Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Δρόμοι έμειναν στα… χαρτιά

Στα …χαρτιά έμειναν προγραμματικές συμβάσεις για μια σειρά από μελέτες που αφορούν το δρόμο Αλικιανός-Σούγια αλλά και το δρόμο Κάντανος-Ροδοβάνι στο Σέλινο, παρότι είχε εξασφαλιστεί ένα ποσό 330.000 ευρώ για την εκπόνηση τους.

Η προγραμματική σύμβαση υπογράφηκε αρχικά το 2006 μεταξύ της τότε Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Χανίων και του ΟΑΔΥΚ, ώστε ο δεύτερος να πραγματοποιήσει μια σειρά από μελέτες για βελτίωση του οδικού δικτύου στα τμήματα: μέσα στον οικισμό Χλιαρό (200 μ.), μέσα στον οικισμό Λαγγό (1.650 μ.), Αγ. Ειρήνης -Καμπανός (6,5 χλμ.), Ροδοβάνι-Σούγια (9 χλμ.), Κάντανος- Ανυσαράκι- Ροδοβάνι (15,5 χλμ.), δυτικά του οικισμού Βαμβακόπουλο μέχρι το Χλιαρό (12 χλμ.). Τελευταία φορά η προγραμματική σύμβαση αναθεωρήθηκε το 2008 και παρότι οι μελέτες ξεκίνησαν ουδέποτε παραδόθηκαν ολοκληρωμένες και στο σύνολο τους.
Όπως είπε στα “Χ.Ν.” ο αντιπεριφερειάρχης Απ. Βουλγαράκης από το 2011 που ανέλαβε τα καθήκοντα του «δεν βρήκαμε ποτέ έτοιμες μελέτες για αυτό το τμήμα. Αν τις είχαμε βρει θα είχαμε κάνει τα έργα. Ουσιαστικά μόνο κάποια τοπογραφικά έγιναν».
Από τον ΟΑΔΥΚ εκείνη την περίοδο εισπράχθηκαν 85.000 ευρώ στα πλαίσια της προγραμματικής σύμβασης και όπως μας σημείωσε ο κ. Μάρλος Πατρελάκης τότε διευθυντής της Τεχνικής Υπηρεσίας του Οργανισμού, ξεκίνησαν μια σειρά από μελετητικές εργασίες οι οποίες όμως πάγωσαν όταν υπήρξε μια διαφωνία από μέλος της Επιτροπής Παρακολούθησης του έργου. Ο Επίτροπος που έλεγχε τις δαπάνες μετά τη διαφωνία αυτή δεν ενέκρινε τις περαιτέρω χρηματοδοτήσεις και πρακτικά η προγραμματική σύμβαση έπαψε να εκτελείτε και τα χρήματα που είχαν εξασφαλιστεί δεν απορροφήθηκαν.
Οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων (τότε της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης) που παρέλαβαν ότι έργο είχε γίνει μέχρι τότε από τον ΟΑΔΥΚ κάνουν λόγο για «αποτυπώσεις και τοπογραφικές εργασίες και όχι ολοκληρωμένες μελέτες». Ουσιαστικά το μοναδικό κομμάτι που παραδόθηκε ήταν αυτό των 200 μέτρων στο Χλιαρό, ενώ για το τμήμα Αγ. Ειρήνη- Καμπανός διατυπώθηκαν επιφυλάξεις από την αρχαιολογική υπηρεσία όπως επίσης και για το τμήμα Ροδοβάνι- Σούγια. Οι τεχνικές υπηρεσίες εκτιμούν πως η δουλειά που παραδόθηκε των 85.000 ευρώ θα μπορεί να αξιοποιηθεί από την υπηρεσία αν χρειαστεί κάποια στιγμή στο μέλλον, ωστόσο είναι ξεκάθαρο πως οι προγραμματικές συμβάσεις αυτές έχουν επί της ουσίας απενεργοποιηθεί αφού έχουν περάσει 10 χρόνια από την τελευταία ανανέωση τους.
Την ίδια ώρα τα τμήματα του οδικού δικτύου όπου αναμένονταν παρεμβάσεις, ειδικά τα Αλικιανός-Σούγια και στο Κάντανος- Ανυσαράκι- Ροδοβάνι παραμένουν σε πολύ κακή κατάσταση.

Αιχμές Δασκαλάκη κατά Περιφέρειας

Την ίδια ώρα, ερωτήματα με αφορμή το θέμα με τις προγραμματικές συμβάσεις που δεν υλοποιήθηκαν βάζει ο πρώην δήμαρχος 2Καντάνου Ευτύχης Δασκαλάκης (Φωτ.) , αφήνοντας αιχμές σε βάρος του κ. Αρναουτάκη και εκφράζοντας την απορία «ο περιφερειάρχης ξέρει που είναι το Ανατολικό Σέλινο;». Συγκεκριμένα ο κ. Δασκαλάκης σε γραπτή του δήλωση προς τα “Χ.ν.”, σημειώνει πως «στις 14/10/2008 υπογράφτηκε η τελευταία τροποποίηση της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της τότε Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Χανίων και του ΟΑΔΥΚ για την “Βελτίωση της επαρχιακής οδού Χανιά- Αλικιανός- Πρασσές- Σούγια- Ανισαράκι- Ροδοβάνι”. Περιελήφθει σε αυτή το 5ο υποέργο που έχει μέσα την μελέτη Κάντανος- Ανισαράκι- Ροδοβάνι μήκους 15,5 χλμ. Από τότε μέχρι σήμερα έχον παρέλθει 10 χρόνια ακριβώς. Ενδιαφέρθηκε ποτέ ο κ. Περιφερειάρχης για την περαίωση της; Γιατί αυτή η διαπιστωμένη από δεκαετίας ανάγκη δεν καλύφθηκε ποτέ ; Ο δόμος αυτός ενώνει την επαρχία από Ανατολή και Δύση όπου διέρχεται λεωφορείο που μεταφέρει μαθητές καθημερινά με μεγάλη επικινδυνότητα. Υπάρχει πρόθεση να αντιμετωπιστεί αυτό;»


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα