα, μία αναπτυσσόμενη Μητρόπολη, όπου τα είδη από ολόκληρο το σύμπαν μοιράζονται γνώσεις, ευφυΐα και πολιτισμούς. Καθώς όμως, στο κέντρο του Άλφα, υπάρχει ένα μυστήριο, μία σκοτεινή δύναμη, η οποία απειλεί την ειρηνική συμβίωση της Πόλης των Χιλίων Πλανητών, ο Βαλέριαν με τη Λορελίν, προκειμένου να εντοπίσουν την απειλή και να προστατεύσουν, όχι μόνο τον Άλφα, αλλά και ολόκληρο τον κόσμο, πρέπει να αγωνιστούν σκληρά…
Χίλιοι πλανήτες, μία αποστολή: να τους σώσουν όλους… Πρόκειται για ένα σκεύασμα φουτουριστικής μυθολογίας, που μέσω των επιλογών του Λ. Μπεσόν, φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα νέο κινηματογραφικό είδος. O ευφυής σκηνοθέτης των «Leon», «Το Πέμπτο Στοιχείο» και «Lucy», σπάει τα μέχρι τώρα όρια των ταινιών επιστημονικής φαντασίας και απογειώνει τη νέα του ταινία σε άλλους γαλαξίες.
Η κόμικ σειρά «Βαλέριαν και Λόρελιν» εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1967 και από τότε, έχει επηρεάσει, όχι μόνο τον ίδιο το Μπεσόν και το «Πέμπτο Στοιχείο» του, αλλά και μία πληθώρα ακόμη σκηνοθετών, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει μερικές από τις πιο εμβληματικές ταινίες επιστημονικής φαντασίας.
Η ιδέα «καρφώθηκε» στο μυαλό του Μπεσόν, πίσω, στη δεκαετία του ‘90, τότε που η τεχνολογία των ειδικών εφέ ήταν, ακόμη, σε πρώιμο στάδιο. Ο ίδιος γνώριζε ότι, προκειμένου να αποτυπώσει στη μεγάλη οθόνη τον απίστευτο κόσμο του Βαλέριαν και της Λόρελιν, θα έπρεπε να περιμένει πολύ ακόμη μέχρι την εξέλιξη των τεχνικών των ειδικών εφέ. Όταν, όμως, ο σκηνοθέτης Τζέιμς Κάμερον τον κάλεσε στα γυρίσματα της ταινίας του, «Avatar», λίγα χρόνια μετά την έναρξη των ‘00s, ο Μπεσόν κατάλαβε ότι η ώρα του Βαλέριαν πλησίαζε. Και να στο σήμερα, το παιδικό του όνειρο, γίνεται πραγματικότητα.

ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ

(2017 ΕΓΧ 127’)
Αστυνομικό θρίλερ
Σκην.: Ροντρίγκο Σορογκόγιεν Μουσ.: Ολιβιέρ Αρσόν Ηθ.: Αντόνιο Ντε Λα Τόρε, Ρομπέρτο Άλαμο, Χαβιέ Περέιρα

Οι γρίφοι… δεν λύνονται… από μόνοι τους…

Μαδρίτη, 2011. Ο πιο ζεστός Αύγουστος στην ιστορία της πόλης. Ενάμιση εκατομμύριο πιστοί περιμένουν την επίσκεψη του Πάπα και η πόλη επιτηρείται στενά από δυνάμεις ασφαλείας. Όμως, ξαφνικά, η φαινομενικά πανηγυρική ατμόσφαιρα διακόπτεται βίαια, καθώς διάφορες ηλικιωμένες γυναίκες, βρίσκονται δολοφονημένες με εμφανή σημάδια σεξουαλικής επίθεσης. Έτσι, ο Λουίς Βελάρδε και ο Χαβιέ Αλφάρο, δύο ντετέκτιβ τους οποίους κανείς δεν επιθυμεί για συνεργάτες, υποχρεώνονται να τα βρουν μεταξύ τους στην περίεργη αυτή υπόθεση, για την οποία έχουν λάβει την εξής ξεκάθαρη εντολή: εξιχνιάστε τα εγκλήματα, όσο το δυνατόν συντομότερα αλλά με απόλυτη μυστικότητα. Το συνεχές ανθρωποκυνηγητό, τους βοηθάει να συνειδητοποιήσουν κάτι που δεν φαντάζονταν ποτέ τους: κανείς από τους δύο δεν είναι και πολύ διαφορετικός από τον ίδιο το δολοφόνο…
Ο Λουίς Βελάρδε είναι ντετέκτιβ ανθρωποκτονιών, 100% αφοσιωμένος στη δουλειά του, σε σημείο εμμονής. Έξυπνος και μεθοδικός, δεν αναλαμβάνει ποτέ δράση, χωρίς αρχικά, να σκεφτεί ψύχραιμα. Οι συνάδελφοί του τον θεωρούν κάπως περίεργο, γιατί είναι μοναχικός, πολύ εσωστρεφής και σα να μην έφταναν αυτά, τραυλίζει. Είναι άνθρωπος της σκέψης παρά της δράσης.
Ο Χαβιέ Αλφάρο, σε αντίθεση με τον Λουίς, είναι παντρεμένος με παιδιά, ομιλητικός, χαρισματικός, γοητευτικός και αστείος. Βαριέται τη δουλειά γραφείου και συνήθως αντιδρά παρορμητικά, κάτι που συχνά τον βάζει σε μπελάδες. Είναι βίαιος, σκληρός και αντιδρά ενστικτωδώς χωρίς να σκέφτεται.
Πολυεπίπεδη στην προσέγγιση θεματικών όπως η φιλία, το τίμημα της βίας στον ανθρώπινο ψυχισμό και το καθήκον, η ταινία ξεδιπλώνει την ιστορία της σε μια άγνωστη Μαδρίτη, που επιφυλάσσει πολλούς κινδύνους. Ένα αστυνομικό ταξίδι, ανάμεσα στην απόλυτη αδιαφορία και τον απόλυτο σεβασμό και κύριο άξονα τη βία, που ξεπηδάει μέσα από τους ανθρώπους, αλλά και ταυτόχρονα τη βία των σύγχρονων κοινωνιών, όπως αυτή εκφράζεται στις πόλεις. Μία τριμερή σχέση ανάμεσα σε χαρακτήρες που είναι αντίθετοι μεταξύ τους αλλά, συνάμα, αλληλοσυμπληρώνονται.
Σε ότι αφορά το εικαστικό κομμάτι της ταινίας, αυτό είναι χωρισμένο σε δυο μέρη. Στα πρώτα 65 λεπτά κυριαρχεί η κάμερα στο χέρι, καταγράφοντας συμβολικά, την ασχήμια ανάμεσα στους ανθρώπους, ενώ στο δεύτερο μέρος -όταν η ιστορία παίρνει μια σκοτεινή τροπή, η βία αυξάνεται και οι χαρακτήρες μοιάζουν όλο πιο χαμένοι- χρησιμοποιείται το Steadicam, για περισσότερο αρμονικές κινήσεις και ζουμ. Μια καλαίσθητη ταινία (όπως και όλες οι αντίστοιχες Ισπανικές του είδους), που ωστόσο, δημιουργεί εύκολα μια άβολη αίσθηση στον θεατή και τον διχάζει ανάμεσα στην έξοχη αφηγηματική δράση της ιστορίας και την απώθηση εξαιτίας της βίας και της ασχήμιας.
Δείτε την.

ΘΕΡΙΝΟ ΑΤΤΙΚΟN
18– 21/09/17 Βραδινή
Ο ΠΥΡΕΤΟΣ ΤΗΣ ΤΟΥΛΙΠΑΣ

(2017 ΕΓΧ 115’)
Δράμα, βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα της Ντέμπορα Μόγκα
Σκην.: Τζάστιν Τσάντγουικ Μουσ.: Ντάνι Έλφμαν Ηθ.: Αλίσια Βικάντερ, Κάρα Ντελεβίν, Ζακ Γαλιφιανάκης, Κριστόφ Γουόλτζ, Τζούντι Ντεντς, Τζακ Ο’ Κόνελ

 


Οι έρωτες του σινεμά… απέχουν πολύ… από την πραγματικότητα…

17ος αιώνας, Ολλανδία. Ένας καλλιτέχνης, αναλαμβάνει να ζωγραφίσει το πορτρέτο μιας νεαρής γυναίκας, μετά από πρόταση του συζύγου της. Οι δύο νέοι, όμως, ερωτεύονται και ελπίζοντας ότι τελικά θα μπορέσουν να χτίσουν ένα μέλλον μαζί, αποφασίζουν να επενδύσουν στο εμπόριο τουλίπας, το οποίο -εκείνη την εποχή- ήταν φοβερά επικερδές…

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ
15 – 17/09/17

ΕΠΤΑ ΦΟΡΕΣ ΓΥΝΑΙΚΑ

 (1967 ΕΓΧ 99’)
Σπονδυλωτή κωμωδία
Σκην.: Βιτόριο ντε Σίκα Μουσ.: Ριζ Ορτολάνι Ηθ.: Σίρλεϊ ΜακΛέιν, Πίτερ Σέλερς, Ροζάνο Μπράτσι

 

Οι γυναίκες… και τα πολλαπλά τους… προσωπεία…

Πωλέτ: ακολουθώντας τη νεκροφόρα που περιέχει τα λείψανα του συζύγου της, η πανέμορφη Πολέτ, με έκπληξη, δέχεται τις ανήθικες προτάσεις του οικογενειακού τους γιατρού…
Μαρία Τερέζα: Έξαλλη από την απιστία του συζύγου της, με την καλύτερη φίλη της, αποφασίζει να κάνει έρωτα με τον πρώτο άντρα που βρίσκεται μπροστά της…
Λίντα: Ένας Σκοτσέζος και ένας Ιταλός, βρίσκονται στο δωμάτιο μιας μεταφράστριας των Ηνωμένων Εθνών, που ψάχνει να βρει τη σεξουαλική της ταυτότητα…
Έντιθ: Η παμπόνηρη σύζυγος ενός επιτυχημένου συγγραφέα, αποφασισμένη να προκαλέσει το ενδιαφέρον του πάση θυσία, υποδύεται την ηρωίδα ενός βιβλίου του. Εκείνος, την περνάει για τρελή και το πανηγύρι ξεκινά…
Εύα: Η σύζυγος ενός εκατομμυριούχου, προκειμένου να εντυπωσιάσει με ένα βραδινό φόρεμα, αποκλειστική δημιουργία ενός μοντελίστ, στην Όπερα, είναι ικανή να φτάσει, ακόμα και στο έγκλημα…
Μαρία: Δυο εραστές αποφασίζουν να αυτοκτονήσουν με τα ρούχα που θα φορούσαν στο γάμο τους, που δεν θα γίνει ποτέ. Τα διαδικαστικά της αυτοκτονίας, όμως, τους προκαλούν τρελό πονοκεφάλιασμα…
Τζην: Δυο φιλενάδες σε ένα καφέ, παρατηρούν τον τρόπο με τον οποίο ένας κομψός κύριος τις «καρφώνει». Κολακευμένες και περίεργες αποφασίζουν φεύγοντας, να ακολουθήσουν διαφορετικούς δρόμους για να δουν ποιαν από τις δυο θα ακολουθήσει. Κι ενώ μια ξαφνική χιονοθύελλα παραλύει το Παρίσι, ο μυστηριώδης κύριος, ακολουθεί την Τζην…


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα