Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου, 2024

Η νέα διαδικασία για τη δήλωση διακοπής των επιχειρήσεων στην Εφορία

Τα 20 σηµεία που πρέπει να προσεχθούν

 

Ποιες διακοπές επιχειρήσεων αφορά

Το νέο σύστηµα διακοπής αφορά όλες τις περιπτώσεις επιχειρήσεων και υποβάλλεται στην στην ψηφιακή πύλη myAADE, στη διαδροµή Μητρώο και Επικοινωνία > Αλλαγή Στοιχείων Μητρώου > ∆ιακοπή Εργασιών Επιχείρησης.  Αν κατά την δηµοσίευση της Α.1157/2024 και µετά υπάρχουν ανολοκλήρωτα αιτήµατα διακοπής στην εφαρµογή «Τα Αιτήµατα µου» πρέπει να ξαναγίνουν στην νέα εφαρµογή που αναφέρουµε στην παρούσα µελέτη. 

Στην παραπάνω διαδικασία υποβολής στην εφαρµογή αυτή εξαιρούνται οι εξής περιπτώσεις:

α) Οι διακοπές των ειδικών περιπτώσεων της «υπό ίδρυση» επιχείρησης,

β) Οι διακοπές των επιχειρήσεων αποβιωσάντων

γ) Οι διακοπές εργασιών αιτία επιχειρηµατικής µετατροπής (µετατροπή, συγχώνευση κτλ)

δ) και τέλος οι διακοπές σε επιχειρήσεις που βρίσκονται σε κατάσταση πτώχευσης.

Στις περιπτώσεις αυτές (α έως δ) το αίτηµα διακοπής γίνεται όπως παλιά από την εφαρµογή «Τα Αιτήµατα µου»

Εµπρόθεσµη διακοπή χωρίς πρόστιµο

Εµπρόθεσµη αίτηση διακοπής θεωρείται αυτή που γίνεται µέσα σε 30 ηµέρες από την οριστική παύση εργασιών µιας ατοµικής επιχείρησης. Για τις εταιρείας εµπρόθεσµη διακοπή ορίζονται οι 30 ηµέρες από την «λύση» τους ( σ.σ. και όχι από την «διάλυσή» τους µε την οποία ξεκινά η εκκαθάριση)  ή από την λήξη της εκκαθάρισης τους ή την ανακοίνωση διαγραφής τους στο ΓΕΜΗ.

Εκπρόθεσµη διακοπή µε πρόστιµο

Όταν η αίτηση διακοπής υπερβαίνει τα προαναφερόµενα χρονικά όρια της εµπρόθεσµης αίτησης διακοπής έχουµε πρόστιµο 100 ευρώ.

Πως ελέγχεται ο χρόνος διακοπής των εργασιών µιας ατοµικής  επιχείρησης

Στην ατοµική επιχείρηση πρέπει να γίνουν από την Εφορία οι έλεγχοι που ορίζει η Απόφαση 1157/2024 στο άρθρο 4 και τις καταγράφουµε παρακάτω. 

Πως ελέγχεται ο χρόνος διακοπής των εργασιών για τις Εταιρείες/Νοµικά Πρόσωπα/Νοµικές Οντότητες. Ποια η σπουδαιότητα της ηµεροµηνίας 22 /11/2016

Α) Για τις Εταιρείες/Νοµικά πρόσωπα/Νοµικές Οντότητες όταν αιτούνται διακοπή πριν την 22/11/2016 πρέπει να γίνουν από την Εφορία οι έλεγχοι που ορίζει η Απόφαση 1157/2024 στο άρθρο 4 και τις οποίες παρουσιάζουµε παρακάτω.  Σε αυτές τις περιπτώσεις αν δεν υπάρχει ανακοίνωση ΓΕΜΗ δεν είναι πρόβληµα απλά δηλώνουν ότι δεν υπάρχει δηµοσίευση ΓΕΜΗ µετά την 23/11/2016. Αν υπάρχει τέτοια δηµοσίευση τότε την συνυποβάλλουν στο αίτηµα διακοπής εργασιών.

Β) Για τις Εταιρείες/Νοµικά πρόσωπα/Νοµικές Οντότητες όταν αιτούνται διακοπή µετά την 23/11/2016 ο χρόνος διακοπής προσδιορίζεται από το ΓΕΜΗ. Και εδώ πρέπει να γίνουν από την Εφορία οι έλεγχοι που ορίζει η Απόφαση 1157/2024 στο άρθρο 4 και τις οποίες παρουσιάζουµε παρακάτω.  Σε αυτές τις περιπτώσεις η αιτούµενη ηµεροµηνία διακοπής πρέπει να ταυτίζεται µε την ηµεροµηνία διαγραφής από το ΓΕΜΗ Άρα απαιτείται βεβαίωση διαγραφής από το ΓΕΜΗ. Προσοχή: Στις περιπτώσεις  που µια Εταιρεία/Νοµικό Πρόσωπο/Νοµική Οντότητα  επιµένει για την διαγραφή σε ηµεροµηνία πριν τη ηµεροµηνία αναφοράς του ΓΕΜΗ η Εφορία πρέπει να το ελέγξει και αν η «Εταιρεία» έχει δίκιο να κάνει την διακοπή στην ηµεροµηνία αυτή. Εδώ δηλαδή έχουµε µια σηµαντική διαφοροποίηση καθώς πριν την εγκύκλιο αυτή οι επιχειρήσεις για τις οποίες αναφερθήκαµε εγκλωβιζόταν µόνο στην ηµεροµηνία διακοπής του ΓΕΜΗ και σε καµία άλλη (σ.σ. θυµίζω ότι αναφερόµαστε στις περιπτώσεις αίτησης διακοπής από 23/11/2016 και µετά)

Γ] Για «Εταιρείες»  (άρα για όλα τα Νοµικά πρόσωπα και νοµικές οντότητες) που δεν έχουν υποχρέωση ΓΕΜΗ (π.χ. κάποιες κατηγορίες ΑΜΚΕ, οι Σύλλογοι κτλ) πρέπει να γίνουν από την Εφορία οι έλεγχοι που προαναφέραµε και παρουσιάζουµε παρακάτω.

Η σπουδαιότητα της ηµεροµηνίας αυτής (σ.σ. 22/11/2016) έγκειται στο γεγονός ότι απαιτούνται διαφορετικά δικαιολογητικά στις περιπτώσεις προ της ηµεροµηνίας αυτής µε τις περιπτώσεις µετά την ηµεροµηνία αυτή.

Ποιοι έλεγχοι και τι δικαιολογητικά απαιτούνται για να υποβληθεί ένα αίτηµα διακοπής;

Να αποδεχτούν οι αιτούµενοι της διακοπής στην πλατφόρµα υποβολής της διακοπής αυτής, ότι δεν υπάρχουν εκκρεµότητες ακαταχώριστων µεταβολών της επιχείρησης. Έτσι για παράδειγµα αν έχουν κάνει κάποια µεταβολή έδρας και ή κάποια αλλαγή στο ∆ιοικητικό Συµβούλιο ή στο Μετοχικό Κεφάλαιο και δεν το έχουν δηλώσει,  θα πρέπει πρώτα να το δηλώσουν κατά τα γνωστά  και µετά να προχωρήσουν στην αίτηση διακοπής. Είναι αυτονόητο πως η αιτούµενη χρονολογία διακοπής δεν µπορεί να είναι προγενέστερη µιας οποιασδήποτε µεταβολής στο Μητρώο που αφορά στοιχεία άσκησης επαγγελµατικής δραστηριότητας. Εξαίρεση µόνο αποτελεί α)  η µεταφορά έδρας ατοµικής επιχείρησης που ήταν και κατοικία του φορολογούµενου και άλλαξε εξαιτίας της ιδιωτικής αλλαγής κατοικίας και β) η Αντιστοίχηση ΚΑ∆ που υποχρεώνει η εγκ. 1100330/6-10-2008.  Σηµειωτέο πως αν εκκρεµεί αυτή η αντιστοίχηση πρέπει πρώτα να γίνει και µετά να γίνει η διακοπή,  εκτός και αν κάνουν διακοπή πριν την ύπαρξη της εγκυκλίου αυτής δηλαδή πριν 6/10/2008 οπότε δεν χρειάζεται.

Πρέπει να έχουν υποβληθεί όλες οι Φορολογικές ∆ηλώσεις για όλες τις φορολογικές υποχρεώσεις (∆ηλώσεων Εισοδήµατος ή ΦΠΑ, δηλώσεων ειδικών και παρακρατούµενων φόρων και δηλώσεων τελών) µέχρι την ηµεροµηνία της αιτούµενης διακοπής. Η ύπαρξη µηδενικών δηλώσεων ΦΠΑ ή Εισοδήµατος  που έχουν υποβληθεί για περιόδους µετά την αιτούµενη ηµεροµηνία διακοπής δεν επηρεάζουν την ηµεροµηνία αυτή. Μπορεί δηλαδή να γίνει διακοπή για περίοδο προγενέστερη των περιόδων στις οποίες έχουν υποβληθεί µηδενικές δηλώσεις ΦΠΑ ή Εισοδήµατος. Το ίδιο συµβαίνει και στην ύπαρξη ηλεκτρονικών µισθωτηρίων συµβολαίων για τα οποία δεν είχε δηλωθεί η λήξη τους. Όµως να σηµειωθεί ότι  ελέγχεται από την Εφορία η περίπτωση ξεχασµένων δηλώσεων ενδοκοινοτικών συναλλαγών (από το σύστηµα VIES) ή συναλλαγών τρίτων χωρών (σ.σ. από το Icis του Τελωνείου) και αν βρεθούν τέτοιες θα πρέπει αυτές πρώτα να υποβληθούν και µετά να γίνει η διακοπή  σε µεταγενέστερη περίοδο από αυτές τις συναλλαγές.

Να δηλώσουν ότι δεν έχουν στην κατοχή τους πλοία κατά την ηµεροµηνία αίτησης διακοπής

Να δηλώσουν ότι δεν έχουν στην κατοχή τους επαγγελµατικά οχήµατα (ΕΙΧ ή ∆Χ) κατά την ηµεροµηνία αίτησης διακοπής. Αν είχαν  τέτοια οχήµατα τότε πρέπει να δηλωθεί ότι τα έχουν µεταβιβάσει ή διαγράψει ή αυτοπαραδώσει κατά την ηµεροµηνία αίτησης διακοπής. Ειδικές δηλώσεις γίνονται στα επιβατικά επιχειρήσεων ενοικιαζόµενων οχηµάτων, σχολών οδηγών και ατοµικών επιχειρήσεων πωλήσεων οχηµάτων καθώς αυτές θα πρέπει να έχουν καταχωρήσει όλες τις µεταβολές στο Πληροφοριακό Σύστηµα Οχηµάτων της ΑΑ∆Ε και να δηλώσουν όποιο ΕΙΧ θα κρατήσουν για χρήση τους. Όταν οι προαναφερόµενες ατοµικές επιχειρήσεις,  οι οποίες µάλιστα έχουν εκπέσει τον ΦΠΑ αγοράς των οχηµάτων αυτών, προχωρήσουν στην έκδοση στοιχείου αυτοπαράδωσης πρέπει να δηλώσουν τον αριθµό ΜΑΡΚ του MyData. Αυτό σηµαίνει, σε αντίθεση µε το προηγούµενο καθεστώς, ότι δεν µπορεί να γίνει διακοπή µε ηµεροµηνία πριν την µεταβίβαση, ή αυτοπαράδωση ή διαγραφή του κάτι που είναι ιδιαίτερο θέµα και θα πρέπει να διευκρινιστεί. Είναι περίεργο να είχαν δώσει λύση σε αυτό το θέµα και τώρα να επαναφέρουν το πρόβληµα και έτσι  µια ανενεργή επιχείρηση, επειδή δεν έχει µεταβιβάσει ένα όχηµα της, να µην µπορεί να κάνει διακοπή στην πραγµατική ηµεροµηνία παύσης εργασιών της και έτσι, τελικώς,  να «φορτώνεται» υπέρογκα ποσά από ΕΦΑΚ-ΤΕΒΕ. Θεωρώ πως αυτό θα διευκρινιστεί και θα διορθωθεί.

Να έχουν καταβληθεί τυχόν οφειλόµενα τέλη κυκλοφορίας των µεταφορικών µέσων της επιχείρησης έως την µεταβίβασή τους ή την οριστική διαγραφή τους ή αν έχουµε κλοπή µέχρι  τη δήλωση στο Πληροφοριακό Σύστηµα Οχηµάτων της ΑΑ∆Ε

Να δηλώσουν ότι δεν έχουν στην κυριότητά τους πάγια, αποθέµατα ή εµπορεύσιµα κατά την αιτούµενη ηµεροµηνία διακοπής εργασιών. Όλα αυτά πρέπει να έχουν µεταβιβαστεί ή αυτοπαραδωθεί πριν την αιτούµενη ηµεροµηνία διακοπής

∆εν γίνεται να αιτηθούν διακοπή προγενέστερα τυχόν λήψης Επιστρεπτέας Προκαταβολής ή άλλης επιχειρηµατικής κρατικής ενίσχυσης

Να δηλώσουν ότι δεν έχουν επιχειρηµατικές συναλλαγές µετά τον αιτούµενο χρόνο διακοπής . Ο έλεγχος θα εξετάσει τις δηλώσεις Μ.Υ.Φ. και από 1/1/2021 και το Mydata, ώστε να διαπιστώσει αν υπάρχουν τέτοιες συναλλαγές. Και εδώ έχουµε µια ιδιαιτερότητα καθώς ελπίζουµε το σύστηµα ελέγχου να παρακάµψει τυχόν εκ παραδροµής εκδόσεις τιµολογίων δαπανών µικρών ποσών (π.χ. από courier, από λάθος του πωλητή κ.τ.λ.) γιατί αλλιώς η επιχείρηση δεν θα µπορεί να κάνει διακοπή στην πραγµατική ηµεροµηνία παύσης εργασιών της και έτσι, τελικώς,  όπως προαναφέρθηκε σε άλλη περίπτωση, να «φορτώνεται» υπέρογκα ποσά από ΕΦΚΑ-ΤΕΒΕ.

∆εν πρέπει βεβαίως κατά την αίτηση διακοπής να υπάρχουν ενεργοί Φορολογικοί Μηχανισµοί (Ταµειακές κτλ) καθώς θα πρέπει να έχει δηλωθεί προηγουµένως η διακοπή τους  στην ΑΑ∆Ε.

Να δηλώσουν ότι κατά την αίτηση διακοπής δεν έχουν ενεργό µέσο πληρωµών (π.χ. Pos) Για την ακρίβεια επαληθεύεται η µη ύπαρξη ενεργούς σύµβασης µέσου πληρωµής (π.χ. µε Τράπεζα ή Πάροχο κτλ) κατά την αιτούµενη ηµεροµηνία διακοπής εργασιών. Εδώ αναµένονται προβλήµατα σε περίπτωση που η Τράπεζα καθυστερεί την διακοπή ενεργής σύµβασης και έτσι δηµιουργηθούν προβλήµατα.

Να έχουν κάνει διακανονισµό ΦΠΑ των παγίων τους, δηλαδή να έχουν επιστρέψει τον ΦΠΑ που εξέπεσαν για αγορές παγίων (επενδυτικών αγαθών) την τελευταία 5ετία. Συγκεκριµένα επιστρέφουν την αναλογία των ετών που δεν συµπλήρωσαν 5ετία. Για παράδειγµα στην αγορά ενός µηχανήµατος ή ενός επίπλου προ 2 έτη πρέπει να επιστρέψουµε τον ΦΠΑ που αναλογεί στα εναποµείναντα έτη µέχρι την 5ετία δηλαδή τα 3/5 του ΦΠΑ που εκπέσαµε κατά την αγορά του.  Σε περίπτωση που απαιτείται διακανονισµός ΦΠΑ στην ηµεροµηνία διακοπής τότε η διακοπή ολοκληρώνεται και υποχρεούται η επιχείρηση να αποδώσει τον ΦΠΑ του διακανονισµού εντός 4 µηνών από την διακοπή. Υπάρχει όµως περίπτωση ο συστηµικός έλεγχος να δώσει µήνυµα να γίνει πρώτα ο διακανονισµός φΠΑ και µετά να ολοκληρωθεί η διαδικασία διακοπής.

Από το ΓΕΜΗ χρειάζεται βεβαίωση διαγραφής αν η αίτηση διακοπής εργασιών είναι από την 23/11/2016 και µετά. Η αιτούµενη ηµεροµηνία διακοπής πρέπει να ταυτίζεται µε την ηµεροµηνία διαγραφής από το ΓΕΜΗ.  Σε διακοπές πριν την ηµεροµηνία αυτή δηλώνουµε ότι δεν υπάρχει ανακοίνωση στο Γ.Ε.ΜΗ. µε ηµεροµηνία δηµοσίευσης από την 23-11-2016 και µετά. Αν όµως υπάρχει την συνυποβάλλουµε και αυτή. Σε περίπτωση που έχουµε νοµικά πρόσωπα ή οντότητες που δεν είναι υπόχρεα εγγραφής στο ΓΕΜΗ, συνυποβάλλουν αποδεικτικά λήξης των εργασιών τους από τον άλλον φορέα (πλην του ΓΕΜΗ) που είχαν νοµίµως καταχωρηθεί (π.χ. από το Πρωτοδικείο οι Σύλλογοι)

Για τα εµπράγµατα δικαιώµατα επί ακινήτων: Οι εταιρείες, Νοµικά πρόσωπα και οντότητες   που αιτούνται διακοπή εργασιών πριν την 1/1/2014 απαιτείται δήλωση ότι δεν διαθέτουν εµπράγµατα δικαιώµατα επί ακίνητων. Γενικά όµως αν υπάρχουν ακίνητα σε Νοµικό Πρόσωπο / Οντότητα δεν γίνεται διακοπή αν δεν µεταβιβαστεί το ακίνητο πρώτα.

Απαιτήσεις και Υποχρεώσεις δεν πρέπει να έχουν όσες εταιρείες, Νοµικά πρόσωπα και οντότητες θέλουν να κάνουν διακοπή έως και 22/11/2016 και µάλιστα µόνον αν προβλέπεται γι αυτές στάδιο εκκαθάρισης.

Για να γίνει διακοπή σε Νοµικά πρόσωπα/Οντότητες πρέπει αυτά να δηλώσουν ότι δεν συµµετέχουν σε άλλο Νοµικό πρόσωπο ή Οντότητα

Η δήλωση διακοπής εργασιών ατοµικής επιχείρησης αποβιώσαντος υποβάλλεται από έναν τουλάχιστον εκ των κληρονόµων και συνοδεύεται από σχετική υπεύθυνη δήλωση όλων των υπολοίπων συγκληρονόµων, µε βεβαιωµένο το γνήσιο της υπογραφής. Τα αιτήµατα όµως αυτά δεν γίνονται από την Πλατφόρµα αίτησης διακοπής (Αλλαγή στοιχείων Μητρώου) αλλά από την γνωστή εφαρµογή «Τα Αιτήµατα µου» µε τους κωδικούς του κληρονόµου, αφότου βέβαια έχει δηλώσει την σχέση του στην ΑΑ∆Ε µε τον κληρονοµούµενο. Η δήλωση διακοπής θεωρείται εµπρόθεσµη, εφόσον υποβληθεί µέχρι και την 30ή ηµέρα από τη λήξη της προθεσµίας αποποίησης που προβλέπεται τον Αστικό Κώδικα. Ως ηµεροµηνία διακοπής θεωρείται η ηµεροµηνία θανάτου ή, εφόσον αποδεικνύεται και προσδιορίζεται από τις επαληθεύσεις, οποιαδήποτε αιτούµενη προγενέστερη ηµεροµηνία που αναφέρεται στον χρόνο διακοπής εργασιών της επιχείρησης. Η Φορολογική ∆ιοίκηση µπορεί και µόνη της να προβεί σε διακοπή εργασιών ατοµικής επιχείρησης εξ αιτίας θανάτου µετά την παρέλευση ενός έτους από την ηµεροµηνία θανάτου.

∆εν πρέπει να υπάρχει εκκρεµότητα εντολής ελέγχου ή και ολοκληρωµένη εντολή ελέγχου για περιόδους µεταγενέστερους της αιτούµενης ηµεροµηνίας διακοπής.

Οι επιχειρήσεις µπορούν να κάνουν διακοπή µόνο αν οι οφειλές που έχουν στην ΑΑ∆Ε µπορεί να τις αναλάβει κάποιος άλλος (π.χ. διαχειριστής, οµόρρυθµος εταίρος, δνων σύµβουλος). Να υπάρχει δηλαδή συνοφειλέτης. Αν κάποιες από τις οφειλές αυτές δεν µπορεί να αναληφθούν από κάποιον συνοφειλέτη για οποιονδήποτε λόγο (π.χ. κάποιες οφειλές που έχουν βεβαιωθεί από κάποιο άλλον φορέα και για τις οποίες δεν προβλέπεται συνοφειλή), πρέπει αυτές να εξοφληθούν και µετά να γίνει διακοπή.

Στις περιπτώσεις των Νοµικών προσώπων / οντοτήτων όπου θα διαπιστωθεί από τον έλεγχο της Εφορίας, ύπαρξη φορολογικών υποχρεώσεων ή ακινήτων ή άλλων περιουσιακών στοιχείων ή άλλων ενδείξεων επιχειρηµατικής δραστηριότητας σε χρόνο µεταγενέστερο της διαγραφής τους από το Γ.Ε.ΜΗ. και αναγόµενος από την 23/11/2016 και µετά, απαιτείται η επανεγγραφή της επιχείρησης στο Γ.Ε.ΜΗ. για αναβίωση και εκ νέου θέση της σε εκκαθάριση, διαδικασία δηλαδή επίπονη. Το ίδιο συµβαίνει και στα νοµικά πρόσωπα ή οντότητες µη υπόχρεα εγγραφής στο ΓΕΜΗ αλλά σε κάποιον άλλον φορέα (π.χ. Πρωτοδικείο για τους Συλλόγους). Η εταιρεία πρέπει όµως, εφόσον συµβεί αυτό, να διεκπεραιώσει τα αναφερόµενα και µετά να ξανα-αιτηθεί την διακοπή των εργασιών της.

Η ύπαρξη ανεξόφλητων οφειλών της αιτούµενης επιχείρησης στον ΕΦΚΑ δεν επηρεάζει την διαδικασία διακοπής.

Ποιες οι δυνατές αντιδράσεις µιας επιχείρησης όταν το σύστηµα ελέγχου δεν επιτρέπει την διακοπή στην αιτούµενη ηµεροµηνία διακοπής.

Σε περίπτωση που ο συστηµικός έλεγχος δέχεται την αιτούµενη ηµεροµηνία διακοπής εκδίδεται άµεσα η βεβαίωση διακοπής. Σε περίπτωση όµως που δεν δέχεται την αιτούµενη διακοπή για κάποιον λόγο, τότε η επιχείρηση  µπορεί να µην αποδεχτεί το αποτέλεσµα του συστηµικού ελέγχου. Η Υπηρεσία καλεί την επιχείρηση να αιτιολογήσει την διαφωνία της επισυνάπτοντας σχετικά έγγραφα εντός προθεσµίας 20 ηµέρων και µετά η Υπηρεσία πρέπει να απαντήσει εντός 30 ηµέρων µετά την λήξη των 20ηµερών που έδωσε στον φορολογούµενο για να δικαιολογήσει την  γνώµη του. Μέσα στις 30 αυτές ηµέρες η Εφορία εκδίδει Ειδικό Σηµείωµα ∆ιενεργούµενων Επαληθεύσεων και ∆ιαπιστωτική Πράξη για την τελική της απόφαση.

Το προαναφερόµενο δικαίωµα το έχει και η επιχείρηση στην περίπτωση νοµικών προσώπων και οντοτήτων που έχουν διαγραφή ΓΕΜΗ σε ηµεροµηνία µεταγενέστερη της αιτούµενης διακοπής ακόµα και αν αφορά ηµεροµηνία µετά την 23/11/2016.  Πάλι ακολουθούνται οι ίδιες διαδικασίες στις ίδιες διορίες (20ηµέρες + 30ηµέρες) που αναφέρθηκαν στην προηγούµενη παράγραφο.

Να σηµειώσουµε ότι οι επιχειρήσεις που έχουν ολοκληρώσει µια διακοπή, µπορούν να αιτηθούν αλλαγή της σε προγενέστερη ή επόµενη ηµεροµηνία επικαλούµενοι νέα στοιχεία. Το ίδιο συµβαίνει όταν διαπιστωθεί ένα τέτοιο θέµα όχι από την επιχείρηση αλλά από την Εφορία. 

Επίλογος

Η ψηφιοποίηση των διαδικασιών είναι προς την σωστή κατεύθυνση µε την προϋπόθεση να περιοριστούν όσο γίνεται οι ψηφιακές γραφειοκρατίες αλλά και θέµατα που αφορούν την δίκαιη αντιµετώπιση προβληµάτων του φορολογουµένου. Στις 7/11 ανακοινώθηκε ότι έγιναν 1.450 ψηφιακές διακοπές εντός δύο ηµερών, όταν στο προηγούµενο καθεστώς οι µια διακοπή λάµβανε πολλές φορές χρόνο πάνω από µήνα. Και στη νέα εφαρµογή όµως, αν δεν παρακαµφθούν οι ανούσιοι έλεγχοι σε ασήµαντα θέµατα  και δεν αυτοµατοποιηθούν σε µεγαλύτερο βαθµό οι διαδικασίες θα ελλοχεύει και εδώ το τέρας της  ψηφιακής γραφειοκρατίας.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα