■ Εγκρίθηκε η Μ.Π.Ε. µε συγκεκριµένες παρατηρήσεις
Θετικά υπέρ της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου “Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (BOΑΚ): τµήµα Χανιά – Κίσσαµος” τοποθετήθηκαν και τα δηµοτικά συµβούλια, Πλατανιά και Κισσάµου στη χθεσινή και προχθεσινή συνεδρίασή τους αντίστοιχα.
Ειδικότερα, χθες το απόγευµα στο ∆ηµοτικό Συµβούλιο Πλατανιά έγινε µια εκτενής συζήτηση για το θέµα µε την παρουσία του εκπροσώπου του ΤΕΕ τµ. ∆υτ. Κρήτης κ. Φώτη Καζάση και του ειδικού συµβούλου του αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ. Νεκτάριου Κουµάκη που τοποθετήθηκαν επί του θέµατος δίνοντας απαντήσεις σε ερωτήµατα δηµοτικών και τοπικών συµβούλων.
Ειδικότερα το ∆.Σ. αποφάσισε να ψηφίσει υπέρ της Μελέτης µε τις ακόλουθες παρατηρήσεις που θα ζητηθούν από το Υπουργείο να τις δεχτεί:
• Παρακαµπτήρια οδός ∆.Κ. Πλατανιά: Σύµφωνα µε το εκπονηµένο ΣΒΑΚ ∆ήµου Πλατανιά, απαιτείται η κατασκευή παρακαµπτήριας οδού, µε ταυτόχρονη δηµιουργία κυκλικού κόµβου, στη συνδετήρια οδό ΒΟΑΚ – ΠΕΟ. Έχει ήδη ανατεθεί από τον ∆ήµο Πλατανιά προκαταρκτική µελέτη για την υλοποίηση της πρότασης, η οποία θα αποσυµφορήσει τον κεντρικό ιστό και θα ενισχύσει την ασφάλεια.
• Παράκαµψη του οικισµού Καλυδωνίας και της προβληµατικής γεωλογικά περιοχής Μαυροµούστακου, µε µετατόπιση της χάραξης νοτιότερα και δηµιουργία σήραγγας, αν τυχόν απαιτηθεί.
• ∆ηµιουργία παράλληλων οδών για τη διασύνδεση των κόµβων Α/Κ Κολυµπάρι – Α/Κ Ταυρωνίτη και Α/Κ Ταυρωνίτη – Α/Κ Πλατανιά, µε αξιοποίηση υφιστάµενου οδικού δικτύου και δηµιουργία νέων τµηµάτων, ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη πρόσβαση σε τοπικούς προορισµούς, ιδιοκτησίες και παραλιακές ζώνες. Το πλάτος του παράλληλου και βοηθητικού οδικού δικτύου θα πρέπει να προβλεφθεί στα 7 µέτρα τουλάχιστον.
• Αντιπληµµυρικά έργα: Λήψη υπόψη και υλοποίηση έργων διευθέτησης σε όλα τα ποτάµια και ρέµατα που διασταυρώνονται µε τον νέο ΒΟΑΚ, για την προστασία οικισµών, αγροτικής γης και υποδοµών. Επίσης, στις Κάτω ∆ιαβάσεις θα πρέπει να προβλεφθεί ο διαχωρισµός της διέλευσης των ρεµάτων από αυτήν του οδικού δικτύου.
• Αντιθορυβικά πετάσµατα θα πρέπει να προβλεφθούν τόσο κατά την κατασκευή, περιµετρικά του εργοταξίου, όσο και κατά τη λειτουργία του έργου, πλησίον των οικισµών Πλατανιά, Γερανίου, Πύργου Ψηλονέρου, Ταυρωνίτη, Καµισιανών, Κολυµβαρίου και Καλυδωνίας.
• Εξέταση της ένστασης για αποδοχή της πρότασης και της τεχνικής λύσης που έχει υποβληθεί από τον κ. Μιχαήλ – Γεώργιο Μητσοτάκη και την ένσταση που έχει υποβληθεί από την οµάδα που εκπροσωπείται από τον κ. Χρήστο Καρτάκη, αναγκαιότητα που επιβεβαιώθηκε και στην αυτοψία µε το κλιµάκιο της Περιφέρειας.
∆ΙΟ∆ΙΑ
Σε ό,τι αφορά στα διόδια, ο ∆ήµος Πλατανιά εκφράζει την κατηγορηµατική του αντίθεση στην επιβολή «διοδίων εξοικείωσης» κατά τη φάση κατασκευής του έργου, ενώ δηλώνει αντίθετος σχετικά µε την επιβολή διοδίων σε µόνιµους κατοίκους του νοµού Χανίων κατά τη φάση λειτουργίας του έργου, καταθέτονας συγκεκριµένες προτάσεις.
Την εισήγηση παρουσίασε ο δήµαρχος Πλατανιά κ. Γ. Μαλανδράκης, ενώ στην τοποθέτηση του κ. Φ. Καζάσης από το ΤΕΕ τµ. ∆υτ. Κρήτης τόνισε πως το Τεχνικό Επιµελητήριο στηρίζει τις θέσεις των ∆ήµων, ενώ παράλληλα έχει ενστάσεις σε ότι αφορά στη χάραξη του δρόµου καθώς φέρνει σε απόσταση µικρότερη των 1000 µέτρων περίπου 49 οικισµούς.
Από τη µεριά του ο κ. Κουµάκης ενηµέρωσε πως τα δύο τούνελ στα όρια του Πλατανιά θα είναι ένα µετά τη γέφυρα Ταυρωνίτη σε κατεύθυνση προς Κίσσαµο, στα σύνορα Πλατανιά- Αγίας Μαρίνας, ενώ θα γίνει διαπλάτυνση των υπάρχουν γεφυρών (Κερίτη, Ταυρωνίτη). Σηµείωσε επίσης πως στο τµήµα Χανιά- Κολυµβάρι δεν προβλέπεται νέα χάραξη πέρα από τα δύο τούνελ και τη διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόµου, αντίθετα νέα χάραξη προβλέπεται στο τµήµα από Κολυµβάρι µέχρι Νωπήγεια.
Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ∆.Σ. ΚΙΣΣΑΜΟΥ
Θετικά γνωµοδότησε στη συνεδρίαση του το βράδυ της ∆ευτέρας και το ∆ηµοτικό Συµβούλιο Κισσάµου µε τους παρακάτω όρους – προτάσεις – παρατηρήσεις:
• Ο βόρειος παράπλευρος δρόµος που αποτελεί τµήµα της εναλλακτικής διαδροµής απαιτείται να έχει πλάτος οδοστρώµατος 7µ. (δύο πλήρεις λωρίδες κυκλοφορίας) και κυρίως να διαπλατυνθούν και να βελτιωθούν τα χαρακτηριστικά των υφιστάµενων τµηµάτων που η µελέτη προβλέπει να µείνουν ως έχουν. Επίσης, ζητείται να προβλεφθεί η επιπλέον απαλλοτρίωση ζώνης πλάτους δύο µέτρων στον βόρειο παράπλευρο δρόµο για πεζοδρόµια.
• Ο νότιος παράπλευρος δρόµος 0, που δεν συνδέει µόνο ιδιοκτησίες όπως αναφέρει η ΜΠΕ αλλά και οικισµούς, χρειάζεται πλάτος οδοστρώµατος 6µ. (και εκατέρωθεν έρεισµα 1µ.)
• Για την προστασία από τον θόρυβο του αυτοκινητόδροµου, υπάρχει ανάγκη για πλήρη προστασία (και από τον βόρειο παράπλευρο δρόµο) τόσο των οικισµών Νωπήγεια και Κόκκινο Μετόχι καθώς και των όµορων σε κοντινή απόσταση κτισµάτων.
• Είναι εξαιρετικά σηµαντικό να γίνει σωστή διαχείριση της κυκλοφορίας κατά την περίοδο της κατασκευής, ειδικά την τουριστική περίοδο.
• Οι προβλέψεις κυκλοφοριακών φόρτων που παρατίθενται στην ΜΠΕ πρέπει να επικαιροποιηθούν µε σύγχρονα στοιχεία για το τµήµα δυτικά του Α/Κ Ταυρωνίτη.
• Επισηµαίνεται η επιτακτική ανάγκη ολοκλήρωσης της µελέτης της Παράκαµψης Κισσάµου, η οποία προτείνεται να ενταχθεί ως έργο στη σύµβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ.
Επίσης ζητείται η εξέταση και επίλυση των αιτηµάτων που αναφέρονται στις 3 ενστάσεις πολιτών που έχουν έως τώρα κατατεθεί στον δήµο
Κισσάµου.