Ακόμη και τώρα, που η νέα τάση θέλει την επικράτηση των βενζινοκινητήρων στις περισσότερες κατηγορίες αυτοκινήτων, υπάρχουν προτάσεις στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων που αξιοποιούν τις ικανότητες των ντιζελοκινητήρων.
Στην συνεχώς ανερχομένη κατηγορία των SUV, ενδιαφέρον παρουσιάζει για την ελληνική αγορά και το ανανεωμένο Mokka X στη πετρελαιοκίνητη εκδοχή του.
Η δοκιμή έγινε με τον βραβευμένο κινητήρα ντίζελ 1.600 κ.εκ. CDTI που αποδίδει 136 ίππους. Το αυτοκίνητο που παραχωρήθηκε στον υπογράφοντα από την επίσημη αντιπροσωπεία, έχει και ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που αναβαθμίζει τις ικανότητες του στην κίνηση. Διαθέτει το αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης της μάρκας, το οποίο όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή είναι αποδοτικό και δεν ανεβάζει σημαντικά την κατανάλωση.
Επειδή το αυτοκίνητο είναι στην αγορά από το 2012, το ενδιαφέρον τώρα εστιάζεται στο ανανεωμένο συνδυασμό των στοιχείων του. Εκτός από την προσθήκη του γράμματος Χ στην ονομασία του, το πρόγραμμα περιλάμβανε και άλλες παρεμβάσεις. Οι στιλίστες προσέδωσαν πιο δυναμική εμφάνιση στο εμπρός και πίσω μέρος. Επίσης, έγιναν αλλαγές και στην εσωτερική σχεδίαση. Τα σημεία που επικέντρωσαν την προσοχή τους είναι το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα.
Οι χώροι παρέμειναν αμετάβλητοι. Η διαθέσιμη χωρητικότητα επιτρέπει σε τέσσερις επιβάτες να ταξιδέψουν άνετα. Ωστόσο οι πίσω επιβάτες θα ήθελαν περισσότερο χώρο στην περιοχή των γονάτων.
Η αποθηκευτική ικανότητα είναι στο μέσο επίπεδο της κατηγορίας( 356 λίτρα) και απαιτεί καλό προγραμματισμό για τις αποσκευές της οικογένεια που θα ταξιδέψει.
Το μοτέρ είναι ένα από τα καλύτερα της κατηγορίας των ντίζελ μεσαίου κυβισμού. Κινεί και άλλα μοντέλα της μάρκας και έχει αποδείξει τις ικανότητες του. Από την στιγμή που θα πάρει μπροστά ο κινητήρας, ο οδηγός αντιλαμβάνεται το χαμηλό επίπεδο θορύβου του μηχανικού συνόλου. Αυτό είναι αποτέλεσμα της γερμανικής μηχανολογίας και της προσπάθειας της μάρκας να δημιουργήσει ένα από τα αρτιότερα σύνολα παραγωγής ενέργειας. Αυτός ο πετρελαιοκινητήρας, θα πρέπει να εκτιμηθεί προσεκτικά όταν αποφασιστεί η κατάργηση των ντίζελ, γιατί μαζί με το σύνολο 1.500 κ.εκ. της Renault και άλλες μονάδες, αποτελούν επιτεύγματα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η προσφορά του είναι ισχύς 136 ίπποι και ροπή 32,6 χλγμ. Όλη η ενέργεια παρέχεται από χαμηλά και προσδίδει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,3΄΄ και τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα. Αυτές οι τιμές είναι κοντά στη πραγματικότητα και καλύπτουν τις ανάγκες ασφαλούς κίνησης στο ελληνικό δίκτυο(αυτοκινητόδρομος και επαρχιακοί δρόμοι).
Ο ντιζελοκινητήρας υψηλής απόδοσης είναι οικονομικός αν ο οδηγός εκμεταλλευτεί τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Στη δοκιμή μετρήθηκε μέση κατανάλωση Κατανάλωσε 6,2 λίτρα/100χλμ. Εργοστασιακή κατανάλωση 4,5 λίτρα/100χλμ.Εκπομπές CO2 119 γραμ./χλμ.
Η τιμή του Opel Mokka X 1.6 CDTI 136 AWD καθορίστηκε στα 26.000 ευρώ. Η τιμή του είναι στο ανώτερο όριο της κατηγορίας. Αυτή η έκδοση είναι κατάλληλη για όσους κινούνται κυρίως εκτός του αστικού περιβάλλοντος και διανύουν τουλάχιστον 15.000 χλμ. το χρόνο. Στις παρατηρήσεις περιλαμβάνονται, ο μικρός χώρος των αποσκευών και οι περιορισμένοι εσωτερικοί χώροι.