Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Λιγοστό χρήμα στην αγορά

Σε ρυθμούς “Black Friday” χθες και τα Χανιά με αυξημένη συμμετοχή καταστηματαρχών, μεγάλα ποσοστά προσφορών που έφταναν το 50-80% σε επιλεγμένα είδη αλλά και ανταπόκριση των καταναλωτών. Ωστόσο τα ταμεία των εμπόρων δεν “είδαν” τις αντίστοιχες εισπράξεις καθώς πολλοί Χανιώτες προχώρησαν κυρίως σε αγορές ηλεκτρικών ειδών και σε… έρευνα αγοράς στα υπόλοιπα καταστήματα π.χ. ένδυσης-υπόδησης κ.λπ. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην εμπορική αυτή δράση, φέτος συμμετείχαν κάθε είδους επιχειρήσεις στα Χανιά ακόμη και… φαρμακεία ενώ οι προσφορές εντός ορισμένων μεγάλων εμπορικών καταστημάτων είχαν ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας με αφορμή την «Μαύρη Παρασκευή».

Όπως ανέφερε στα «Χ.Ν» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων Γιώργος Τοπολιανάκης, η αυξημένη ανταπόκριση των Χανιωτών καταστηματαρχών φέτος ήταν αναμενόμενηη καθώς είχε προηγηθεί κάλεσμα του Εμπορικού συλλόγου για συμμετοχή στην δράση. « Επειδή προτρέψαμε τα μέλη μας από νωρίς, να ετοιμαστούν για την «Black Friday» υπήρχε μεγάλο ποσοστών συναδέλφων καταστηματαρχών που συμμετείχε οι οποίοι δεν είχαν συμμετέχει άλλες χρονιές, διότι αντιλήφθηκαν ότι είχαν χάσει ένα σημαντικό μερίδιο της ημέρας αυτής ή ακόμα και της εβδομάδας από τον τζίρο τους » εξήγησε.

Όσο για τα ποσοστά προσφορών που χθες υπήρχαν στις βιτρίνες αρκετών καταστηματάτων, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων διευκρίνισε ότι επρόκειτο για επιλεγμένα είδη, εμπορεύματα της προηγούμενης χρονιάς, στοκ, κτλ «Σίγουρα δεν είναι μεγάλες οι προσφορές που μπορούν να κάνουν οι πολύ μικρές και μικρομεσαίες Χανιώτικες επιχειρήσεις, ειδικά όταν πρόκειται για καινούργια προιόντα. Μπορεί σε κάποιες προσθήκες καταστημάτων να είδαμε μεγάλα ποσοστά προσφορών αλλά αυτό που λέμε είναι ότι η ημέρα αυτή (Black Friday) θα πρέπει να έχει τίμιες προσφορές» επεσήμανε ο κ. Τοπολιανάκης ο οποίος εξήγησε ότι: «αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να έχουμε μια μεγάλη ταμπέλα απλά για να προσελκύσουμε τον πελάτη και μέσα στο κατάστημα να του λέμε ότι κάνουμε προσφορές μόνον σε κάποια προιόντα. Προφανώς πρέπει να λέγεται η αλήθεια και να υπάρχει η ένδειξη «έως…» και η επισήμανση «σε επιλεγμένα είδη». Γιατί, δυστυχώς, μεγάλες επιχειρήσεις δεν λένε το «έως…» αλλά διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά χωρίς να υπάρχουν τα προιόντα μέσα. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αντιληφθούν και οι έμποροι και το καταναλωτικό κοινό. Εμείς δεν ακολουθούμε πρακτικές επιθετικού μάρκετινγκ . Θέλουμε να πάρουμε το μερίδιο της αγοράς που μας αναλογεί με αλήθειες, για να είμαστε πειστικοί και η αγορά να βρει την ηρεμία της. Έχουμε καταντήσει όλος ο Νοέμβρης να είναι εκπτωτικός. Ο Νοέμβρης για την πόλη μας και γενικά για όλη την Κρήτη είναι ένας μήνας που επειδή ξεκινά ο Χειμώνας, έχουμε καινούργια εμπορεύματα στα καταστήματά μας. Αν κάποιος θέλει να αγοράσει κάτι παλαιότερης εποχής, μπορεί να το πάρει είτε με φθηνότερη τιμή ή να συμμετέχει σε κάποια δράση όπως η Black Friday. Αυτές λοιπόν οι μεγάλες προσφορές που είδαμε (χθες ) εννοείται πως αφορούσαν επιλεγμένα είδη, περασμένης σεζόν όχι καινούργιο εμπόρευμα που τώρα έχει παραληφθεί».

Πτώση τζίρου

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων, φέτος η πτώση του τζίρου είναι μεγάλη « σε πάρα πολλούς, καλούς εμπορικούς μήνες π.χ ο Αύγουστος στα Χανιά που κινήθηκε πτωτικά και κάποιοι άλλοι δυνατοί εμπορικά μήνες που δεν είχαν την ανοδική πορεία που περιμένανε. Αυτό βλέπουμε όλοι από τα χαρτιά και τα αρχεία μας. Και δυστυχώς συνεχίζει να συμβαίνει.. Δηλαδή σήμερα (χθες) μπορεί ο κόσμος πραγματικά να ξεχύθηκε στην αγορά όμως δεν έκανε μεγάλες αγορές. Ίσως πιο πολύ προτίμησε ηλεκτρονικά είδη επειδή οι προσφορές ήταν μεγαλύτερες καθώς αλλάζουν τα μοντέλα εταιρειών».

Και μπορεί όπως είπε, « η Black Friday, να ισχύει στο εξωτερικό για μόνο μία ημέρα δηλαδή την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, όμως στην Ελλάδα το μικρό το κάνουμε μεγάλο: δηλαδή, την πρώτη χρονιά η δράση ίσχυε για μόνο μία ημέρα, τη δεύτερη χρονιά παρατηρήσαμε ότι πολλές επιχειρήσεις το κάνανε….τριήμερο (κυρίως μεγάλες επιχειρήσεις ακολουθώντας κάποιες μικρότερες) και φέτος, δυστυχώς, η Black Friday έγινε Black week, δηλαδή για όλη την εβδομάδα που πέρασε. Εφόσον ο συγκεκριμένος θεσμός υπόκειται στο πλαίσιο του Νόμου περι προσφορών του δεκαημέρου, έχουνε το δικαίωμα να προχωρήσουν σε προσφορές έως και για δέκα ημέρες. Κάποιες μεγάλες επιχειρήσεις το έκαναν αυτό στα Χανιά, όχι όμως και οι τοπικές, οι Χανιώτικες επιχειρήσεις».

Όσο για το τι προσδοκούν οι Χανιώτες καταστηματάρχες για την επόμενη περίοδο μέχρι τα Χριστούγεννα, προκειμένου να «αναθερμανθεί» η αγορά; «Το σίγουρο είναι ότι περιμένουμε να… Χειμιωνάσει, κάθε αλλαγή καιρού φέρνει αλλαγές… νοοτροπίας: π.χ ο έμπορος θα πουλήσει ρούχα, ο βενζινάς θα πουλήσει πετρέλαιο και το χρήμα θα κινηθεί, για όσους φυσικά έχουν, γιατί δυστυχώς δεν έχουν όλοι» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τοπολιανάκης.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα