Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Γέφυρα θα ενώσει τις δύο μεριές του κόλπου της Σούδας!

Eνα έργο πνοής για τη Δυτική Κρήτη προωθεί η κυβέρνηση και προσωπικά ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σχεδιάζοντας μια γέφυρα που θα ενώνει τις δύο πλευρές του κόλπου της Σούδας!

2 copy
H γέφυρα θα είναι μέρος του υπερσύγχρονου αυτοκινητόδρομου που σχεδιάζει για την Κρήτη ο υπουργός και αποτελεί και τη συνδετήρια οδό του Β.Ο.Α.Κ. με το αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης”.
Από τα δύο σημεία στα οποία θα είναι οι άκρες της γέφυρας το ένα έχει “κλειδώσει” και πρόκειται για το ακρωτήρι “Καλόγερος” κοντά στο Λουτράκι. Η άλλη πλευρά της γέφυρας θα καταλήγει κοντά στις Καλύβες Αποκορώνου σε τοποθεσία που δεν έχει οριστεί ακόμα.

ΤΟ ΕΡΓΟ
Το συνολικό μήκος της γέφυρας θα είναι 3,5 χιλιόμετρα και ο τύπος γέφυρας που προκρίνεται είναι η καλωδιωτή. Τα καλώδια σε αυτόν τον τύπο γέφυρας είναι λοξά ως προς το κατάστρωμα. Η απόσταση των πυλώνων είναι μεταξύ 200 και 1000 μέτρων και στην προκειμένη περίπτωση θα έχουμε πιθανότατα τέσσερις πυλώνες.
Αν προχωρήσει η υλοποίηση αυτού του σχεδίου θα μιλάμε για τη μεγαλύτερη γέφυρα του είδους της παγκοσμίως, καθώς μέχρι σήμερα τα πρωτεία έχει η καλωδιωτή γέφυρα στη Ρωσία που ενώνει το Βλαδιβοστόκ με το νησί Ρούσκι και έχει μήκος 3.100 μέτρα και πλάτος 29,5 μέτρα.

ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ ΣΕΝΑΡΙΑ ΔΩΡΕΑΣ
Το κόστος της γέφυρας εκτιμάται γύρω στα 700 εκατομμύρια ευρώ, όμως από το υπουργείο Υποδομών εκφράζεται η ελπίδα ότι θα μειωθεί για ένα αναπάντεχο λόγο! «Πιστεύουμε ότι θα μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε στην κατασκευή της γέφυρας όλα τα φερτά υλικά που κατέβασε ο Κερίτης και τα άλλα ποτάμια και ρέματα στα Χανιά, τα οποία δεν έχουμε τι να τα κάνουμε», ανέφερε στα “Χ.ν.” στέλεχος του υπουργείου.
Την απόλυτη επίβλεψη του έργου θα έχει ο Οργανισμός Ανάπυξης Κρήτης, καθώς πρόθεση του υπουργού είναι να δείξει την έμπρακτη στήριξή του στον Οργανισμό.
Ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει ήδη η γαλλική εταιρεία “Vinci” η οποία και κατασκεύασε τη γέφυρα Ρίο -Αντίρριο ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να συνεργαστεί με την ομάδα που κατασκεύασε σε χρόνο – ρεκόρ το πέρασμα δίπλα από τη γκρεμισμένη γέφυρα του Κερίτη, ώστε να μειωθεί ο χρόνος κατασκευής.
Ανοιχτό παραμένει επίσης το ενδεχόμενο, στο ζήτημα της κατασκευής να συνδράμει και γνωστή πετρελαϊκή εταιρεία η οποία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για δημιουργία μονάδας παραγωγής ενέργειας στον κόλπο της Σούδας, ως “ανταποδοτικό όφελος” προς την τοπική κοινωνία.
Παράλληλα στο “τραπέζι” βρίσκεται και η συνεισφορά της αμερικανικής κυβέρνησης, επίσης ως ανταποδοτικό όφελος προς την τοπική κοινωνία για την πολυετή λειτουργία της αμερικανονατοϊκής βάσης στο Μαράθι.
Από το υπουργείο Υποδομών ξεκαθαρίζεται επίσης ότι θα ληφθούν όλα τα μέτρα περιβαλλοντικής προστασίας, ιδιαίτερα για τη διαφύλαξη του πληθυσμού των κορμοράνων της περιοχής.
Το ζήτημα αναμένεται να συζητηθεί και στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο Χανίων, με τους επικεφαλής των παρατάξεων να δηλώνουν ενάντια στην τοποθέτηση διοδίων.

 

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το έργο


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

15 Comments

  1. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν και τα καλώδια του μεγαλόπνοου σχεδίου υπογειοποίησης και υποβύθισης της ηλεκτροδότησης της Κρήτης από Αθήνα, ώστε να υπάρχει η υποδομή για την μελλοντική σύνδεση της γέφυρας με την Αθήνα αλλά και γιατί όχι αργότερα και με Κύπρο και Ισραήλ. Την καλημέρα μου και καλό μήνα!

  2. Θα μπορουσε ο κ. Σπιτρτζης οπως και οι περισσοτεροι πολιτικοι μας να κανουν μια τετοια εξαγγελια .βλ. ΒΟΑΚ, αλλωστε δεν πληρωνουν και κατι.Καλο μηνα σε ολους…..

  3. Είναι πολύ πιστευτό ψέμα.. αν αναλογιστεί κανείς τι έχουμε ακούσει τόσα χρόνια για τον ΒΟΑΚ, δεν είναι καθόλου απίθανο να ειπωθεί και αυτή η μπαρούφα από τον υπουργό Σπίρτζη (sic) και τα στελέχη του υπουργείου του. Εδώ μας λένε για ΒΟΑΚ σε 5 χρόνια (γέλιο) και για τρένο στον ΝΟΑΚ.. στις καλωδιακές γέφυρες θα κολλήσουμε…

  4. Καλημέρα σας και καλό μήνα, νομίζω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι, η αποδοχή της κατασκευής της από τους Αμερικάνους, λο της τοποθέτησης της κοντά στην βάση τους στο Μαράθι.

  5. Χρόνια πολλά και καλό μήνα, φυσικά και θα είναι ένα μακροπρόθεσμο έργο που θα συντόμευε και την απόσταση του Ρεθύμνου από τον αερολιμένα Δασκαλογιάννης των Χανίων…..και βέβαια αμέριστη πάντα η αγάπη σας στον ΥΠΟΜΕΔΙ, που καλό θα ταν να έβαζε τις βάσεις για τον νέο ΒΟΑΚ και ας τον ολοκληρώσει απώς ο πατριώτης μας

  6. Καλή πρωταπριλιά σε όλους και χρόνια πολλά στον πρωθυπουργό μας (και άλλους ταγούς της εξουσίας)
    Θα προσθέσω ότι υπάρχει δυνατότητα μείωσης του κόστους κατασκευής χρησιμοποιώντας και τα καλάμια που κατέβασαν οι χείμαρροι
    Αν βέβαια προλάβουν γιατί τα περισσότερα τα έχουν καβαλικέψει οι υποψήφιοι και όχι μόνο
    Και του χρόνου!!!

  7. Εδώ κοντεύει να κοπεί ο αυτοκινητόδρομος Χανίων Ρεθύμνου και γέφυρες ονειρεύεται όνειροπαρμενοι… Άντε και τού χρόνου… Κοιτάξτε να ανοίξει ο δρόμος στον Πλατανιά και αφήστε τα αστείακια

  8. Και ομως υπηρξε ως πρόταση η γέφυρα προς το αεροδρόμιο, την ειχε αναφερει ο μηχανικός και αντιδημαρχος Ρεθυμνης Νίκος Νίνος πατερα του υποψηφιου δημαρχου Ρεθυμνης Θοδωρή Νίνου στην Κρητικη Επιθεωρηση της 5-2-2013 και στα Ρεθεμνιωτικα Νεα της 6-2-2013….με την έννοια οτι θα συντομευε την αποσταση απο το Ρεθυμνο προς το αεροδρομιο Δασκαλογιαννης

  9. Ωραιο μερος τα Χανια και η ευρυτερη περιοχη αλλα με υποαναπτυκτους κατοικους και εκπροσωπους τους.
    Φτιαξτε πρωτα τα “γιοφυρακια” που επεσαν λογω της ασυνειδησιας σας και μετα κοιτατε τις μεγαλογεφυρες.
    Προστατεψτε το περιβαλλον σας που ζειτε και αναπνεετε οι ιδιοι οι Χανιωτες και μετα μιλαμε για πολιτισμο.

Γράψτε απάντηση στο Γαροφαλάκης Ιωάννης Ακύρωση απάντησης

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα