Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

Μικροί Ανωπολιώτες δημοσιογράφοι εν δράσει στο Μουσείο Τυπογραφίας

» Μαθητές του διθέσιου σχολείου Ανώπολης έφτιαξαν τις δικές τους εφημερίδες: “Οι Κορασίδες του Δασκαλογιάννη” και τα “Λευκά Όρη”

Μικροί Σφακιανοί δημοσιογράφοι εν δράσει χθες στο Μουσείο Τυπογραφίας καθώς οι μαθητές του Δημοτικού σχολείου Ανώπολης όχι μόνο γνώρισαν την ιστορία της τέχνης που άλλαξε τον κόσμο αλλά δημιούργησαν τις δικές τους ξεχωριστές εφημερίδες: “Οι Κορασίδες του Δασκαλογιάννη” και τα “Λευκά Όρη”.

Το διθέσιο δημοτικό σχολείο που βρίσκεται στους πρόποδες των Λευκών Ορέων, αριθμεί μόλις 15 μαθητές: τρεις φοιτούν στην Α’ τάξη, δύο στην Β’ τάξη, τρεις στην Γ΄, δύο στην Δ’, τέσσερις στην Ε’ και μία μαθήτρια στην Στ’ τάξη Δημοτικού. Ωστόσο παρά τον μικρό αριθμό των μαθητών οι δράσεις και τα επιτεύγματα των παιδιών είναι μεγάλα κι αξιόλογα. Για παράδειγμα, πριν λίγες μέρες διακρίθηκαν στο πρόγραμμα “Learning from the extremes” και έτσι κατάφεραν να αποκτήσει το σχολείο τους σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό: διαδραστικούς πίνακες, 3D εκτυπωτή, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ηχητικά συστήματα κα Παράλληλα τα παιδιά της Ανώπολης μαθαίνουν να διατηρούν την παράδοση αφού εκτός από μουσική κάθε Πέμπτη απόγευμα τα κορίτσια του σχολείου παρακολουθούν μαθήματα πλεκτικής.
Χθες οι μαθητές του Δημοτικού σχολείου Ανώπολης, κατά την επίσκεψή τους στο Μουσείο Τυπογραφίας, είχαν την ευκαιρία να τυπώσουν σε τυπογραφικά μηχανήματα του 19ου αιώνα αλλά και να δημιουργήσουν τις δικές τους σχολικές εφημερίδες, κλέβοντας τις εντυπώσεις με την ευρηματικότητα και τις ιδέες τους.

Μικροι δημοσιογράφοι: Οι μαθητές του δημοτικού σχολείου Ανώπολης επί το έργo: δημιουργώντας δικές τους εφημερίδες στο Μουσείο Τυπογραφίας.

Ο Γιάννης και η Μπέτυ είναι οι δύο από τους 3 μαθητές της Α’ τάξης του σχολείου. Ο Γιάννης ενθουσιάστηκε με τα τυπογραφικά πιεστήρια του Μουσείου ενώ η Μπέτυ μας είπε ότι της άρεσε το μελάνι και τα τυπώματα.
Η Γωγώ είναι η μοναδική μαθήτρια της Στ’ τάξης του δημοτικού σχολείου Ανώπολης. Ονειρεύεται να γίνει Αρχαιολόγος ή Αστρονόμος. «Μου αρέσει που είμαι η μοναδική μαθήτρια της τάξης. Περνάμε όμορφα στο σχολείο μας. Θα ήθελα να υπήρχε μία δασκάλα Αγγλικών όπως πέρυσι και πρόπερσι αλλά φέτος δυστυχώς δεν διδάσκει. Και μια δασκάλα Γαλλικών θα θέλαμε, επίσης». Από την επίσκεψη στο Μουσείο Τυπογραφίας της έκανε εντύπωση ο τρόπος που τυπώνονταν στα παλιά τα χρόνια τα βιβλία και οι εφημερίδες.

Η Καλλιρόη φοιτά στην Β’ τάξη μαζί με ένα ακόμη μαθητή: « θα ήθελα να ήμασταν περισσότεροι μαθητές» μας λέει ενώ εξηγεί ότι κάθε Πέμπτη απόγευμα όλα τα κορίτσια παρακολουθούν μαθήματα παραδοσιακής πλεκτικής από την κα Βαγγελιώ: σταυροβελονιά, γαϊτανάκι και στο τέλος της χρονιάς θα παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους σε έκθεση που θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο τους.
Ο Γιάννης πηγαίνει στην Γ’ τάξη: «περνάμε τέλεια στο σχολείο. Μόνο που θα ήθελα να είχαμε καλύτερο γήπεδο για να παίζουμε μπάσκετ».
Η δασκάλα Βάσω Σταθοπούλου, που μένει τελευταία χρόνια στην Ανώπολη έχοντας δημιουργήσει εκεί την δική της οικογένεια, μας μιλάει για την ζωή στο σχολείο της ορεινής περιοχής: « το σχολείο μας έχει 15 μαθητές. Είμαστε δύο δασκάλες το πρωί και εγώ στο ολοήμερο, τα παιδιά παρακολουθούν μαθήματα πληροφορικής, ρομποτικής κ.α καθώς πρόσφατα κέρδισαν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό μέσα από το πρόγραμμα « Learning from the Extremes». (Το πρόγραμμα στοχεύει στην αντιμετώπιση των ανισοτήτων πρόσβασης στην ψηφιακή εκπαίδευση, μειώνοντας το ψηφιακό χάσμα που υφίστανται σχολικές κοινότητες απομακρυσμένων περιοχών). Επίσης κάθε Πέμπτη, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού Όμιλου σε συνεργασία με την αντιδήμαρχο Σφακίων που μας παραχωρεί τους χώρους του σχολικού κτηρίου, τα δέκα κορίτσια του σχολείου μας μαθαίνουν να πλέκουν από μια ντόπια που συνεχίζει την πατροπαράδοτη τέχνη από γενιά σε γενιά».

Η ίδια δήλωσε εντυπωσιασμένη από την επίσκεψη στο Μουσείο Τυπογραφίας: « οι μαθητές μας χάρηκαν, ενθουσιάστηκαν και με χαρά θα μοιραστούν την εμπειρία αυτή με τους γονείς και τους υπόλοιπους συμμαθητές τους στα Σφακιά. Μια ουσιαστική εμπειρία, σε ένα Μουσείο Τυπογραφίας, Ζωής, Δημιουργίας και Στιγμών».
«Είναι σημαντικό τα παιδιά να καταλάβουν την εξέλιξη της ανθρώπινης επικοινωνίας μέσω της τυπογραφίας, να κατανοήσουν την πρόοδο που έχει σημειώσει ο άνθρωπος και την αξία της συνεργασίας» σημείωσε.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα