Καλοί µου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
«Η εφηµερίδα µας έχει τίτλο ‘‘Τα ∆εκαράκια’’ και ξεκινήσαµε να τη γράφουµε λίγο πριν το Πάσχα. Είναι µια εργασία που ξεκίνησε σαν ένα project στο µάθηµα της Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος. Να σηµειώσω ότι η εργασία αυτή εντάχθηκε και στο πρόγραµµα του Ενεργού Πολίτη». Τα που µου έγραψε, µεταξύ των άλλων, η εκ των στυλοβατών του Παιδότοπου δασκάλα Κάτια Γκλαβά της Β1 τάξης του 10ου ∆ηµ. Σχ. Χανίων, ‘‘συνοδεύοντας’’ το σχετικό υλικό των µαθητών της. Θερµά συγχαρητήρια για όλα όσα κάνατε φέτος µε τα ∆ευτεράκια σου, που είναι πια Τριτάκια, καλή µου συναδέλφισσα! Όντως ενεργοί πολίτες λειτουργώντας συνεργατικά, ύστερα από µία επίσκεψη στο πάντα ανοιχτό και φιλόξενο Μουσείο Τυπογραφίας Γιάννη και Ελένης Γαρεδάκη, σαν δηµοσιογράφοι.
Σας χαιρετώ µε αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος – λογοτέχνης
Εγώ έγραψα ένα άρθρο για την εφηµερίδα µας που ήταν για τη Ακρόπολη και τον Παρθενώνα. Ψάχνοντας για αυτό έµαθα πολλά πράγµατα. Μου άρεσε πολύ όλο αυτό !
∆ιάλεξα αυτό το άρθρο επειδή είναι για την αρχαία Ελλάδα και τους αρχαίους Έλληνες.
Κάλλια Ιωσηφίδη
Εγώ ήµουν ο εικονογράφος της εφηµερίδας. Μαζί µε µια οµάδα παιδιών κανονίζαµε και κολλάγαµε τα άρθρα στο φύλλο της εφηµερίδας που ταίριαζε το θέµα. Ήταν πολύ
ωραία. Μου άρεσε γιατί συνεργάστηκα µε άλλους συµµαθητές µου για το πώς θα φαίνεται η εφηµερίδα.
Μάνος Ακρίβας
Εγώ ήµουν στην οµάδα που ετοιµάσαµε για την εφηµερίδα συνταγές. Η συνταγή που ετοίµασα ήταν κάτι που µου άρεσε… ΄Εµαθα καλύτερα πώς γράφεται µια συνταγή αλλά και να ψάχνω στο διαδίκτυο . Έγραψα πρώτα τα υλικά και πόσο χρειαζόµαστε από κάθε υλικό και µετά την εκτέλεση. Στο µάθηµα της Γλώσσας είχαµε µάθει να γράφουµε συνταγές και αυτό ήταν πολύ χρήσιµο.
Ελένη-∆ωροθέα Κοκογιαννάκη
Ήµουν στην οµάδα µαζί µε τον Αναστάση, τον Ιωάννη και τον Συµεών. Είχαµε αναλάβει τα αθλητικά. Το σχολείο µας πήρε µέρος σε πολλούς σχολικούς αγώνες και ενηµερωθήκαµε από τον κ. Γιάννη για τα αποτελέσµατα στα αγωνίσµατα που συµµετείχαµε. Επειδή µου αρέσει ο αθλητισµός µου άρεσε πολύ που είχα αναλάβει αυτά τα άρθρα.
Μανούσος Αρετάκης
Στην οµάδα που συµµετείχα πήραµε συνέντευξη από τη γυµνάστρια µας την κ. Νατάσα. Αφού ετοιµάσαµε όλοι µαζί τις ερωτήσεις κανονίσαµε να βρεθούµε µε την κ. Νατάσα. Εµείς ρωτούσαµε όπως γιατί έγινε Γυµνάστρια και η κ. Νατάσα απαντούσε. Εµείς γράφαµε τις απαντήσεις τις συγκεντρώσαµε και η συνέντευξη ήταν έτοιµη.
Ευαγγελία Κακατσάκη
Μια µέρα η κυρία είπε σε εµένα,στον Μανούσο,στον Ιωάννη και στον Συµεών να ετοιµάσουµε έρωτήσεις για τα αθλητικά άρθρα της εφηµερίδας µας και να βρούµε τον κ. Γιάννη να µας ενηµερώσει για τους αθλητικούς αγώνες που συµµετείχε φέτος το σχολείο µας και πώς τα πήγε. Οι ερωτήσεις αφορούσαν τα αθλήµατα της πετοσφαίρισης, της χειροσφαίρισης,της καλαθοσφαίρισης, τον στίβο και την κολύµβηση.
Αναστάσης ∆οµάζος
Μου άρεσαν πολύ τα άρθρα που έγραψα για έναν ταξιδιωτικό προορισµό και τα αθλητικά. Έγραψα ένα αφιέρωµα για τα Ιωάννινα. Τα επέλεξα γιατί έχω πάει και µου άρεσαν πολύ. Στο µάθηµα της Γλώσσας µάθαµε να γράφουµε κείµενα για ταξιδιωτικούς οδηγούς. Για τα αθλητικά ήµουν οµάδα µε άλλα παιδιά. Ρωτήσαµε τον κ. Γιάννη για το πώς τα πήγε το σχολείο µας στους σχολικούς αγώνες που έγιναν αυτή τη σχολική χρονιά.
Ιωάννης Καµαριανάκης
Για την εφηµερίδα ετοίµασα µικρές αγγελίες. Όταν τις κολλήσαµε στην εφηµερίδα µού άρεσε πολύ που τις έβλεπα. Μάθαµε και στη Γλώσσα να γράφουµε µικρές αγγελίες. Όµως αυτό που µου άρεσε περισσότερο ήταν ότι ήµουν στην οµάδα του MASTERSHEF που γράφαµε συνταγές.
Μανώλης Ροδουσάκης
Για το αθλητικό ρεπορτάζ συνεργάστηκα µε άλλα παιδιά. Χωρίσαµε τα αθλήµατα,γράψαµε ερωτήσεις και ο γυµναστής απάντησε για κάθε άθληµα, πότε πήγαµε, ποιες τάξεις συµµετείχαν και τι θέση πήραµε.
Συµεών ∆ιακάκης
∆ιάλεξα για την εφηµερίδα να γράψω συνταγή. Έψαξα και βρήκα κάτι που µου άρεσε. Έβλεπα κάθε φορά που ετοιµάζαµε κάτι για την εφηµερίδα πώς γέµιζε και µου άρεσε πολύ.
Ελένη Μαυρίδη
Έγραψα µικρές αγγελίες µαζί µε τα παιδιά που ήταν στην ίδια οµάδα. Μου άρεσε πολύ που γίναµε λίγο δηµοσιογράφοι. Επίσης µου άρεσε που γράφαµε και ετοιµάζαµε την εφηµερίδα µαζί µε τα άλλα παιδιά.
Ευτυχία ∆αρατσάκη
‘Οταν είχαµε πάει επίσκεψη στο Μουσείο Τυπογραφίας είχαµε δει πολύ παλιά µηχανήµατα τυπογραφίας, µας εξήγησαν πώς τυπώνονται οι εφηµερίδες. Εκεί λοιπόν µας έδωσαν όταν φεύγαµε χαρτιά που τυπώνουν την εφηµερίδα. ‘Οταν ρωτήσαµε την κυρία µας τι είναι αυτά και γιατί τα πήρε µας είπε ότι θα µας πει όταν έρθει η ώρα. Πριν το Πάσχα αρχίσαµε µε αυτά τα χαρτιά να ετοιµάζουµε την εφηµερίδα και µάθαµε πάρα πολλά.
Άννα Μαρία Κουµάκη
Από τα άρθρα, που ετοιµάσαµε για την εφηµερίδα µας, µου άρεσαν περισσότερο το αφιέρωµα για τα έθιµα του Πάσχα και οι συνταγές όπως τα µπισκότα και τα Λαζαράκια. Έτσι λοιπόν ξεκίνησε και η εφηµερίδα µας. ∆ουλέψαµε όλοι µαζί για να ετοιµάσουµε την εφηµερίδα µας και αυτό ήταν πολύ ωραίο. Αισθανόµουν πολύ χαρούµενος γιατί ενώ µας πήρε πολύ καιρό να τελειώσουµε την εφηµερίδα µας ήµασταν πολύ συγκεντρωµένοι και µάθαµε πολλά πράγµατα για τις εφηµερίδες. Στο τέλος ευχαριστήσαµε όλοι την κυρία µας για την ιδέα που είχε.
Κυριάκος Καλογεράκης
Αυτό που µου άρεσε περισσότερο στην εφηµερίδα µας ήταν τα άρθρα για τα έθιµα του Πάσχα. Ήταν πολύ ωραία ιδέα να φτιάξουµε τη δική µας εφηµερίδα και µάθαµε πολλά πράγµατα.
Αγγελική Καραµπατσάκη
Το πιο ωραίο άρθρο στην εφηµερίδα που ετοίµασα ήταν ένας τουριστικός οδηγός για τα Ιωάννινα. Σε αυτή την εργασία συνεργάστηκα µε τον Ιωάννη και ήταν πολύ ωραία
Ζωή Κοροµηλά