Τρίτη, 25 Ιανουαρίου, 2022

Η Ελλάδα ανερχομένη δύναμη στον χάρτη του διεθνούς οινοτουρισμού

«Σε αντίξοες συνθήκες η Ελλάδα αναδείχθηκε η νικήτρια της ευρωπαϊκής ανάκαμψης του τουρισμού για το 2021. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη απόδειξη ότι όταν πιστεύεις στη δύναμη του ελληνικού τουρισμού και εργάζεσαι συνειδητά για αυτόν, δεν υπάρχει όριο στο τι μπορείς να πετύχεις», τόνισε η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, από το βήμα του συνεδρίου με θέμα τις “Συνέργειες Οινοτουρισμού με άλλες μορφές Τουρισμού”, που πραγματοποιείται στο «Κτήμα Δημόπουλος», στο Αμύνταιο Φλώρινας. «Η επιτυχία του ελληνικού τουρισμού φέτος το καλοκαίρι είναι ο σταθερός οδοδείκτης για το μέλλον» δήλωσε η κυρία Ζαχαράκη και προσέθεσε ότι «προετοιμαζόμαστε για μία ακόμα καλύτερη χρονιά, με ήδη πολύ θετικές ενδείξεις, ειδικά με τις εκατοντάδες χιλιάδες νέες αεροπορικές θέσεις που προστίθενται».

Αναφέρθηκε στους στρατηγικούς στόχους για την επόμενη περίοδο, που είναι «η ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού και η αύξηση της μέσης δαπάνης ανά τουρίστα». Επεσήμανε ότι το ποσό της δαπάνης αυξήθηκε κατά 30% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, μίλησε για την ανάγκη επέκτασης της τουριστικής περιόδου, τη διάχυση της ανάπτυξης στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας, ενώ τόνισε την ανάγκη μιας βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης που θα είναι σε αρμονία με το πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον του τόπου. Ανακοίνωσε ότι έχουν δεσμευθεί πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ για έργα υποδομών στις ειδικές μορφές τουρισμού, ενώ για την εκπαίδευση και δια βίου μάθηση του ανθρώπινου δυναμικού έχουν δεσμευθεί πόροι ύψους 46 εκατ. ευρώ.

Η κυρία Ζαχαράκη εξέφρασε την αισιοδοξία της ότι «ο ελληνικός τουρισμός με τη ζωτικότητα και την ακτινοβολία που διαθέτει, θα υπερβεί κάθε εμπόδιο αλλά και κάθε προσδοκία και συμπλήρωσε ότι σε αυτήν την υπέρβαση ο ρόλος του ελληνικού οινοτουρισμού, αλλά και της Δυτικής Μακεδονίας θα είναι κομβικός. «Αυτό είναι και το μήνυμα που στέλνουμε σήμερα εμφατικά από το Αμύνταιο. Η Ελλάδα είναι πλέον υπολογίσιμη ανερχομένη δύναμη με σταθερή παρουσία στο χάρτη του διεθνούς οινοτουρισμού».

Στην Ελλάδα λειτουργούν 1.300 οινοποιεία, τα οποία απασχολούν περί τους 180.000 ανθρώπους και όπως ανέφερε η κυρία Ζαχαράκη τις τελευταίες δύο δεκαετίες ο κλάδος γνώρισε ιδιαίτερη άνθηση.

Δήλωσε ότι η πόρτα του υπουργείου είναι ανοικτή σε νέες ιδέες, πρωτοβουλίες και συνέργειες και πρόσθεσε ότι «αποτελεί κοινό στόχο η δημιουργία ενός ισχυρού ρεύματος οινοτουρισμού σε μια Δυτική Μακεδονία που θα αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες».

Όπως ανέφερε η διοργάνωση του Συνεδρίου Οινοτουρισμού στην περιοχή του Αμυνταίου περιλαμβάνεται στο Οδοιπορικό για τον Ελληνικό Οινοτουρισμό, που ως πρώτο βήμα εγκαινίασε το υπουργείο Τουρισμού στην Σαντορίνη και «ως δεύτερο βήμα στην Δυτική Μακεδονία, μία περιοχή με πλούσια αμπελοοινική παράδοση, με εξαιρετικό κρασί, με ισχυρές δυνατότητες ανάπτυξης του οινοτουρισμού». Η κυρία Ζαχαράκη έκανε ειδική αναφορά στα ειδικά χαρακτηριστικά της περιοχής που αυτήν την περίοδο βρίσκεται σε διαδικασία μετάβασης «αλλάζοντας το μοντέλο παραγωγής ενέργειας του 20ου αιώνα, σε ένα πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης για τον 21ο αιώνα».

Απευθυνόμενη στους οινοποιούς και τους αυτοδιοικητικούς φορείς της Δυτικής Μακεδονίας υπογράμμισε ότι «ο οινοτουρισμός είναι πράξη πολιτισμού» και ότι «με σημείο αναφοράς το κρασί, μπορούμε να κοιτάξουμε τον τόπο μας με άλλο βλέμμα».

Σαράντα δημοσιογράφοι με εξειδίκευση στον τουρισμό, την οινολογία και την γαστρονομία από την Ελλάδα, την Ρωσία, την Ολλανδία, την Κύπρο, την Σερβία και την Ιταλία παραβρίσκονται στις εργασίες του Συνεδρίου, ενώ ξεναγήθηκαν στα οινοποιία «Κτήμα ‘Αλφα», «Συνεταιρισμού Αμυνταίου», «Κτήμα Δημόπουλος» στο Αμύνταιο και στο «Κτήμα Βογιατζής» στο Βελβεντό Κοζάνης.

 

Άντζελα Γκερέκου: Ο οινοτουρισμός μπορεί να απελευθερώσει τεράστια ενέργεια προς όφελος των πολιτών της Δυτικής Μακεδονίας

 

«Ο οινοτουρισμός είναι βιωματικό ταξίδι και στην Ελλάδα, τον είχαμε βάλει για χρόνια, σε ένα δρύινο βαρέλι, περιμένοντας να ωριμάσει αλλά σήμερα δεν υπάρχει κανένας λόγος αναμονής», τόνισε ο πρόεδρος του ΕΟΤ, ‘Αντζελα Γκερέκου, από το βήμα του 2ου Συνεδρίου για τον Οινοτουρισμό που πραγματοποιείται στο “Κτήμα Δημόπουλος” στο Αμύνταιο Φλώρινας. Η κυρία Γκερέκου μιλώντας στο συνέδριο με θέμα τις «Ζυμώσεις με άλλες μορφές τουρισμού και την περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας» αναφέρθηκε αναλυτικά στις έρευνες που έγιναν το 2021 και που αποτυπώνουν τις διεθνείς τάσεις στις επιθυμίες των ταξιδιωτών που δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες επιθυμούν διακοπές στη φύση και όχι απαραίτητα λόγω πανδημίας, αναζητούν εναλλακτικούς προορισμούς, παρθένους, που σέβονται το περιβάλλον και διατηρούν την αυθεντική τοπική τους ταυτότητα, που να είναι επισκέψιμοι κάθε εποχή του χρόνου. Προσέθεσε ότι σε όλες τις έρευνες αποτυπώνεται η ανάγκη των σύγχρονων επισκεπτών για αυθεντικές εμπειρίες επαφή με τη φύση και τις ιδιαιτερότητες που έχει η εκάστοτε τοπική κουζίνα. Είναι ευαισθητοποιημένοι σε θέματα διατροφής και αναζητούν πιστοποιημένα, τοπικά προϊόντα, με πράσινες προδιαγραφές, που ακολουθούν καλές πρακτικές απέναντι στο περιβάλλον.

Όπως ανέφερε, «το έδαφος των ευρημάτων είναι ιδανικό, για να “ανθίσει” ο οινοτουρισμός στην Ελλάδα και στην περιοχή της Δ. Μακεδονίας». Κάλεσε τους οινοποιούς να συνδέσουν τον οινοτουρισμό με άλλες μορφές βιωματικού τουρισμού μέσα από μια σύνθεση αυθεντικών εμπειριών, έχοντας ως άξονα τη “Διαδρομή του Κρασιού των Λιμνών”». «Η Δυτ. Μακεδονία των Λιμνών με τα 7 σπάνια, λιμναία οικοσυστήματα, με πρωταγωνίστριες τις Πρέσπες, είναι μια πολύ ιδιαίτερη, μοναδική Περιφέρεια» και υπενθύμισε ότι «είναι μια περιοχή που λάτρεψε ο κινηματογραφικός φακός του Θ. Αγγελόπουλου».

Απευθυνόμενη στους οινοποιούς δήλωσε ότι ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, ως η εθνική πύλη προβολής της χώρας, είναι εδώ για να προβάλει, με άξονα τον οινοτουρισμό, όλο αυτό «το καλειδοσκόπιο αυθεντικών εμπειριών, όλους αυτούς τους συνδυασμούς βιωμάτων που επιθυμεί να βιώσει ο σύγχρονος επισκέπτης». Υποστηρικτικός μηχανισμός της προσπάθειας είναι τα 16 γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό η συμμετοχή στις Διεθνείς εκθέσεις αλλά τα ψηφιακά μας μέσα, το VISIT GREECE και το VISIT GREECE AP. Είπε ότι στη νέα καμπάνια χειμερινού τουρισμού του ΕΟΤ «έχουμε θέσει ως στόχο την ενίσχυση των ορεινών περιοχών της χώρας, της τοπικής οικονομίας αλλά και των επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται εκεί» και κατέληξε λέγοντας ότι «βασικό μέλημά μας είναι «να ανθίσει ο οινοτουρισμός, για να ανθίσει η τοπική κοινωνία και η τοπική οικονομία της Δυτικής Μακεδονίας».

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα