∆ιαβάζοντας τις συµµετοχές 100δών µαθητών της Μέσης Εκπαίδευσης στο 1ο τεύχος των ’Χανιώτικων Μαθητικών Νέων’ εντυπωσιάστηκα και χάρηκα. Οι λόγοι; Τα παιδιά ανακάλυψαν τα ποικίλα οφέλη της συµµετοχής τους, τα φανερά και τα υπόρρητα.
Από τα κείµενα τους προκύπτουν …
Η σταδιακή βελτίωση του γραπτού λόγου των ‘‘δηµοσιογράφων’’ γίνεται µε προαπαιτούµενο διάβασµα από πολλές πηγές.
Η αξιολόγηση πληροφορίων και η πρόκριση των οδηγεί στην ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης, αν και ένα ολιγόωρο σχετικό σεµινάριο θα ήταν χρήσιµο!
Η αφήγηση µιας ιστορίας τους επιτρέπει να παρουσιάσουν όσα δεν επιτρέπεται να λέγονται.
Κάθε δηµοσίευµα προσθέτει σκαλιά στην αυτοπεποίθησή τους µε την κατάκτηση γνώσεων και αποταµίευση εµπειριών.
Η συνεργασία ενός τµήµατος µεγιστοποιεί τη συνοχή της οµάδας κρίσιµος παράγοντας για αποτελεσµατική µάθηση.
Η ανάθεση έργου βελτιώνει την ικανότητά τους στη διαχείριση πόρων και χρόνου.
Ανακαλύπτουν το πεδίο της δηµιουργικότητας που υπερέχουν, δηλαδή έρευνα, συνεντεύξεις, χρονογράφηµα, σκίτσο ή αφίσα.
Η πρώτη εµπειρία τους µε τη δηµοσιογραφία ίσως να αποδειχτεί αρκετά ελκυστική.
Η σύνδεση µε το γίγνεσθαι της Χανιώτικης κοινωνίας φέρνει το νοιάξιµο, την υπευθυνότητα, και την ανάπτυξη της τοπικής τους ταυτότητας.
Κάτι ανάλογο, µε διαφορετική στόχευση, είχε γίνει στο ∆ήµο Σούδας για µια 10ετία µε το διαγωνισµό ιστορίας για µαθητές ∆ηµοτικών Σχολείων.
Στηρίζω ολόθερµα την αξιέπαινη πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών και των ‘‘Χ.Ν.’’. Ευχή να απλωθεί σε περισσότερες περιοχές των Χανίων και να αγκαλιάσει όλα τα παιδιά.


