Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Δοκιμή Fiat Tipo 1.6 MTJ 120 ίππων ΗΒ

Η οικονομική κρίση έχει αλλάξει τις προτιμήσεις των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων. Η συντριπτική μερίδα αγοραστών αναζητούν αυτοκίνητα τα οποία να έχουν καλή σχέση τιμής / προϊόντος. Η Fiat στη προσπάθεια της να επανέλθει στη μικρομεσαία κατηγορία αποφάσισε να κατασκευάσει τη νέα γενιά του Tipo στην Τουρκία. Η απόφαση της έχει θετικά αποτελέσματα στη διαμόρφωση του τελικού κόστους του αυτοκινήτου.
Η δοκιμή με το νέο Fiat Tipo 1.6 MTJ 120 ίππων ΗΒ έγινε στην Ελλάδα. Το πρόγραμμα της δοκιμής περιλάμβανε όλες τις διαδρομές που θα κάνει ένας οικογενειάρχης που θα επιλέξει το ιταλικό αυτοκίνητο. Η πρώτη θετική εντύπωση έχει σχέση με την σχεδίαση του αμαξώματος. Το πεντάθυρο μοντέλο είναι ένα ακόμη δείγμα των ικανοτήτων των Ιταλών σχεδιαστών.
Το αυτοκίνητο μήκους 4,37 μ. παρέχει άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικες ενώ εύκολα θα βολευτεί και ο πέμπτος επιβάτης. Η χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου ανέρχεται στα 440 λίτρα. Πρόκειται για την καλύτερη τιμή στη κατηγορία του.
Η εμφάνιση του εσωτερικού χώρου είναι ικανοποιητική. Η ιταλική μάρκα στη προσπάθεια της να μειώσει το τελικό κόστος, επέλεξε κυρίως σκληρά πλαστικά τα οποία μειώνουν την αισθητική του χώρου. Επίσης, δεν έδωσε την απαραίτητη προσοχή στο φινίρισμα διαφόρων τμημάτων, με αποτέλεσμα να εντοπίζονται σημαντικές αδυναμίες και αστοχίες σε αυτόν τον καίριο τομέα.
Εναρμονισμένες με την παράδοση της Fiat, οι νέες προσθήκες στην οικογένεια του Tipo είναι εφοδιασμένες με έξυπνες λύσεις που κάνουν τη ζωή καλύτερη για όλους τους επιβάτες. Λανσάρεται το σύστημα UconnectTM 7″ HD LIVE με μια έγχρωμη οθόνη αφής 7″ υψηλής ανάλυσης και μια capacitive οθόνη που ο χρήστης μπορεί να κάνει pinch και swipe, όπως ακριβώς και σε ένα tablet. Αυτό το σύστημα τελευταίας γενιάς περιλαμβάνει Bluetooth hands-free, audio streaming, text reader, αναγνώριση φωνής, AUX και USB θύρες για σύνδεση με iPod, χειριστήρια στο τιμόνι και, κατόπιν ζήτησης, πίσω κάμερα στάθμευσης και το νέο TomTom 3D σύστημα πλοήγησης.
Ο κινητήρας του αυτοκινήτου της δοκιμής ανήκει στη κατηγορία των ντίζελ. Η χωρητικότητα του είναι 1.600 κ.εκ. και η απόδοση φθάνει τους 120 ίππους. Όπως συμβαίνει στους κινητήρες ντίζελ, η μέγιστη ισχύς παρέχεται χαμηλά και στη προκείμενη περίπτωση η διαδικασία ολοκληρώνεται στις 3.750 σ.α.λ. Χαμηλά αποδίδεται και η υψηλή ροπή των 32,4 χλγμ. η οποία εμφανίζεται στη λειτουργία του μοτέρ από τις 1.750 σ.α.λ.
Όπως διαπιστώθηκε, αυτό μείγμα είναι ικανό να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο ακόμη και όταν είναι φορτωμένο. Ο κινητήρας ντίζελ κρατά την απόδοση του και αποδείχθηκε μια καλή επιλογή, για όσους κάνουν συχνά ταξίδια. Οι παρατηρήσεις όμως εστιάζονται, στη λειτουργία του και στο επίπεδο θορύβου. Έχει τραχεία λειτουργία, η οποία γίνεται ενοχλητική στο ταξίδι. Επίσης, όσο ανεβαίνουν οι στροφές τόσο αυξάνεται και το επίπεδο θορύβου και κραδασμών. Η ελλιπής ηχομόνωση, αδυνατεί να κρατήσει έξω από την καμπίνα τον θόρυβο και τους κραδασμούς του κινητήρα.
Βέβαια, όπως συμβαίνει και σε άλλα μοντέλα ντίζελ, μετά από λίγο καιρό ο οδηγός, συνηθίζει το επίπεδο θορύβου και τους κραδασμούς. Θετικό στοιχείο είναι η χαμηλή κατανάλωση. Στη δοκιμή μετρήθηκε η μέση κατανάλωση στα 5,2 λίτρα/100χλμ. Ο κατασκευαστής με βάση την επίσημη μέτρηση ανακοίνωσε μέση κατανάλωση 3,7 λίτρα/100χλμ.
Όπως έχει αναφερθεί και άλλες φορές, η εργοστασιακή κατανάλωση είναι σχεδόν αδύνατον να επιτευχθεί από έναν οδηγό, γιατί η μέτρηση της γίνεται με ιδανικές συνθήκες, όπως καθορίζει η συγκεκριμένη νόρμα που ακολουθούν όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων. Σύντομα, θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα μιας πιο ρεαλιστικής μεθόδου, η οποία πλησιάζει περισσότερο στην πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων.
Η σωστή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου, συμβάλει στην επίτευξη καλών επιδόσεων. Η μάρκα δίνει 0-100χλμ./ώρα σε 9,8?? και τελική ταχύτητα 200χλμ./ώρα. Εκπομπές CO2 98 γραμ./χλμ. Ετήσια τέλη κυκλοφορίας 88,2 ευρώ.
Ο οδηγός αντιλαμβάνεται από τα πρώτα χιλιόμετρα ότι χειρίζεται ένα στιβαρό αυτοκίνητο που με τις κατάλληλες αλλαγές σχέσεων, πιάνει γρήγορα υψηλές ταχύτητες και ολοκληρώνει χωρίς πίεση τη διαδικασία προσπέρασης άλλων αυτοκινήτων. Η οδική συμπεριφορά είναι προσανατολισμένη στις απαιτήσεις του οικογενειάρχη. Οι μαλακές ανακτήσεις απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου άλλα στις στροφές επιτρέπουν την εμφάνιση κλίσεων. Η σημαντικότερη αρνητική παρατήρηση έχει σχέση με την αίσθηση που δίνει το σύστημα διεύθυνσης. Αν και είναι ιταλικό αυτοκίνητο δεν ακολουθεί την ιταλική σχολή στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Απουσιάζει η αμεσότητα και η ακριβής πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης.
Η τιμή της βασικής έκδοσης Business του νέου Fiat Tipo 1.6 MTJ 120 ίππων ΗΒ καθορίστηκε στα 18.350 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και στη βασική έκδοση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε πακέτο Lounge και η τιμή του ανεβαίνει στα 19.750 ευρώ. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται, στους θορύβους και κραδασμούς του κινητήρα, στην ελλιπή ηχομόνωση, στην αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και στις ατέλειες του φινιρίσματος.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα