Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Ο Ορειβατικός Σύλλογος Χανίων στην Πανελλήνια Ορειβατική Συνάντηση

Οπως κάθε χρόνο και για 76 συνεχόμενα χρόνια, πραγματοποιήθηκε και φέτος η Πανελλήνια Ορειβατική Συγκέντρωση στις 16 και 17 Ιουλίου στο βουνό Ντουρντουβάνα του Νομού Κορινθίας, με διοργανωτή Σύλλογο τον Ε.Ο.Σ. Κορίνθου.
Παρών και ο Σύλλογός μας με μπροστάρηδες τον πρόεδρο και μέλη του Δ.Σ. και τη συμμετοχή μεγάλης ομάδας ενηλίκων και εφήβων ορειβατών. Η αναχώρηση έγινε ατμοπλοϊκώς, το βράδυ της Παρασκευής 15 Ιουλίου από τη Σούδα για Πειραιά απ’ όπου κατευθυνθήκαμε προς την ορεινή Κορινθία. Τόπος συνάντησης και εκδηλώσεων των ορειβατών και πεζοπόρων, η τεχνητή λίμνη Δόξα, σε υψόμετρο 900 μ., πάνω από το Φενεό Κορινθίας.
Η διαδρομή από την παραλία του Κιάτου προς τη Ζήρεια, μετά τη Στυμφαλία, όπου και το πολύ ενδιαφέρον Μουσείο, το οποίο και επισκεφθήκαμε, προσεγγίσαμε τον οικισμό της Καστανιάς, όπου απλώνεται ένα υπερθέαμα: ο κάμπος του Φενεού, πολύχρωμο χαλί με πλούσιες καλλιέργειες και έδρα τον Δήμο της Γκούρας.
Η διανυκτέρευση έγινε σε σκηνές γύρω από τη λίμνη. Περιμετρικά του βουνού κυριαρχεί δάσος από έλατα και μαύρη πεύκη, λίγο πριν την αλπική περιοχή. Σ’ αυτό το απέραντο πράσινο είναι φωλιασμένη η Μονή του Αγίου Γεωργίου, με την ξεχωριστή ιστορία, αρχιτεκτονική και αγιογραφία. Δίπλα στη λίμνη, κρυμμένο στα έλατα το γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Φανουρίου.
Οι εκδηλώσεις της συνάντησης έγιναν το βράδυ του Σαββάτου και το ξεκίνημα για την ανάβαση πριν την ανατολή του ηλίου της επομένης ημέρας.
Η ανάβαση απαιτητική· υψομετρική διαφορά περίπου 1.200 μ., μέσα στα πεύκα και έλατα, μέχρι του σημείου που ξεκινά το αλπικό τοπίο. Στην κορυφή η θέα μας αποζημίωσε. Στο βάθος η καρδιόσχημη λίμνη που μας φιλοξένησε. Τριγύρω μας, καμάρωναν τόσες βουνοκορφές! Ζήρεια, Χελμός, Πάρωνας, Μαίναλος, Ταΰγετος στο βάθος και τόσες άλλες! Πραγματική ευτυχία! Εμπειρία μοναδική! Εικόνες απίστευτης ομορφιάς που γέμιζαν το μυαλό και την ψυχή μας.
Αφού επιστρέψαμε στο σημείο της κατασκήνωσης, αναχωρήσαμε για άλλες… εμπειρίες. Πριν φθάσουμε στον επόμενο προορισμό μας, στις πλαγιές των Αροανίων (στο Χελμό), μια στάση στην Ορνιθοπανίδα της λίμνης Τσιβλού. Σημαντικότατος υγροβιότοπος με πλούσια πανίδα και χλωρίδα. Μια λίμνη στο πουθενά, πνιγμένη στα έλατα και τα πεύκα! Μια βουτιά για τους τολμηρούς, λίγη χαλάρωση, τη χρειαζόμασταν άλλωστε και μετά από λίγων ωρών διαδρομή, καταλύσαμε σ’ ένα μοναδικής ομορφιάς, πετρόχτιστο χωριό, τη Ζαρούχλα, σε υψόμετρο 1.037 μέτρων. Ορεινός οικισμός του Νομού Αχαΐας στα όρια με τον Νομό Κορινθίας.

“ΥΔΑΤΑ ΤΗΣ ΣΤΥΓΟΣ”
Μια άλλη εμπειρία μάς περίμενε για την επόμενη ημέρα! Ανάβαση στο όρος Χελμός, μέχρι την τοποθεσία “Υδατα της Στυγός”, υψόμετρο 2.100 μέτρα, όπου και οι πηγές του ποταμού Κράθη. Μετά από πεζοπορία σε χωματόδρομο 4.170 μ., περπατήσαμε ένα καλογραμμένο ανηφορικό μονοπάτι 3.546 μ. και συνολική υψομετρική διαφορά περίπου 1.000 μ.
Μια άλλη ξεχωριστή εμπειρία και εικόνες μοναδικές ήρθαν να προστεθούν στα πλάνα των προηγούμενων ημερών. Μετά από ένα δύσκολο πέρασμα και ανάβαση, φτάσαμε στον καταρράκτη, όπου η μυθολογία θέλει να έκανε ολόσωμο μπάνιο στον Αχιλλέα η μητέρα του, εκτός από τη φτέρνα του.
Η αντίθετη πορεία για επιστροφή στη βάση μας, την πανέμορφη και ξεχωριστή Ζαρούχλα ολοκληρώθηκε! Κι έτσι ολοκληρώθηκε και το τετραήμερο που ευτυχήσαμε να ζήσουμε, χάρη στον Σύλλογό μας, στα ορεινά πανέμορφα βουνά της βόρειας Πελοποννήσου!
Ξέρουμε ότι κάποιοι άνθρωποι του Δ.Σ. διέθεσαν πολύ χρόνο και ενέργεια για να οργανώσουν αυτή την εξόρμηση. Σταύρο, Χρήστο, Δημήτρη, Κώστα, σας ευγνωμονούμε και ευχόμαστε, για πολλά χρόνια να οδηγείτε τον Σύλλογο τόσο ψηλά και να δίνετε σε μας τέτοιες μοναδικές ευκαιρίες και εμπειρίες.
Άξια συγχαρητηρίων είναι τα παιδιά της ομάδας εφήβων που με ξεχωριστό ενδιαφέρον, ήθος, ευγένεια, συμμετέχοντας, ολοκλήρωσαν με επιτυχία το πρόγραμμα της τετραήμερης εξόρμησής μας.

Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία