Παρασκευή, 2 Ιουνίου, 2023

Κυκλοφοριακό κολαστήριο τα Χανιά

» Αν δεν προχωρήσουν άμεσα οι μονοδρομήσεις
και τα περιφερειακά πάρκινγκ

Κύριε διευθυντά,
Χρήζει άμεσης αντιμετώπισης καθώς ήδη το κέντρο της πόλης ασφυκτιά από τον τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο! Διπλοσειρές και μποτιλιάρισμα άνευ προηγουμένου καθημερινά! Πρέπει οπωσδήποτε να μειωθούν τα αυτοκίνητα στο κέντρο και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με μονοδρομήσεις κεντρικών αρτηριών προκειμένου να μην καταλήγουν όλοι οι δρόμοι στο κέντρο.
Πρέπει ΑΜΕΣΑ ο Δήμος να προχωρήσει σε μονοδρομήσεις της Α. Παπανδρέου (προς Δικαστήρια) και της Ελ. Βενιζέλου (προς αγορά) όπως προβλέπει το ΣΒΑΚ.
Μόνο έτσι μπορεί το εμπορικό κέντρο να γίνει βιώσιμο για πεζούς και ΑΜΕΑ !
Μείζον ζήτημα αποτελούν επίσης η ολοκλήρωση των περιφερειακών πάρκινγκ.
Αν λόγω γραφειοκρατικών δυσκολιών τα περιφερειακά παρκινγκ αργήσουν να ολοκληρωθούν, ας παραχωρήσουν επιτέλους κομμάτι της Δυτικής Τάφρου για στάθμευση, προκειμένου να σταματήσουν αυτές οι τραγελαφικές εικόνες με αυτοκίνητα πάνω στα πεζοδρόμια της οδού Πειραιώς και του Προμαχώνα Αγ. Δημητρίου.
Είμαι βέβαιος μάλιστα ότι αν οι προηγούμενες Δημοτικές Αρχές δεν είχαν επιδείξει τόση αδιαφορία και είχαν προχωρήσει προ δεκαετίας στις μονοδρομήσεις της Ελ. Βενιζέλου και Α. Παπανδρέου, τα Χανιά δεν θα είχαν φτάσει σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση.
Ας ελπίσουμε να δούμε σύντομα πράξεις επειδή άλλες φανφάρες δεν χρειαζόμαστε…

Αλέξανδρος Μπατσάκης


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

2 Comments

  1. Δεν καταλαβαίνω τι διαφορά θα κάνει για το κέντρο της πόλης αν η Βενιζέλου και η Παπανδρέου μονοδρομηθούν, ο ίδιος αριθμός αυτοκινήτων που έρχονται τώρα από δύο δρόμους στο κέντρο θα έρχεται μετά από έναν δρόμο.

    • Μπορεί να μην βλέπετε εκ πρώτης όψεως διαφορά αλλά υπάρχει μεγάλη.
      Επειδή έχω ασχοληθεί αρκετά με το θέμα, επιτρέψτε μου να σας παραθέσω κάποια επιχειρήματα :

      Αυτή την στιγμή η πόλη βασίζεται ακόμα σε σχέδιο πόλεως του ’46 και εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να διαχειριστεί τόσο μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.
      Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ( ΣΒΑΚ) έρχεται να το αλλάξει αυτό.
      Ο σκοπός του ΣΒΑΚ είναι να εκτρέπεται η κυκλοφορία από περιφερειακούς άξονες ( Μπότσαρη, Σελίνου, Γογονή κτλ.) προκειμένου να μειώνεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο. Οι μονοδρομήσεις θα βοηθήσουν σημαντικά σε αυτό καθώς θα αλλάξει αυτό το ακτινωτό μοντέλο, όπου όλοι οι δρόμοι καταλήγουν στο κέντρο με ένα κυκλικό μοντέλο. Μαζί μάλιστα με την πεζοδρόμηση της οδού Τζανακάκη το κέντρο θα γίνει πιο φιλικό για πεζούς και ΑΜΕΑ.

      Επιπρόσθετα, οι μονοδρομήσεις βοηθούν σημαντικά στην μείωση του χρόνου αναμονής στα φανάρια, πράγμα που σημαίνει λιγότερο μποτιλιάρισμα έξω από το θερινό Αττικόν.
      Καθώς μετά την μονοδρόμηση της Ελ. Βενιζέλου ( από Ηρ. Πολυτεχνείου έως Νικηφόρου Φωκά) το φανάρι θα μπορεί να δίνει πολύ περισσότερο πράσινο στην κεντρική οδό. Ενδεχομένως και ένας κυκλικός κόμβος να έλυνε οριστικά το bottleneck που παρατηρείται καθημερινά.
      Νομίζω ότι στα Χανιά πρέπει να είμαστε θετικοί σε αυτές τι αλλαγές καθώς μόνο έτσι θα μπορούμε να κάνουμε την πόλη πιο βιώσιμη.
      Και αυτά δεν τα λέω εγώ σαν απλός πολίτης ή ο Δήμαρχος. Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ( ΣΒΑΚ) είναι μια τεκμηριωμένη επιστημονική μελέτη η οποία έχει σαν στόχο την βελτίωση ποιότητας ζωής στα αστικά κέντρα.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα