23.4 C
Chania
Τετάρτη, 20 Αυγούστου, 2025

Εκπαιδευτικοί του 2ου ΓΕΛ Χανίων σε Ολλανδία και Κύπρο

» Σε ευρωπαϊκές δράσεις Erasmus+

∆ύο εκπαιδευτικοί του 2ου Γενικού Λυκείου Χανίων συµµετείχαν σε προγράµµατα επιµόρφωσης στο εξωτερικό, στο πλαίσιο του προγράµµατος Erasmus+ KA1 για το σχολικό έτος 2024-2025.

Η καθηγήτρια Αγγλικών Μαρίνα Μπλιάµπλια πραγµατοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη την εβδοµάδα 10–14 Μαρτίου 2025 στο σχολείο Roncalli Mavo στο Ρότερνταµ της Ολλανδίας, ενώ ο µαθηµατικός Αθανάσιος Στριλάκος βρέθηκε στη Λευκωσία της Κύπρου από 6 έως 11 Μαΐου 2025, στο Λύκειο Ακροπόλεως, παρακολουθώντας από κοντά την καθηµερινή εκπαιδευτική λειτουργία.
Οι δύο εκπαιδευτικοί συµµετείχαν σε δραστηριότητες παρατήρησης και συνεργασίας (job shadowing), µε στόχο την ανταλλαγή καλών πρακτικών και την ενίσχυση της επαγγελµατικής τους ανάπτυξης.
Η κ. Μπλιάµπλια είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει µαθήµατα Αγγλικών σε διαφορετικά επίπεδα, να συνοµιλήσει µε συναδέλφους και να γνωρίσει το εκπαιδευτικό µοντέλο της Ολλανδίας, το οποίο δίνει έµφαση στην αυτονοµία των µαθητών, τη δυνατότητα επιλογής µαθηµάτων, τη διαθεµατική προσέγγιση και τη χρήση ψηφιακών εργαλείων. Όπως ανέφερε:
«Ήταν µια εµπειρία γεµάτη γνώση και έµπνευση. Η οργάνωση της σχολικής ζωής και η µαθητοκεντρική φιλοσοφία ενισχύουν την κριτική σκέψη και την υπευθυνότητα των παιδιών. Η εκπαιδευτική διαδικασία βασίζεται στην εµπιστοσύνη µεταξύ καθηγητή και µαθητή και στη δηµιουργία ενός παιδαγωγικού κλίµατος από κοινού. Επιστρέφω µε ιδέες και πρακτικές που µπορούν να εφαρµοστούν και στο ελληνικό δηµόσιο σχολείο.»
Κατά τη διάρκεια της µετακίνησης, η εκπαιδευτικός ξεναγήθηκε στο Ρότερνταµ και τη Χάγη, µε στόχο την καλύτερη κατανόηση του ολλανδικού πολιτισµού. Στόχος ήταν η εξερεύνηση της πολιτισµικής ποικιλοµορφίας, συµβάλλοντας στην καλλιέργεια της γνώσης και της ενσυναίσθησης. ∆εν έλειψαν οι περίπατοι και οι σύντοµες εκδροµές, που εµπλούτισαν τη συνολική εµπειρία και δηµιούργησαν βαθύτερη σύνδεση µε τον τόπο. Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί µοιράστηκαν προσωπικές ιστορίες, αφηγήσεις και «κρυµµένα διαµάντια» της περιοχής, προσθέτοντας µια ιδιαίτερη διάσταση στην επίσκεψη.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η εκπαιδευτική επίσκεψη στις Βρυξέλλες, στο Σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας, όπου όλοι οι συµµετέχοντες αναζήτησαν τις κοινές ευρωπαϊκές αξίες και τον ρόλο της Ευρώπης απέναντι στις σύγχρονες κοινωνικές και πολιτικές προκλήσεις.
Αντίστοιχα, ο κ. Στριλάκος συµµετείχε ενεργά στην εκπαιδευτική καθηµερινότητα του Λυκείου Ακροπόλεως, παρακολουθώντας µαθήµατα Μαθηµατικών, συζητώντας µε το εκπαιδευτικό προσωπικό και ανταλλάσσοντας εµπειρίες γύρω από διδακτικές µεθόδους, µαθησιακές δυσκολίες των παιδιών και την παιδαγωγική διαχείριση της τάξης. Όπως τόνισε:
«Η κυπριακή εκπαίδευση, αν και συγγενής µε τη δική µας, παρουσιάζει ενδιαφέροντες τρόπους ενσωµάτωσης της τεχνολογίας και δείχνει ιδιαίτερη ευαισθησία στον πολιτισµικό διάλογο. Η εµπειρία αυτή ενίσχυσε το ενδιαφέρον µου για την προσαρµογή σύγχρονων πρακτικών στο ελληνικό σχολείο.»
Επιπλέον, ενηµέρωσε το σύλλογο διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ για θέµατα ύλης, εξετάσεων και αξιολόγησης, βασιζόµενος στις συζητήσεις του µε τους Κύπριους συναδέλφους. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, η ύλη στα Μαθηµατικά είναι πιο εκτεταµένη σε σχέση µε την ελληνική, η οποία, παρότι µικρότερης έκτασης, εµβαθύνει περισσότερο σε συγκεκριµένα πεδία.
Και συνεχίζει:
«Μια ιδιαίτερα φορτισµένη στιγµή ήταν η άφιξή µου στο φυλάκιο που χωρίζει τη Λευκωσία – την τελευταία διχοτοµηµένη πρωτεύουσα της Ευρώπης – σε ελεύθερη και κατεχόµενη ζώνη. Εκεί, όπου απαιτείται η επίδειξη ταυτότητας για να περάσει κανείς λίγα µόλις βήµατα παραπέρα, σ’ έναν τόπο που, αν και τόσο κοντινός, έχει κατακτηθεί παράνοµα από άλλη χώρα. Στο σηµείο αυτό ο χρόνος µοιάζει παγωµένος, καθηλωµένος στην τραγική τοµή της 21ης Ιουλίου 1974. Οι εικόνες που αντικρίζεις είναι αποκαλυπτικές, βαθιά συγκινητικές. Ήταν µια εµπειρία που δύσκολα ξεχνιέται – ένα αληθινό µάθηµα Ιστορίας µε πολλές προεκτάσεις στην καθηµερινότητα των Κυπρίων.»
Οι δύο αποστολές εντάσσονται στις εγκεκριµένες δράσεις της ∆ιαπίστευσης Erasmus+ του σχολείου, που αποσκοπούν στην επαγγελµατική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και τη διεθνοποίηση της σχολικής µονάδας.
Η συµµετοχή σε τέτοιες δράσεις ενισχύει την ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης, φέρνει τους εκπαιδευτικούς σε επαφή µε καινοτόµες ιδέες και δηµιουργεί ευκαιρίες για πολιτισµική και παιδαγωγική ώσµωση, προς όφελος τόσο των ίδιων όσο και των µαθητών τους.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα