Ένα σηµαντικό έργο που παραδόθηκε από την προηγούµενη δηµοτική αρχή, µε εξασφαλισµένους οικονοµικούς πόρους, ώριµο να δηµοπρατηθεί από το 2019, η παρούσα δηµοτική Aρχή το ξεκίνησε µε µεγάλη καθυστέρηση µε ό,τι αρνητικές συνέπειες αυτό έχει επιφέρει.
Ίσως η αποµάκρυνση του έργου από τους προηγούµενους να εξυπηρετούσε πολιτικές σκοπιµότητες (οικειοποίηση του έργου), δεν εξυπηρετεί όµως τους επαγγελµατίες και την πόλη όπως φαίνεται.
Όσο για τον προϋπολογισµό του έργου, ο οποίος µε τις καθυστερήσεις εκτινάχτηκε, είχαµε εξασφαλίσει πάνω από 5 εκατοµµύρια από κρατικούς πόρους και µε ιδίους πόρους του ∆ήµου θα συµπληρώναµε το ποσόν, αλλά δεν είχαµε σκοπό να τους σπαταλήσουµε στο οικόπεδο της ΑΒΕΑ (5 εκ.) που παραµένει και θα παραµείνει για καιρό, ένα κενό οικόπεδο.
Σε αυτή την καθυστέρηση προστέθηκαν και άλλες, µε τις αστοχίες της δηµοτικής Aρχής, όπως η αδικαιολόγητη κήρυξη έκπτωτου ενός εκ των υποψηφίων αναδόχων, µε αποτέλεσµα την εµπλοκή του Ελεγκτικού Συνεδρίου (ανώτατο δικαστήριο), όπου κινδύνευσε µάλιστα µε ακύρωση το έργο.
Επίσης καθυστέρηση πρόσθεσε και η αδυναµία καλής συνεννόησης, όπως όλα δείχνουν, της δηµοτικής Aρχής µε τις τοπικές υπηρεσίες του Yπουργείου Πολιτισµού, όπου χρειάστηκε να έλθει η ίδια η υπουργός για να προχωρήσει το έργο.
Επί πλέον δεν έχουµε καµία ενηµέρωση για την ανάπλαση της νότιας κεντρικής πλατείας, που πρέπει να συνοδεύει το έργο µε την ολοκλήρωσή του. ∆εν θα έπρεπε ήδη να κατασκευάζεται; Θα πρέπει να δηµιουργηθεί νέο εργοτάξιο µπροστά κεντρική πύλη αφού ολοκληρωθεί το έργο;
Ως δηµοτική Αρχή µπορούσαµε να προχωρήσουµε στην πρόωρη δηµοπράτηση του έργου, µε ελλιπή προετοιµασία, µε τα προβλήµατα να φανούν µετά τις δηµοτικές εκλογές. Σε αντίθεση όµως µε ό,τι ακολούθησε, επιλέξαµε πολύ συνειδητά τον υπεύθυνο τρόπο της επικαιροποίησης και συµπλήρωσης των µελετών, της συνεννόησης µε τους καταστηµατάρχες και της εξασφάλισης µιας γρήγορης διαδικασίας διεκπεραίωσης, µε στόχο τους 12 µήνες κλειστής αγοράς.
Αντί αυτού η δηµοτική Αρχή και ο δήµαρχος έχουν διαλέξει άλλο δρόµο και έχουν την κύρια ευθύνη για την εκτίναξη του κόστους και τη δηµιουργία στο κέντρο της πόλης ενός ανοικτού εργοταξίου εδώ και τρία χρόνια, µε προοπτική ολοκλήρωσης το 2026 αν δεν αναθεωρηθεί πάλι.
Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη, αν όχι η δηµοτική Aρχή που παραµένει στο απυρόβλητο, για τη ζηµιά που έχουν υποστεί οι καταστηµατάρχες της δηµοτικής αγοράς, οι επαγγελµατίες του ‘‘Κάτωλα’’ και το ευρύτερο κέντρο της πόλης µας;
Το θέµα θα πρέπει να απασχολήσει σοβαρά το ∆ηµοτικό Συµβούλιο και τους τοπικούς φορείς στην πραγµατική του διάσταση και όχι, µε την οµολογουµένως επιτυχή, µετάθεση ευθυνών του δηµάρχου και της δηµοτικής Aρχής.
*Ο Τάσος Βάµβουκας Είναι τ. δήµαρχος Χανίων