Κυριακή, 1 Δεκεμβρίου, 2024

Δεσμεύσεις Χρυσοχοΐδη για τις υποδομές του αεροδρομίου (video)

Τη δέσμευση να συνεχιστεί απρόσκοπτα η χρηματοδότηση των υποδομών και των συστημάτων αεροναυτιλίας του Αεροδρομίου Χανίων που θα ενταχθούν στο νέο πρόγραμμα του Ε.Σ.Π.Α., εξέφρασε χθες από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Χανίων Μανούσου Βολουδάκη.

Ο κ. Βολουδάκης ζητούσε να χρηματοδοτηθούν δύο νέα έργα στο Αεροδρόμιο Χανίων, συγκεκριμένα, η επέκταση της πίστας (χώρου στάθμευσης αεροσκαφών) και η εγκατάσταση ενός νέου ραντάρ προσέγγισης.
Στο πλαίσιο της συζήτησης, o υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξέφρασε την πεποίθηση της κυβέρνησης, το αεροδρόμιο Χανίων να αποκρατικοποιηθεί τονίζοντας ότι βρίσκεται ανάμεσα στα δέκα αεροδρόμια που η διαχείρισή τους πρόκειται να δοθεί σε ιδιώτες.
Σχετικά με το θέμα των αποκρατικοποιήσεων ο κ. Βολουδάκης υπογράμμισε ότι είναι λάθος η αποκρατικοποίηση με τον τρόπο που γίνεται, καθώς στην Κρήτη παραμένει κρατικό το ένα από τα δύο διεθνή αεροδρόμια, δηλαδή αυτό του Ηρακλείου, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ανησυχίες για ενίσχυση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων.
Ωστόσο, ο υπουργός Μεταφορών απάντησε πως δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα, καθώς τα Χανιά μπορούν να λειτουργούν και συμπληρωματικά ως προς το αεροδρόμιο Ηρακλείου, ενώ υπενθύμισε πως σε 4 – 5 χρόνια δεν θα υφίσταται πλέον το αεροδρόμιο Καζαντζάκης και θα υπάρχει το νέο ιδιωτικό ή με έναν τρόπο παραχωρισιακό, αεροδρόμιο Καστελίου ανακοινώνοντας πως σε δύο μήνες θα βγει στον “αέρα” ο διαγωνισμός του.
Αναλυτικότερα ο κ. Βολουδάκης τόνισε ότι η επέκταση του αεροδρομίου των Χανίων είναι το μεγαλύτερο και σημαντικότερο έργο υποδομών στην Κρήτη αυτήν τη στιγμή και τόνισε ότι: «πρέπει το έργο να γίνει σωστά και εντός του χρονοδιαγράμματος».
Ο κ. Βολουδάκης εξέφρασε τις ανησυχίες που έχουν δημιουργηθεί σχετικά με τη συνέχιση της χρηματοδότησης του έργου και ζήτησε από τον υπουργό να διαβεβαιώσει ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα με τη χρηματοδότηση του έργου, ότι είναι διασφαλισμένη ως την ολοκλήρωσή του από το Ε.Σ.Π.Α. και μάλιστα ότι θα είναι στο Τομεακό Πρόγραμμα του Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων χωρίς να επιβαρύνει κατ’ ουδένα τρόπο το Π.Ε.Π. Κρήτης.

Ο βουλευτής Χανίων τόνισε ότι το έργο της επέκτασης του αεροδρομίου αφορά κτήρια, αλλά όπως είπε τα κτήρια από μόνα τους δεν φέρνουν τουρισμό. Μία ουσιαστική αναβάθμιση του αεροδρομίου Χανίων προϋποθέτει επέκταση της πίστας και εγκατάσταση σύγχρονου ραντάρ προσέγγισης τα οποία έπρεπε να έχουν γίνει ήδη.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης απαντώντας στον Χανιώτη βουλευτή τόνισε ότι «το αεροδρόμιο των Χανίων είναι ένα από τα αεροδρόμια της χώρας το οποίο τα τελευταία χρόνια γνωρίζει μια πολύ μεγάλη επιβατική ανάπτυξη, ενώ φέτος υπήρξε μία θεαματική αύξηση της  επιβατικής κίνησης της τάξεως του 20%. Και αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται όλες εκείνες οι αναγκαίες υποδομές προκειμένου το αεροδρόμιο των Χανίων να μπορεί να εξυπηρετήσει με ασφάλεια αυτές τις ανάγκες. Μάλιστα, αυτό το αεροδρόμιο μαζί με μια ομάδα άλλων δέκα αεροδρομίων, είναι προς ιδιωτικοποίηση -η εκμετάλευσή του- για τους επόμενους μήνες, μετά τον διαγωνισμό που έχει προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ».
Σχετικά με τις υποδομές του αεροδρομίου Χανίων και τη χρηματοδότησή τους, ο υπουργός διαβεβαίωσε τον κ. Βολουδάκη ότι θα είναι “απρόσκοπτη” και το έργο “θα ολοκληρωθεί με βάση τη μελέτη που υπάρχει ώστε να αποκτηθούν όλες οι αναγκαίες μεταφορές προκειμένου να λειτουργεί το αεροδρόμιο.
Μάλιστα ο κ. Χρυσοχοΐδης διαβεβαίωσε ότι «προβλέπεται επίσης η επέκταση του δαπέδου στάθμευσης των αεροσκαφών. Πρόκειται για ένα έργο που έχει συμπεριλάβει στην πρότασή της η Πολιτική αεροπορία προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ. Υποβλήθηκε πρόταση από την Υ.Π.Α. και θα ενταχθεί στο Πρόγραμμα Προσπελασιμότητας του υπουργείου, ώστε να μεγαλώσει ο χώρος στάθμευσης των αεροπλάνων λόγω των αναγκών του», ανέφερε.
Σχετικά με το ζήτημα της κάλυψης του αεροδρομίου με ένα σύστημα επιτήρησης για τον πλήρη και ασφαλή έλεγχο της αεροναυτιλίας και την προσέγγιση του αεροδρομίου ο υπουργός εκτίμησε ότι «είμαστε σε έναν πολύ καλό δρόμο. Στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών του 2013 υπάρχει η πρόβλεψη για 1 εκατ. διακόσιες πενήντα χιλιάδες ευρώ για ένα σύστημα που υπερέχει έναντι του συνήθους συστήματος ραντάρ, διότι πρόκειται για σταθμό εδάφους μη περιστρεφόμενο με χαμηλότερο κόστος συντήρησης και μικρότερο δυνατό αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία».
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Στη δευτερολογία του ο Χανιώτης βουλευτής Μανούσος Βολουδάκης, στάθηκε στο θέμα της αποκρατικοποίησης τονίζοντας πως είναι λάθος η αποκρατικοποίηση με τον τρόπο που γίνεται, καθώς στην Κρήτη παραμένει κρατικό το ένα από τα δύο διεθνή αεροδρόμια, αυτό του Ηρακλείου, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ανησυχίες για ενίσχυση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων, καθώς πολιτικές παρεμβάσεις θα μπορούν να δημιουργούν ευνοϊκότερες συνθήκες λειτουργίας για το κρατικό αεροδρόμιο.  Ο κ. Βολουδάκης σημείωσε ότι δεν πρόκειται για νέο ζήτημα, καθώς η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων ψηφίστηκε από τη Βουλή το 2011, χωρίς δυστυχώς να υπάρξει πρόνοια για το ζήτημα αυτό, της διασφάλισης δηλαδή συνθηκών ισόρροπης ανάπτυξης στο εσωτερικό της κάθε περιφέρειας και ειδικότερα στην Κρήτη. Ο βουλευτής Χανίων της Ν.Δ. επεσήμανε ότι το λάθος αυτό πρέπει να διορθωθεί.
«Ή και τα δύο αεροδρόμια πρέπει να είναι κρατικά ή και τα δύο να είναι ιδιωτικά. Να συζητήσουμε και τα δύο ενδεχόμενα. Ομως το ένα μισό της Κρήτης να έχει μία αντιμετώπιση και το άλλο μισό να έχει διαφορετική, είναι λάθος και δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τέλος, ο κ. Βολουδάκης ζήτησε την παρέμβαση του υπουργού σχετικά με τις έριδες εργολάβων στο Αεροδρόμιο Χανίων, ώστε να μην δημιουργηθούν καθυστερήσεις στο μέλλον και να διασφαλιστεί ότι το έργο θα προχωρήσει στον χρόνο που πρέπει.
Στη δευτερολογία του ο υπουργός Μεταφορών διαβεβαίωσε και πάλι τον Χανιώτη βουλευτή ότι: «η χρηματοδότηση και των υποδομών και των εξαρτημάτων αεροναυτιλίας θα είναι απρόσκοπτη και θα ενταχθούν στο Ε.Σ.Π.Α., στο νέο πρόγραμμα που θα οριστικοποιηθεί σε έναν περίπου μήνα».
«Αρα σας διαβεβαιώνω ότι ζήτημα χρηματοδότησης δεν θα τεθεί. Θα τεθούν ζητήματα επιτάχυνσης της απορρόφησης και βέβαια της ένταξης της επέκτασης του δαπέδου των αεροσκαφών», τόνισε.
Ο υπουργός διασκέδασε τις ανησυχίες που υπάρχουν σχετικά με τον δυϊσμό στην Κρήτη από την ύπαρξη ενός αεροδρομίου που θα είναι Κρατικό και ένα άλλο ιδιωτικό, δηλαδή των Χανίων. Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου είναι το δεύτερο αεροδρόμιο στην χώρα και δυστυχώς δεν υπάρχουν άδειες προσγείωσης για ορισμένες περιόδους με αποτέλεσμα το αεροδρόμιο του Ηρακλείου να αναγκάζει αεροπλάνα να έρχονται στις 2:00 και στις 3:00 τη νύχτα. Αρα ζήτημα ανταγωνισμού δεν υφίσταται. Θα έλεγα ότι τα Χανιά μπορούν να λειτουργούν και συμπληρωματικά ως προς το Ηράκλειο. Αυτήν τη στιγμή μιλάμε για 6 – 7 εκατ. επιβάτες που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο του Ηρακλείου που έχει τεράστια προβλήματα υποδομών και εξυπηρέτησης».
Μάλιστα, όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Μεταφορών από το βήμα της Βουλής «σε 4 – 5 χρόνια δεν θα υφίσταται πλέον το αεροδρόμιο Καζαντζάκης και θα υπάρχει το νέο ιδιωτικό ή με έναν τρόπο παραχωρισιακό αεροδρόμιο του Καστελίου, που σε δύο μήνες θα βγει στον “αέρα” ο διαγωνισμός του».
«Οι ιδιώτες που είναι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, είναι δηλαδή αεροπορικοί διαχειριστές θα αναλάβουν το αεροδρόμιο, είναι προφανές ότι θα κάνουν ό,τι είναι δυνατόν, προκειμένου να καταστήσουν το αεροδρόμιο ελκυστικό. Είμαι βέβαιο ότι οι αφίξεις/αναχωρήσεις στο αεροδρόμιο των Χανίων θα μεγαλώσουν πολύ περισσότερο το επόμενο χρονικό διάστημα, όταν πλέον η διαχείρηση του αερολιμένα θα ανήκει στους επιχειρηματίες», επεσήμανε.
«Εξασφαλίζουμε μέσα από τη σύμβαση μεταξύ των μελλοντικών παραχωρισιούχων του αεροδρομίου Χανίων και όλων των περιφερειακών αεροδρομίων και του ελληνικού δημοσίου, όλους εκείνους τους πόρους, ώστε να υπάρχει διαρκής συντήρηση και ανάπτυξη των υποδομών στα περιφερειακά αεροδρόμια», κατέληξε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Παρακολουθήστε το βίντεο από τη βουλή


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα