Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου, 2021

Να παρευρεθούν ή να μην παρευρεθούν οι Φορείς στην εκδήλωση της Fraport;

Πρόσφατα η “Πρωτοβουλία Ενάντια στην εκχώρηση των Αεροδρομίων” εξέδωσε Δελτίο Τύπου ζητώντας από τους Φορείς να μην παραστούν στην εκδήλωση της Fraport όπου η τελευταία θα παρουσιάσει την επιχειρηματική της δράση. (Η εκδήλωση έχει σχεδιαστεί να γίνει στο ξενοδοχείο Σαμαριά στις 19-4-2018) .
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τοποθετηθώ προσωπικά αλλά πάντα -ως μέλος της Πρωτοβουλίας αυτής- εξαιτίας της ύπαρξης διάφορων δημοσιολογιών οι οποίες παρερμηνεύουν τα όσα έχουν αναγγελθεί στο προαναφερόμενο Δελτίο Τύπου της Πρωτοβουλίας.
Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι ο διάλογος είναι δημοκρατική διαδικασία. Είναι άστοχο να σκεφτεί κανείς πως όσοι διαμαρτυρήθηκαν για την συνάντηση διαφωνούν με τη δημοκρατική διαδικασία του διαλόγου[1];
Αυτό που ζητούν οι διαμαρτυρόμενοι είναι ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΥΡΕΘΟΥΝ οι Φορείς σε μια παρουσίαση παρωδία – διότι έτσι προβλέπουμε πως θα είναι[2] – [παρακάτω εξηγώ τους λόγους]. Ζητούν να μην παρευρεθούν σε μια συνάντηση που θα παρουσιάσει η Fraport μονάχα τον καλλωπισμένο της εαυτό.
Αντίθετα θα έπρεπε οι Φορείς να επιδιώξουν -ως είχαν χρέος- να παρουσιαστούν στη Fraport (ή να καλέσουν τη Fraport) διαμαρτυρόμενοι για τα όσα προβλήματα έχουν παρουσιαστεί και να ζητήσουν συνάντηση για τούτα. Ή σκεπτόμενος φαντασιακά(!!!), να είχαν προβλέψει τα όσα έλεγε η Πρωτοβουλία μας και να είχε προβεί σε αυτές τις ενέργειες από την πρώτη ημέρα ανάληψης του Αεροδρομίου από την Γερμανική ημικρατική εταιρεία. Να βάλει «μπέτη» για το κοινωνικό οικονομικό τοπικό συμφέρον και να τους προειδοποιήσει πως θα τους έχει απέναντι σε κάθε απόφαση τους που θα παρεκκλίνει των πεδίων προστασίας τους.
Οι Φορείς λοιπόν έπρεπε -και πρέπει- να επιδιώξουν συνάντηση «θέτοντας τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων» και όχι να παρευρίσκονται σε επιχειρηματικές παρουσιάσεις οι οποίες είναι πάντα μεθοδευμένες να παρουσιάσουν τα θετικά, να αποκρύψουν τα αρνητικά στοιχεία αλλά κυρίως να μην έχουν στην ατζέντα τους κοινωνικά και τοπικά ζητήματα που δεν σχετίζονται με την κερδοφορία τους[3].
Αυτό μόνον ζητά η Πρωτοβουλία. Δεν αρνείται σε καμία περίπτωση την ύπαρξη δημοκρατικών διαδικασιών. Αγωνίζεται γι’ αυτές.
Επίσης θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η “Πρωτοβουλία ενάντια στην εκχώρηση του Δασκαλογιάννης” είναι ένας διαφορετικός σχηματισμός. Δεν έχει ίδια στόχευση με τους Φορείς. Μην σας φαίνεται τούτο περίεργο. Η δράση της έχει συγκεκριμένο σκοπό. Να αναδείξει το πρόβλημα, να κινητοποιήσει τον κόσμο, να ενημερώσει τους Φορείς, να δείξει σημεία αντίστασης κατά το μέτρο του δυνατού. Αυτοί ήταν οι σκοποί της Πρωτοβουλίας και για αυτόν τον λόγο κινήθηκε κατ’ αυτόν τον τρόπο, με απόλυτη επιτυχία – κατά την ταπεινή μου γνώμη. Περαιτέρω θεωρεί εσφαλμένη την παραχώρηση των αεροδρομίων και αγωνίζεται με όσα μέσα έχει για να το αποδείξει. Είναι μια ομάδα με διαφορετική βάση αντιμετώπισης του θέματος από αυτή των Τοπικών Φορέων οι οποίοι συν τοις άλλοι πρέπει να διαχειρίζονται προς όφελος των πολιτών τις υφιστάμενες καταστάσεις. Μια οποιαδήποτε πρωτοβουλία μονάχα μάχεται ενάντια σε αρνητικές καταστάσεις ενώ οι Φορείς πρέπει και να τις διαχειρίζονται. Και όποιος μπορεί να συνειδητοποιήσει τούτο θα καταλάβει ότι πρέπει να προστατεύει κάθε πρωτοβουλία πολιτών να αναπτύξει κάθε της προσπάθεια χωρίς βέβαια να της χαρίζεται σε κάθε κριτική. Οχι όμως να την πνίγει. Οποιοι ιστορικά προσπάθησαν να πνίξουν φωνές της βάσης (λαού) γνωρίζεται πολύ καλά τι ρόλο διαδραμάτιζαν.
Μετά από αυτά, θα ήθελα να επαναλάβω πως δεν θα πέθαινα ποτέ για τα πιστεύω μου, επειδή σε τούτο τον κόσμο δεν είμαι σίγουρος για τίποτα. Εύχομαι λοιπόν να επιλεχθεί ο σωστός δρόμος για κάθε πρόβλημα χωρίς να ενδιαφέρομαι, ούτε στο ελάχιστο, για το ποιος τελικά είχε δίκιο.

[1] Βεβαίως και δεν θα αποκλείσω την ύπαρξη ακραίων φωνών που μπορεί να αρνούνται -χάριν του θεωρούμενου δικαίου τους- [αλήθεια ποιος είναι βέβαιος για το ορθό], να αρνούνται λέω, δημοκρατικές διαδικασίες όπως ο διάλογος. Τούτο όμως δεν αφορά τον κοινό Χανιώτη, δεν αφορά τους πολλούς, δεν έπρεπε να αφορά ούτε τους εκατέρωθεν εμπλεκόμενους αλλά ούτε και τη δημοσιογραφία των ΜΜΕ.
[2] Είπαμε: «Αλήθεια ποιος είναι βέβαιος για το ορθό;»
[3] Ο γράφων είναι οικονομολόγος και έχει γνώση των επιχειρηματικών τακτικών προώθησης.

2 Comments

  1. δεν κατάλαβα ρε Κωστή τι γνώμη έχεις να πάνε οι φορείς ή να μην πάνε. Ευτυχός που υπάρχει. και ο Σύλλογο Εμπορουπαλλήλων Χανίων που εξέφρασε την θέση του ξεκάθαρα.Να μην παραβρεθούν στην φιέστα.

    • Βαγγέλη καθαρά λέω να μην πάνε και εξηγώ γιατί. Διαβάζοντας το άρθρο σε μπερδεύω;
      Δες π.χ. τι λέω εδώ:
      “Αυτό που ζητούν οι διαμαρτυρόμενοι είναι ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΥΡΕΘΟΥΝ οι Φορείς σε μια παρουσίαση παρωδία – διότι έτσι προβλέπουμε πως θα είναι[2] – [παρακάτω εξηγώ τους λόγους]. Ζητούν να μην παρευρεθούν σε μια συνάντηση που θα παρουσιάσει η Fraport μονάχα τον καλλωπισμένο της εαυτό.

      και παρακάτω λέω:

      “Οι Φορείς λοιπόν έπρεπε -και πρέπει- να επιδιώξουν συνάντηση «θέτοντας τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων» και όχι να παρευρίσκονται σε επιχειρηματικές παρουσιάσεις οι οποίες είναι πάντα μεθοδευμένες να παρουσιάσουν τα θετικά, να αποκρύψουν τα αρνητικά στοιχεία αλλά κυρίως να μην έχουν στην ατζέντα τους κοινωνικά και τοπικά ζητήματα που δεν σχετίζονται με την κερδοφορία τους[3].”

      Δεν είναι ξεκάθαρη η θέση μου;

      Αν σε μπερδεύει η γνώμη μου για την διαφορά που βλέπω μεταξύ των Φορέων και της Πρωτοβουλίας μας, νομίζω ότι και εκεί προσπαθώ Βαγγέλη να τα πω με απλά λόγια.

      Άλλα εμένα με μπερδεύουν Βαγγέλη όπως π.χ. να λέμε αυτό και να κάνουμε άλλο, να λέμε πως διαφωνούμε αλλά να μην αντιδρούμε για αυτό και τόσα άλλα καθημερινά που τα συναντάς δυστυχώς πολλές φορές σε άτομα που έχουν μάθει να βολεύονται στις καρέκλες όπως πολιτικοί ή αυτοδιοικητικοί ή θεσμικοί. Σε όποιες πλευρές θες: Δεξιοί ή Αριστεροί…

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα