30.1 C
Chania
Πέμπτη, 10 Ιουλίου, 2025

» H ιστορία συνεχίζεται…

Πριν από 120 χρόνια, δύο φιλόδοξοι άνθρωποι, ο μηχανικός Βάκλιν Λαουρίν και ο βιβλιοπώλης Βάκλαν Κλέμεντ, έχτισαν τα θεμέλια για μια από τις ιστορικότερες παγκοσμίως αυτοκινητοβιομηχανίες, τη Skoda. Αρχικά, έχοντας ως έδρα το εργοστάσιο στο Μλάντα Μπόλεσλαβ, κατασκεύαζαν ποδήλατα και λίγο αργότερα μοτοποδήλατα.
Το 1905 και αφού είχαν εξασφαλιστεί πλέον οι απαραίτητοι οικονομικοί πόροι, η παραγωγή των ποδηλάτων σταμάτησε και η εταιρεία Λαουρίν & Κλέμεντ κάνει τη “βουτιά στα βαθιά” δημιουργώντας τα πρώτα της επιβατικά αυτοκίνητα Βουατυρέτες. Η προσπάθεια αυτή στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και στο τέλος της πρώτης δεκαετίας το εργοστάσιο της Μλάντα Μπόλεσλαβ επεκτείνεται, καταλαμβάνοντας μια έκταση 16.000 τ.μ. Παράλληλα η εταιρεία Λαουρίν & Κλέμεντ αρχίζει να ξεπερνά τα εθνικά της σύνορα ιδρύοντας υποκαταστήματα σε πολλές χώρες της Ευρώπης, της Ασίας, της Αφρικής και της Ν. Αμερικής. Κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, κατασκευάζει οχήματα για στρατιωτικούς σκοπούς. Την περίοδο του μεσοπολέμου και πιο συγκεκριμένα το 1925, η γενικότερη οικονομική κατάσταση επέβαλε τη συγχώνευση του εργοστασίου της Μλάντα Μπόλεσλαβ με τη Skoda στο Πίλζεν. Μετά τη συμφωνία που υπογράφτηκε, όλα τα μοντέλα έπρεπε πλέον να έχουν  το σήμα της Skoda μαζί με το αρχικό σήμα της Λαουρίν & Κλέμεντ. Το 1930 ιδρύεται η ASAP εταιρεία υπό τον γενικό έλεγχο της Skoda και το 1933 παρουσιάζεται το “Type 420”, που σήμανε επανάσταση στην τρέχουσα παραγωγή. Με την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ξαναρχίζει η παραγωγή στρατιωτικών οχημάτων και με το τέλος του Skoda 1101 σηματοδοτεί τη νέα εποχή, αλλά πάντα χρησιμοποιώντας το σήμα της Skoda. Το 1954 αρχίζει η παραγωγή του Skoda 440, ενός από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της εταιρείας. Το Skoda 440 χρησιμοποιήθηκε ουσιαστικά και ως βάση για τα μεταγενέστερα Skoda 445, 450 – Οκτάβια 1202 και Φελίτσια. Το 1964 η παραγωγή φτάνει τα 120.000 αυτοκίνητα τον χρόνο και την 1η Απριλίου της ίδιας χρονιάς παρουσιάζεται το Skoda 1000 ΜΒ, ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο μοντέλο. Ο διάδοχός του έρχεται το 1969 και ακούει στο όνομα Skoda 100 και 110. Στις 29 Αυγούστου 1973 το 1.000ό αυτοκίνητο του ίδιου μοντέλου παρήχθη για πρώτη φορά στο Μλάντα Μπόλεσλαβ. Τρία χρόνια αργότερα αρχίζει η παραγωγή της σειράς Skoda 105, 120 και 130, που έχουν τοποθετημένο τον κινητήρα στο πίσω μέρος. Το πνεύμα συνεχούς ανανέωσης που επικροτούσε την εταιρεία επέβαλε την εξέλιξη ενός νέου μοντέλου με τον κινητήρα και την κίνηση μπροστά. Η ιταλική σχεδιαστική εταιρεία Μπερτόνε σχεδίασε το αμάξωμα και το 1988 παρουσιάζεται το νέο Skoda  Φάβοριτ. Το 1990 η ετήσια παραγωγή του Φάβοριτ ξεπέρασε τα 200.000 αυτοκίνητα. Η σημαντικότερη όμως ημέρα στην ιστορία της  Skoda είναι η 19η Απριλίου 1991. Την ημέρα εκείνη υπογράφεται συμφωνία συγχώνευσης με το γερμανικό γκρουπ, τη VW. H συμφωνία εγγυήθηκε στη Skoda το σήμα κατατεθέν, την ταυτότητά της και την ανεξάρτητη ανάπτυξή της.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα