Μετεξεταστέα μένει η Ελλάδα σε ό,τι αφορά στην προώθηση των αγροτικών προϊόντων της στις αγορές του εξωτερικού, παρά την άριστη ποιότητά τους και την εξαιρετική φήμη της ελληνικής κουζίνας. Εκπρόσωποι επιστημονικών και παραγωγικών φορέων, τονίζουν ότι αυτό που απουσιάζει είναι μια ξεκάθαρη κεντρική πολιτική προώθησης των προϊόντων ώστε να βρουν τη θέση που τους αξίζει στα ράφια των μεγάλων σούπερ μάρκετ, ενώ σημειώνουν ότι θα επιδρούσε καταλυτικά η δημιουργία ενός “αφηγήματος” που να συνδέει τα προϊόντα με την ιστορία της Ελλάδας και να τους προσδίδει μια προστιθέμενη αξία στα μάτια των καταναλωτών.
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν, μεταξύ άλλων, στο διήμερο διεθνές συμπόσιο ερευνητών σε θέματα μάρκετινγκ προϊόντων διατροφής που ξεκίνησε σήμερα, Πέμπτη, στο Συνεδριακό Κέντρο του Μεσογειακού Αγρονομικού Ινστιτούτου Χανίων (Μ.Α.Ι.Χ.) και το οποίο συνδιοργανώνεται από το Ινστιτούτο Μάρκετινγκ Προϊόντων Διατροφής του Πανεπιστημίου San Joseph της Φιλαδέλφειας των ΗΠΑ και το Τμήμα Οικονομίας και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Μ.Α.Ι.Χ.
Στις εργασίες του συμποσίου συμμετέχουν ερευνητές από την Κίνα, την Αυστραλία, την Ν. Ζηλανδία, την Ιταλία, την Ελλάδα και άλλες χώρες, ενώ στο επίκεντρο των συζητήσεων βρίσκονται, μεταξύ άλλων, οι τεχνικές και πολιτικές προώθησης των προϊόντων, κυρίως μέσω των σούπερ μάρκετ, οι σύγχρονες προδιαγραφές τυποποίησης που πρέπει να τηρούνται, οι καλές πρακτικές εμπορίας και προβολής των αγροτικών προϊόντων αλλά και η σύνδεση του πρωτογενή τομέα παραγωγής με τον τουρισμό.