23.4 C
Chania
Τετάρτη, 20 Αυγούστου, 2025

Η συμπερίληψη στον “πυρήνα” της εκπαίδευσης

Κομβικός είναι ο ρόλος της συμπερίληψης για ένα σχολείο που θα αγκαλιάζει χωρίς διακρίσεις όλα τα παιδιά, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στο καθένα να αναπτυχθεί ανάλογα με τις ανάγκες και τις κλίσεις του.

Η έννοια της συμπερίληψης βρέθηκε στο επίκεντρο συνάντησης μεταξύ στελεχών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και διευθυντών, υποδιευθυντών και μελών των ομάδων πρόληψης της βίας και του σχολικού εκφοβισμού, η οποία πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.

Μιλώντας στα “Χ.ν.”, η σύμβουλος Ειδικής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης του Ι.Ε.Π. και συντονίστρια της Μονάδας Ειδικής και Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης του Ι.Ε.Π., Μαρία Γελαστοπούλου, τόνισε αρχικά ότι το όραμα και ο προγραμματισμός του Ι.Ε.Π. «είναι το μαζί για την εκπαίδευση» και πρόσθεσε ότι στο πλαίσιο αυτό, μετά από πρόσκληση των διευθυντών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Χανίων, η διοίκηση του Ινστιτούτου ανταποκρίθηκε με χαρά στο αίτημα να συμμετέχει στην συνάντηση για την ενημέρωση της ομάδας στόχου, «προκειμένου να προσεγγίσουμε ολιστικά τη συμπεριληπτική εκπαίδευση και να μιλήσουμε για καλές πρακτικές».
Η κα Γελαστοπούλου υπογράμμισε σχετικά στο πλαίσιο έγινε συζήτηση και για το πως μπορεί να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της σχολικής βίας, που είναι ένας ακόμα σημαντικός άξονας πάνω στον οποίο εργάζεται το Ι.Ε.Π.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκαν, μεταξύ άλλων, εργαλεία και πρακτικές εφαρμογές της συμπεριληπτικής προσέγγισης και παράλληλα έγινε αναφορά στο μοντέλο της συμπεριληπτικής ηγεσίας καθώς στην ομάδα στόχου ήταν διευθυντές. «Η συμπερίληψη αποτελεί κοινό στόχο όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία κι όχι μόνο των εκπαιδευτικών: είναι του διευθυντή, του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, των εκπαιδευτικών της ειδικής και γενικής εκπαίδευσης, των υποστηρικτικών φορέων και δομών της εκπαίδευσης, των γονέων, των μαθητών κ.ά. Επομένως, μιλάμε για το πως όλοι εμπλεκόμενοι μπορούν να συμβάλλουν σε αυτό το κοινό όραμα».
Ερωτηθείσα για το αν το μοντέλο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης έχει βρει εφαρμογή σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η κα Γελαστοπούλου απάντησε: «Όλα αυτά που κουβεντιάζουμε δεν είναι θεωρητικά, είναι αποτέλεσμα διεθνούς ερευνητικής δραστηριότητας και πρακτικών, που έχουμε εφαρμόσει κι εμείς ως Ι.Ε.Π. στην πράξη. Είναι επίσης αποτέλεσμα των διεθνών συμβάσεων και ο 4ος στόχος από τους 17 της Επιτροπής του ΟΗΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην ατζέντα 2021-2030. Άρα βρίσκει εφαρμογή, σαφώς το κοινωνικο-οικονομικό πλαίσιο διαφοροποιείται από χώρα σε χώρα, όμως οι στόχοι και προκλήσεις είναι κοινές».
Ο διευθυντής της Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Χανίων, Μανόλης Χριστοδουλάκης, περιγράφοντας το πλαίσιο της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε τόνισε ότι προέκυψε μέσα από τη συνεργασία των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Ν. Χανίων και κλήθηκαν οι διευθυντές, οι υποδιευθυντές και οι ομάδες Πρόληψης Βίας και Ενδοσχολικού Εκφοβισμού με σκοπό την ανταλλαγή καλών πρακτικών.
Η διευθύντρια της Π/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Χανίων, Χρύσα Τερεζάκη, υπογράμμισε τη σημασία της συνάντησης των στελεχών της εκπαίδευσης με τα στελέχη του Ι.Ε.Π. «σε ένα επίπεδο ολιστικής παρέμβασης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, ώστε να έχουμε μια ενιαία γλώσσα και φωνή όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης και να γνωρίζουν οι διευθυντές, υποδιευθυντές και τα μέλη των ομάδων που διαχειρίζονται τα ευαίσθητα θέματα της συμπεριληπτικής ενταξιακής εκπαίδευσης και της πρόληψης της βίας στα σχολεία, πως να διαχειριστούν αυτές τις προκλήσεις».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα