Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου, 2021

Μην επαναπαυτούμε για τους δασικούς χάρτες

Επειδή το θέμα της ανάρτησης των Δασικών Χαρτών έχει ελαφρώς παγώσει κρίνεται σκόπιμο, να γίνει μια μικρή αποτίμηση της εξέλιξης του φαινομένου σε συνθήκες ύφεσης και ηρεμίας.

Συνήθως στις συνθήκες αυτές της νηφαλιότητας γίνεται ορθότερη αποτίμηση και βγαίνουνε καλύτερα συμπεράσματα. Συνήθως όμως τότε ελλοχεύει και ο κίνδυνος του εφησυχασμού, κίνδυνο που εγώ τουλάχιστον θεωρώ ορατό.
Γιατί από τις ολικές κινητοποιήσεις φτάσαμε πολύ απότομα τολμώ να γράψω σε απόλυτη ανατροπή δεδομένων.
Όμως τα δεδομένα για όποιον γνωρίζει δεν ανατρέπονται εύκολα και με ευχολόγια και το σπουδαιότερο δεν μπορεί να ανατραπούνε από αυτούς όλους που τα δημιούργησαν.

Να εξηγηθώ.
Η ανάρτηση των δασικών χαρτών σε μεγάλη κλίμακα σήμερα Πανελλαδικά προϋπόθετε μια μελετική δουλειά πολλών ετών, μια συνεργασία με τους επιβλέποντες των Δασικών Υπηρεσιών και μια παραλαβή του έργου.
Προπάντων σήμαινε το Νομικό πλαίσιο από τον Ν.998/79 μέχρι σήμερον, με τόνους ερμηνευτικών εγκυκλίων και Προεδρικών διαταγμάτων, με δικαστικές αποφάσεις, με αποφάσεις των επιτροπών επιλύσεως δασικών διαφορών, με απορρίψεις νόμων από το ΣΤΕ κ.λ.π και στο τέλος Εφαρμογή του Ν.4685/20 (που σημειωτέον η σημερινη αντιπολίτευση, αλλα και θεσμικοί φορείς Δασολόγων θεωρούσαν… Δασοκτόνο!!)
Εκείνοι που ανέθεσαν τις μελέτες, αυτοί που τις πλήρωσαν, σίγουρα ακριβά, αυτοί που έλεγχαν την διαδικασία ολοκλήρωσής τους με βάση την κείμενη Νομοθεσία έρχονται με τις πρώτες σοβαρές αντιδράσεις και γίνονται σωτήρες από το πουθενά και πρέπει να… είμαστε αναπαυμένοι!! Να μου επιτρέψετε ΕΓΩ να μην είμαι καθόλου.
Προ ημερών μάθαμε ότι το Δημόσιο κατέθεσε δηλώσεις ιδιοκτησίας στα ήδη λειτουργούντα γραφεία Κτηματογράφησης του Εθνικού Κτηματολογίου στην Κρήτη δηλώνοντας τις υπο ανάρτηση Δασικές εκτάσεις ως Ιδιοκτησία του, τα πλείστα όσα χωρίς καν τίτλους Ιδιοκτησίας. Την ίδια στιγμή ο Υπουργός δηλώνει πάγωμα και από την αρχή!
Εμπρακτα σημαίνει ότι πρέπει για να είμαστε… αναπαημένοι να αποσυρθεί η συγκεκριμένη δήλωση Ιδιοκτησίας ΑΜΕΣΑ.

Οι ρυθμίσεις ο ασπάλαθος να γίνει χορτολιβαδική έκταση όπως τα φρυγανώδη, παραπέμπει σε τίτλους προ του έτους 1946 μεταγεγραμμένους!
Εκείνο που πετυχαίνεται για να είμαστε δίκαιοι είναι η αναγνώριση κατοχής και νομής, η δυνατότητα επιδοτήσεων, η δυνατότητα καλλιεργιών, η δυνατότητα κτηνοτροφικής χρήσης από τους νομείς και κατέχοντες ΕΝΑΝΤΙ ΕΞΑΓΟΡΑΣ και με ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΛΟΓΙΚΟ ΤΙΜΗΜΑ! (αποδεχόμενος ο κατέχων την περιουσία του από Τουρκοκρατίας, ότι είναι καταπατητής!
Στο κείμενο που κρατούσε για κατάθεση ο Δήμος Καντάνου – Σελίνου και τελικά δεν του δόθηκε η δυνατότητα να καταθέσει στη σύσκεψη της 10-4-2021, στην Αντιπεριφέρεια Χανίων, αναφέρονται τα κάτωθι και φαίνονται οι παρακάτω πολύ σημαντικές προτάσεις τις οποίες και υιοθετώ, επαινώντας μάλιστα τον συγκεκριμένο Δήμο που νομικά το έψαξε και έβαλε το χέρι επί τον τύπον των ήλων.

Mετά την πρώτη ανακοίνωση του Δήμου μας και μετά από την πάροδο ενός μηνός, στη διάρκεια του οποίου φωτίστηκαν πλευρές της ανάρτησης που κατ’ αρχήν ήτανε αθέατες, αλλά και μετά από μια σειρά κινητοποιήσεων που ανάγκασαν την πολιτεία να πάρει θέση, προέκυψαν σοβαρά ζητήματα που έχουνε να κάνουνε με το ιδιοκτησιακό καθεστώς που αρχικές διαβεβαιώσεις των υπευθύνων αποσιωπούσαν.

Ζητάμε:
1. Άμεση απόσυρση των Δασικών χαρτών, χωρίς ορους και προϋποθέσεις.
2. Εκσυχρονισμό της Νομοθεσίας και συγκεκριμένα του άρθρου 3 του αρχικού Δασικού Νόμου 998/1978 που κανονίζει τι είναι και τι δεν είναι Δάσος και Δασική έκταση, έτσι που να μη προκύπτουνε θέματα αντισυνταγματικότητας με το άρθρο 24 του Συντάγματος.
3. Κατάργηση του άρθρου 35 του Ν. 998/1979 όπως ισχύει σήμερα οπου αγοραπωλησίες που περιέχουν Δασική έκταση να μπορεί να μεταβιβάζονται .
4. Απόρριψη στα υπό εξέλιξη Κτηματολόγια, των δηλώσεων ιδιοκτησίας Δασικών και Χορτολιβαδικών εκτάσεων που υποβάλλει αυτό το χρονικό διάστημα το Ελληνικό Δημόσιο, εφόσον αυτές δεν συνοδεύονται από τίτλους Ιδιοκτησίας.
5. Σύνταξη πρώτα του Κτηματολογίου με τις διαδικασίες που είχε ορίσει ο Ιδρυτικός του Νόμος 2664/1998, και μετά συνταξη-ανάρτηση Δασικών χαρτών.
6. Οι προτάσεις του Δημοσίου, για παράταση των αντιρρήσεων για μείωση του παραβόλου αλλά και προτάσεις για να περάσουν τον ασπάλαθο στα χορτολιβαδικά, δεν λύνει προβλήματα Ιδιοκτησίας γιατί πάλι απαιτούνται τίτλοι Ιδιοκτησίας πριν το 1946.

Εχει γίνει πια ξεκάθαρο ότι θίγεται βάναυσα το ιδιοκτησιακό καθεστώς, οι άνθρωποι χάνουν περιουσίες χρόνων, οι γεωργικές και κτηνοτροφικές επιδοτήσεις είναι στον αέρα.
Στον αέρα και τα συμβόλαια σε αυτές τις εκτάσεις -όσα έγιναν μετά το έτος 1946.
Αφήνεται -τέλος- στην άκρη χωρίς να γίνεται καν μνεία το θέμα της εκκλησιαστικής και μοναστηριακής περιουσίας.
Οι εκτάσεις που κατέχουνε είναι τεράστιες και υπάρχει κίνδυνος υφαρπαγής τους, παρόλο που σίγουρα θα έχουνε χρυσόβουλα και αποφάσεις Ιεροδικείου Κρήτης.
Κι εδώ κατίθεται το τελευταίο ερώτημα.
Τι σημαίνει Ιδιαιτερότητα της Κρήτης; Ότι το τεκμήριο κυριότητος είναι υπέρ του πολίτη ή ότι είναι εξ ίσου στο Δημόσιο και στον πολίτη; Δηλαδή, είναι υποχρεωμένο το Δημόσιο να φέρει τίτλο Ιδιοκτησίας ή αναγνωρίζει τον καθένα που έχει τίτλο Ιδικοκτησίας μεταγεγραμμένο προ του έτους 1946, αυτοδικαίως κύριο και Ιδιοκτήτη, χωρίς δικαστική διαδικασία, αλλά με απλή διαπιστωτική πράξη της Αποκεντρωμένης Διοίκησης;

 

 

1 Comment

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα