Παρασκευή, 14 Μαΐου, 2021

Επιτέλους χρηματοδότηση για τον ΒΟΑΚ

Σημαντικά έργα υποδομών για την Κρήτη, όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας, περιλαμβάνονται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο παρουσιάστηκε χθες  από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τους αρμοδίους υπουργούς.

Μεταξύ άλλων στο Σχέδιο,γίνεται αναφορά στα παρακάτω έργα:
• Επένδυση στην κατασκευή του ΒΟΑΚ που θα συνδέσει τις 4 μεγάλες πόλεις της Κρήτης αναβαθμίζοντας την μεγαλύτερη τουριστική περιοχή της χώρας και εκσυγχρονίζοντας το νησί. Η επένδυση θα βελτιώσει καταλυτικά την οδική ασφάλεια και θα κινητοποιήσει πολλές επιπλέον περιφερειακές επενδύσεις.
Σημειώνεται ότι, όπως τόνισε και ο πρωθυπουργός, ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης θα χρηματοδοτηθεί εν μέρει από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης, με 427 εκ.
• Δημιουργία υποδομών επεξεργασίας αστικών λυμάτων σε οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων σε τουριστικά και περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές (οικισμοί σε νησιά όπως Κρήτη, Κέρκυρα, Σκύρος, Σκόπελος κα). Στόχος η προστασία του περιβάλλοντος, η βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και η βιώσιμη αστική και τουριστική ανάπτυξη.
• Επενδύσεις πολλαπλών χρήσεων με στόχο τον περιορισμό των κινδύνων πλημμύρας και την παροχή νερού για αρδευτικούς σκοπούς σε περιοχές με μεγάλη ξηρασία κατά τη θερινή περίοδο και την ενίσχυση της αποτελεσματικής διαχείρισης υδάτων σε επιλεγμένες περιοχές στην Ελλάδα (Κρήτη, Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Κεντρική Μακεδονία).
•Προστασία εμβληματικών τόπων και μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας (Κνωσός) από τις επιπτώσεις των ακραίων καιρικών φαινομένων και την κλιματική αλλαγή (πυρκαγιές, πλημμύρες, διάβρωση & κατολισθήσεις κ.λπ.).

Στο 64ο επεισόδιο, ξεκινάμε διαδημοτικές μετακινήσεις και σχολιάζουμε την τοπική επικαιρότητα με τον Γιώργο Ουντράκη.

• Κατασκευάζονται 13 Περιφερειακά Επιχειρησιακά Κέντρα τελευταίας τεχνολογίας για την Πολιτική Προστασία με την μέθοδο των ΣΔΙΤ. Γίνεται έτσι πιο έγκαιρη και αποτελεσματική η διαχείριση των κινδύνων και των κρίσεων και σε περιφερειακό επίπεδο.
• Επένδυση στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό, τη βελτίωση και την αναβάθμιση περιφερειακών αεροδρομίων με έργα υποδομής (κανονισμοί της ΕΕ 1139/2018), που αποτελούν συμβατική υποχρέωση του κράτους. Η επένδυση αφορά τα 13 περιφερειακά αεροδρόμια και περιλαμβάνει: (α) Σχεδιασμό, μελέτη και σχετικές άδειες για τους αεροδιαδρόμους, (β) Κατασκευή (ανασχηματισμός) λωρίδων αεροδιαδρόμου, (γ) Κατασκευή Περιοχής Ασφαλείας αεροδιαδρόμου, (δ) Σηματοδότηση αεροδιαδρόμου, (ε) Περιμετρική περίφραξη τύπου ΝΑΤΟ, (στ) Φωτισμός αεροδιαδρόμου. Στόχος να ανταποκριθεί το κράτος στις υποχρεώσεις που το αφορούν για την προσαρμογή των αεροδρομίων στους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς και να τονωθεί η περιφερειακή ανάπτυξη στις αντίστοιχες περιοχές, πολλές από τις οποίες είναι εμβληματικές πύλες εισόδου τουριστών και επισκεπτών.
Παράλληλα, σειρά έργων και δράσεων καλύπτουν και την Κρήτη, όπως και όλη την Ελλάδα και αφορούν:
• Την κατάρτιση και επικύρωση πολεοδομικών σχεδίων, τοπικών και ειδικών καθώς και την οριοθέτηση περιοχών και ζωνών υποδοχής μεταφοράς συντελεστή δόμησης, οριοθέτηση οικισμών και σχέδια χαρακτηρισμών κοινόχρηστων οδών, με στόχο μέσα στην επόμενη πενταετία την ολοκλήρωση του πολεοδομικού χάρτη της χώρας (σήμερα καλύπτεται μόλις το 20%).
•Αναδάσωση 16.500 εκταρίων (165.000 στρέμματα) σε όλη την Ελλάδα με έμφαση σε περιαστικές περιοχές
• Μεγάλες επενδύσεις σε αρδευτικά δίκτυα και συστήματα (κατασκευή και εκσυγχρονισμός φραγμάτων, αρδευτικών δικτύων, δεξαμενών κα) σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ), ώστε να υπάρξει αύξηση των αρδευόμενων εκτάσεων και κατά συνέπεια της αγροτικής παραγωγής
• Δημιουργία εθνικού δικτύου με μονοπάτια και διαδρομές πεζοπορίας σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Σημειώνεται ότι εκτός Ταμείου “βγαίνει” η ηλεκτρική διασύνδεση Αττικής Κρήτης ύψους 1 δις. ευρώ καθώς το έργο έχει ήδη διασφαλίσει πόρους ύψους 600 εκατ. ευρώ ενώ τα υπόλοιπα 400 εκατ. ευρώ έχει κινηθεί η διαδικασία για να χρηματοδοτηθούν είτε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είτε από το ΕΣΠΑ ή από άλλες πηγές χρηματοδότησης.

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗ

Ικανοποιημένος από τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού για τον ΒΟΑΚ εμφανίζεται ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης, ο οποίος σχολιάζει πως αυτό που έχει ιδιαίτερη αξία να συγκρατήσουμε απ’ την ομιλία του Πρωθυπουργού είναι ότι «απ’ το Ταμείο Ανάπτυξης θα χρηματοδοτηθεί ένα μέρος του έργου άρα πρακτικά σημαίνει ότι θα χρηματοδοτηθεί το μεγαλύτερο -αν όχι το σύνολο- της δημόσιας δαπάνης».
Αυτό, προσθέτει ο κ. Μαρκογιαννάκης, «συμβαίνει καθώς έχει ήδη προκριθεί το σενάριο το έργο να ολοκληρωθεί σε επιμέρους κομμάτια. Το τμήμα Κίσσαμος μέχρι Χερσόνησο θα δημοπρατηθεί ως σύμβαση παραχώρησης. Το τμήμα Χερσόνησος- Νεάπολη θα δημοπρατηθεί ως ΣΔΙΤ και το τμήμα Νεάπολη –Σητεία θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο».
«Είναι, λοιπόν, ξεκάθαρο ότι η προσωπική προεκλογική δέσμευση του Κυριάκου Μητσοτάκη για’ αυτό το σπουδαίο αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη, μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης», καταλήγει ο κ. Μαρκογιαννάκης.

1 Comment

  1. Ένα έργο μνημειώδες που το έχει ανάγκη τόσο πολυ η Κρήτη ειναι ο νέος ΒΟΑΚ ένας συγχρονος αυτοκινητοδρομους…….ενα έργο που θα αλλάξει πραγματι την συνδεση των πολεων της Κρήτης…….ενα ζήτημα όμως που θα ήταν καλό να δοθεί βαρύτητα είναι παραλληλα με την κοινη ωφέλεια της κατασκευής του νέου ΒΟΑΚ είναι η προστασια του περιβάλλοντος κ εν γένει του τοπίου της Κρήτης…….κ η αναφορά γίνεται για τις προστατευομενες περιοχες NATURA 2000 που διαθέτει στο συνόλο η Κρήτη κ δη πολλες εξ’αυτων ο Νόμος Χανίων…….μια τέτοια περιοχη NATURA 2000 αποτελεί η περιοχη της Γεωργιουπολης Αποκορώνου με τον Αλμυρό Ποταμό την διαμορφωθεισα Λίμνη του το Έλος της Γεωργιουπολης κ την Λίμνη του Κουρνα…….αυτές οι περιοχες μαζί με το πλουσιο πολιτιστικο υπόβαθρο της Κρήτης αποτελούν την υπεραξία της κ τους πραγματικους λόγους αφιξης εκατομμυρίων τουριστων-επισκεπτων ετησίως στο νησί μας την Κρητη!!!!!

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Σχόλια

Συνεργασίες

Διαδρομές

Podcasts

Επιστολές

Χρήσιμα

Μόνιμες στήλες