Την τρίτη διαδοχική και συνολικά τέταρτη εφετινή νίκη του στη Φόρμουλα Ένα πανηγύρισε ο Όσκαρ Πιάστρι στο γκραν πρι του Μαϊάμι. Ο Αυστραλός οδηγός της McLaren είδε πρώτος την καρό σημαία στον έκτο αγώνα της χρονιάς και αύξησε το προβάδισμά του στη βαθμολογία έναντι του Βρετανού «ομόσταυλού» του, Λάντο Νόρις, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος, με αποτέλεσμα η ιστορική ομάδα να πανηγυρίσει το «1-2». Την τρίτη θέση στο βάθρο κατέκτησε ο Τζορτζ Ράσελ με Mercedes (σ.σ. εκκίνησε με τη σκληρή γόμα και άλλαξε σε μέση), ο οποίος επικράτησε του τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν (σ.σ. εκκίνησε με τη μέση γόμα και έβαλε στη συνέχεια τη σκληρή) που είχε πάρει την “pole position” για τον αγώνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κανείς οδηγός δεν έχει επικρατήσει εκκινώντας από την “pole position” στο γκραν πρι του Μαϊάμι, το οποίο έκανε… ντεμπούτο στο καλαντάρι της Φόρμουλα Ένα το 2022.
Ο Φερστάπεν έστριψε πρώτος στην πρώτη στροφή, αλλά είχε ένα μπλοκάρισμα, με αποτέλεσμα ο Νόρις να βρεθεί πλάι του. Όμως, ο Βρετανός βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 2, με αποτέλεσμα να πέσει στην έκτη θέση, μένοντας πίσω από Αντονέλι, Πιάστρι και Ράσελ. Στο μεταξύ, Ντούχαν και Λόσον είχαν επαφή στην πρώτη στροφή, με αποτέλεσμα ο Νεοζηλανδός να κάνει τετ-α-κε και ο Αυστραλός να… αποκτήσει ένα κλαταρισμένο ελαστικό και να προσπαθήσει να επιστρέψει σιγά-σιγά στα πιτ, Όμως, η Alpine του σταμάτησε στη στροφή 14 και εγκατέλειψε, με αποτέλεσμα να βγει εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, την ώρα που ο Λόσον κατάφερε να συνεχίσει, αλλά έπεσε στην τελευταία θέση.
Όταν τελείωσε η περίοδος του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Πιάστρι πέρασε τον Αντονέλι και ο Νόρις τον Άλμπον, ενώ στη συνέχεια ο Βρετανός προσπέρασε τον Ράσελ και αργότερα τον Αντονέλι, με αποτέλεσμα να ανέβει τρίτος, έχοντας διαφορά περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα από τον Πιάστρι που πίεζε τον Φερστάπεν. Όμως, η «μονομαχία» του Ολλανδού με τον Αυστραλό είχε ως αποτέλεσμα να χάνουν χρόνο και ο Νόρις να τους πλησιάσει. Τελικά ο Πιάστρι πήρε την πρωτοπορία του αγώνα στον 14ο γύρο, καθώς εκμεταλλεύθηκε το μπλοκάρισμα του Φερστάπεν στην πρώτη στροφή και τον προσπέρασε από την εσωτερική. Από την πλευρά του, ο Νόρις πλησίασε τον Φερστάπεν και άρχισε να διεκδικεί την δεύτερη θέση, με αποτέλεσμα ο Πιάστρι να «χτίσει» μια διαφορά περίπου 3,5 δευτερολέπτων στον 16ο γύρο. Στον 18ο γύρο το προβάδισμά του είχε φτάσει τα 8 δευτερόλεπτα, καθώς ο Νόρις πίεζε για να περάσει τον Φερστάπεν. Κι ενώ ο Βρετανός προσπέρασε τον Ολλανδό στη στροφή 11, αλλά έβγαλε εκτός πίστας τον Φερστάπεν, με αποτέλεσμα να ξαναδώσει πίσω τη θέση στη στροφή 17, στον επόμενο γύρο κατάφερε να περάσει τον Ολλανδό και να ανέβει στην δεύτερη θέση, την ώρα που κάποιες ψιχάλες βροχής έκαναν την… εμφάνισή τους. Οι δύο McLaren βρίσκονταν σε έναν δικό τους αγώνα, με αποτέλεσμα προς το μέσο του γκραν πρι να «γυρίζουν» την πίστα ένα δευτερόλεπτο ταχύτερα από όλους τους υπόλοιπους οδηγούς, ενώ άρχισε ο… χορός των πιτ-στοπ.
Στον 29ο γύρο ο Μπέρμαν σταμάτησε τη Haas του εκτός πίστας, λόγω προβλήματος στη μονάδα ισχύος, με αποτέλεσμα να βγει εκ νέου εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, ωστόσο οι δύο McLaren είχαν ήδη περάσει την είσοδο των πιτ, προκειμένου να… γλιτώσουν χρόνο για αλλαγή ελαστικών, την οποία έκαναν ο ένας μετά τον άλλον στον αμέσως επόμενο γύρο. Από την πλευρά του, ο Ράσελ κατάφερε, κάνοντας πιτ-στοπ υπό το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, να περάσει τόσο τον Αντονέλι όσο και τον Φερστάπεν και να «σκαρφαλώσει» στην τρίτη θέση, όντας πίσω από τις McLaren του Πιάστρι και του Νόρις.
Στον 32ο γύρο ο Μπορτολέτο πήρε εντολή να επιστρέψει στα πιτ για να εγκαταλείψει, αλλά η Sauber σταμάτησε στην πίστα, με αποτέλεσμα να βγει εκ νέου εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, την ώρα που ο Τσουνόντα με την δεύτερη Red Bull δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων για υπερβολική ταχύτητα στο πιτ-λέιν. Στον 39ο γύρο ο Λόσον των Racing Bulls μπήκε στα πιτ για να εγκαταλείψει, την ώρα που ο Χάμιλτον με τη μέση γόμα βρέθηκε πίσω από τον Λεκλέρκ που «φορούσε» τη σκληρή και ζητούσε από τους ανθρώπους της Ferrari να αλλάξουν θέση τα δύο μονοθέσια, κάτι που επετράπη μετά από μερικούς γύρους στον Βρετανό, με αποτέλεσμα να ενοχληθεί. Όμως, στη συνέχεια τα λάστιχα του Λεκλέρκ έδειξαν να… ζωντανεύουν, την ώρα που ίσως είχε αρχίσει να «πέφτει» η απόδοση αυτών του Χάμιλτον, με αποτέλεσμα να επιτραπεί στο Μονεγάσκο να περάσει τον Βρετανό.
Στο μεταξύ, προς τους τελευταίους γύρους και ενώ οι McLaren είχαν αρχίσει να δίνουν γύρο στους πιο αργούς οδηγούς, ο Νόρις άρχισε να μειώνει την διαφορά του από τον Πιάστρι, ωστόσο η κατάσταση δεν άλλαξε ως το τέλος και η βρετανική ομάδα πανηγύρισε το «1-2» στον αγώνα. Άξιο αναφοράς το γεγονός ότι Σάινθ και Χάμιλτον είχαν επαφή στον τελευταίο γύρο, με τον Βρετανό να τερματίζει όγδοος και τον Ισπανό ένατος.
Επόμενος αγώνας στη Φόρμουλα Ένα είναι το γκραν πρι της Εμίλια Ρομάνια, το οποίο είναι προγραμματισμένο για τις 18 Μαΐου.
Η βαθμολογούμενη δεκάδα για το γκραν πρι του Μαϊάμι και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών:
1. Όσκαρ Πιάστρι (Αυστραλία/McLaren) 1 ώρα 28:51.587 2. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) + 4.630 3. Τζορτζ Ράσελ (Βρετανία/Mercedes) + 37.644 4. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) + 39.956 5. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη/Williams) + 48.067 6. Αντρέα Κίμι Αντονέλι (Ιταλία/Mercedes) + 55.502 7. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) + 57.036 8. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Ferrari) + 1:00.186 9. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Williams) + 1:00.577 10. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/Red Bull) + 1:14.434 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ 1. Όσκαρ Πιάστρι (Αυστραλία/McLaren) 131 βαθμοί 2. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) 115 3. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 99 4. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) 93 5. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) 53 6. Αντρέα Κίμι Αντονέλι (Ιταλία/Mercedes) 48 7. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Ferrari) 41 8. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη/Williams) 30 9. Εστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Haas) 14 10. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin) 14 11. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/Red Bull) 9 12. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/Alpine) 7 13. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Williams) 7 14. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Sauber) 6 15. Όλιβερ Μπέρμαν (Μ. Βρετανία/Haas) 6 16. Ιζάκ Ατζάρ (Γαλλία/Racing Bulls) 5 17. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Aston Martin) 0 18. Λίαμ Λόσον (Νέα Ζηλανδία/Racing Bulls) 0 19. Τζακ Ντούχαν (Αυστραλία/Alpine) 0 20. Γκάμπριελ Μπορτολέτο (Βραζιλία/Sauber) 0 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ 1. McLaren-Mercedes 246 βαθμοί 2. Mercedes 141 3. Red Bull-Honda RBPT 105 4. Ferrari 94 5. Williams-Mercedes 37 6. Haas-Ferrari 20 7. Aston Martin-Mercedes 14 8. Racing Bulls-Honda RBPT 8 9. Alpine-Renault 7 10. Sauber-Ferrari 6