Τον δικό τους καθηµερινό αγώνα, τις προσωπικές τους προσπάθειες και τις δυσκολίες που αντιµετώπισαν µπαίνοντας στον “στίβο” των Πανελληνίων εξετάσεων, µας περιγράφουν παιδιά από τα επαρχιακά ΓΕΛ και ΕΠΑΛ των Χανίων. Οι ιδιαιτερότητες της επαρχίας, οι προκλήσεις και τα όνειρα αναδεικνύονται µέσα από τις συνεντεύξεις των αυριανών φοιτητών.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΘΕΟ∆ΩΡΑΚΗ
Από το ΓΕΛ στα ΕΠΑΛ
Από το Γενικό Λύκειο βρέθηκε στα ΕΠΑΛ Κισσάµου η Βασιλική Θεοδωράκη, θέλοντας να πετύχει τους στόχους της. «Έψαξα και συζήτησα µε τους καθηγητές τα προγράµµατα και έτσι µεταπήδησα στα ΕΠΑΛ» εξηγεί η ίδια, κάνοντας κι εκείνη λόγο για ένα πολύ καλό κλίµα και υποστηρικτικό περιβάλλον στο σχολείο. Πρώτη της επιλογή η ∆ιοίκηση Οργανισµών, Μάρκετινγκ και Τουρισµού στη Θεσσαλονίκη, ενώ ήδη έχει κάνει µια έρευνα για εύρεση κατοικίας. Τέλος, αυτό που τονίζει για τους αυριανούς µαθητές των Πανελλαδικών, είναι «να µην τα αφήνουν όλα για τελευταία στιγµή και να ψάχνουν τον πιο ταιριαστό για αυτούς τρόπο και δρόµο».
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΜΠΡΕ∆ΑΚΗΣ
Υποµονή κι επιµονή!
«Κύλησε βατά η χρονιά µε λίγο πρόγραµµα, αν και σίγουρα ήταν πιο απαιτητική από τις προηγούµενες, και δεν στερήθηκα κάτι» σχολιάζει µιλώντας στα “Χ.ν.” ο Ευστράτιος Μπρεδάκης, ο οποίος δείχνει ευχαριστηµένος µε την επίδοσή του. Ο νεαρός συνοµιλητής µας επιθυµεί να γίνει µηχανολόγος – µηχανικός και πιστεύει θα φοιτήσει στο Ηράκλειο. «Υποµονή, επιµονή και θα ανταµειφθούν οι κόποι τους», αυτό πιστεύει κι εύχεται ο Στράτος σε όλα τα παιδιά.
ΛΕΩΝΙ∆ΑΣ ΚΟΥΦΑΚΗΣ
«Η πρώτη χρονιά που διάβασα»
«Ήταν η πρώτη χρονιά που διάβασα µπορώ να πω, οπότε ζορίστηκα λίγο. Έκανα όµως καλό διάβασµα και κατάφερα αυτό που ήθελα» αναφέρει ο Λεωνίδας Κουφάκης, ο οποίος εργάζεται το τελευταίο διάστηµα και στοχεύει να περάσει στην Αθήνα σε τµήµα Μηχανολόγων – Μηχανικών και να µπορέσει έτσι να µείνει µε την αδερφή του η οποία σπουδάζει ήδη στην πρωτεύουσα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΗΜΑΝΤΗΡΑΚΗΣ
«Στη Θεσσαλονίκη µε την αδερφή µου»
«Προς το τέλος ήταν πιο απαιτητική η χρονιά, συν τις επαναλήψεις, το άγχος µου» σχολιάζει ο Σταύρος Σηµαντηράκης ο οποίος είναι πολύ ευχαριστηµένος και νιώθει ότι ανταµείφθηκαν οι κόποι του και µάλιστα στα µαθήµατα ειδικότητας έγραψε 20άρια! Ο ίδιος δεν το περίµενε, ενώ στεναχωρέθηκε λίγο µε το µάθηµα της Έκθεσης που του έριξε κάπως τη βαθµολογία. Εργαζόµενο παιδί κι ο Σταύρος, µέχρι να έρθει η ώρα, όπως λέει, να πάει να σπουδάσει µηχανολόγος µηχανικός στο Αριστοτέλειο. «Θέλω να περάσω Θεσσαλονίκη, µου αρέσει σαν πόλη αλλά και για οικονοµικούς λόγους καθώς θα µείνω µε την αδερφή µου, την οποία θα έχω φυσικά παρέα µου!» αναφέρει ο νεαρός απόφοιτος.
∆ΗΜΗΤΡΑ ΧΡΙΣΤΟ∆ΟΥΛΑΚΗ
Ψυχραιµία και διάβασµα
«Πιεστικό το πρόγραµµα και δύσκολη η θεωρητική κατεύθυνση» λέει η ∆ήµητρα Χριστοδουλάκη, η οποία είχε σαν πρώτη επιλογή την Ψυχολογία και ως δεύτερη τα Παιδαγωγικά Ειδικής Αγωγής στον Βόλο, που µάλλον έχει περισσότερες πιθανότητες να πετύχει όπως σηµειώνει. Αυτό που χρειάζεται για να τα καταφέρουν τα παιδιά, υπογραµµίζει η µελλοντική σπουδάστρια, είναι «ψυχραιµία και διάβασµα από την αρχή της χρονιάς. Εγώ έκανα το λάθος να τα αφήσω για το τέλος, για αυτό το λέω». Η συνοµιλήτριά µας έκανε προπονήσεις στο καράτε από πολύ µικρή, όµως στην αρχή ενός δύσκολου έτους το άφησε για να επικεντρωθεί στον στόχο της.
ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΠΑΠΑ∆ΟΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
«Εµπιστοσύνη στους καθηγητές µας»
«Είχα καλούς καθηγητές, συνεργάστηκα µαζί τους, δεν έκανα κάτι παραπάνω ούτε στερήθηκα κάτι» δηλώνει ο Ευτύχης Παπαδογιωργάκης, ο οποίος στοχεύει να περάσει στο Τµήµα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ και ελπίζει να τα καταφέρει µιας και έχει συγκεντρώσει σχεδόν 300 µόρια περισσότερα από την περυσινή βάση. «Θέλω να πω στους υπόλοιπους µαθητές ότι δε χρειάζεται να στερηθούν κάτι από τη ζωή τους για να τα καταφέρουν. Πρέπει οι ώρες που διαβάζουν να είναι παραγωγικές, όχι απλά πολλές. Εµπιστοσύνη στους έµπειρους καθηγητές , ξέρουν τι κάνουν και µας καθοδηγούν»
ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΣΗΦΑΚΗΣ
Βοηθώντας τους γονείς
Μεγάλη ταλαιπωρία για τον Σφακιανό Μιχάλη Παπασηφάκη η χρονιά των Πανελλαδικών, καθώς όλα τα φροντιστηριακά µαθήµατα τα έκανε διαδικτυακά, ενώ για τα διαγωνίσµατα έπρεπε να έρχεται στην πόλη των Χανίων! «Στο σχολείο άλλαξα συνολικά 10 καθηγητές, µιας και στο 4ο επιστηµονικό πεδίο καθηγητές στην επαρχία δεν έχουµε. Η εναλλακτική µου ήταν να εγκαταλείψω το σχολείο µου για κάποιο στα Χανιά, αλλά ήθελα να στηρίξω τον τόπο µου και το σχολείο µου» όπως αναφέρει µε σιγουριά. Ο Μιχάλης βοηθά τον πατέρα του στα πρόβατα που έχουν, ενώ εργάζεται και σε µια ταβέρνα. «∆εν ήθελα να επιβαρύνω τους γονείς µου, οπότε έκανα δυο δουλειές για να βοηθήσω. Μόνο τα φροντιστήρια κόστιζαν ένα µηνιάτικο» σχολιάζει. Στόχος του δεν είναι η ενασχόληση µε τον πρωτογενή τοµέα, αλλά οι ναυτιλιακές σπουδές σε Χίο ή Εύβοια. Τέλος, δίνοντας το δικό του µήνυµα στα παιδιά που δεν κατάφεραν να περάσουν κάπου λέει «δεν χάλασε ο κόσµος, υπάρχουν κι άλλες επιλογές».
ΙΩΑΝΝΗΣ ΝΤΟΥΚΑ
«∆ιαβάζαµε παρέα»
Ένα όµορφο κλίµα µαζί µε τα υπόλοιπα παιδιά έζησε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς ο Ιωάννης Ντούκα, καθώς διάβαζε παρέα µε τους συµµαθητές του. «Και διαβάσαµε και βγήκαµε και φροντιστήρια πηγαίναµε. Βοηθούσαµε ο ένας τον άλλον» σχολιάζει ο Ιωάννης, ο οποίος επιθυµεί να µετακοµίσει στην συµπρωτεύουσα και να ασχοληθεί µε την διοίκηση επιχειρήσεων και τα τουριστικά, µιας και φοιτούσε στον τοµέα της Οικονοµίας του ΕΠΑΛ Κισσάµου. Τον ρωτάµε αν έχει κάποιο πλάνο, µε τον ίδιο να εξηγεί πως αυτό θα βγει στην πορεία. «Σίγουρα στην αρχή όλοι θα αγχωθούνε, αλλά δε θέλει άγχος γενικά, εξάλλου όλοι περνάµε από εκεί. Εύχοµαι καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά» λέει κλείνοντας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΤΑΘΑΚΗ
«Πίστη στις δυνάµεις µας»
Για µια απαιτητική χρονιά κάνει λόγο η απόφοιτη πια του ΕΠΑΛ Κισσάµου Σταυρούλα Σταθάκη. «Θέλει εντατικό διάβασµα, αλλά είχα βάλει πρόγραµµα κι είχα κι ελεύθερο χρόνο» αναφέρει η ίδια, η οποία σηµειώνει πως δεν την κατέβαλε το άγχος και πίστευε στις δυνάµεις της. Η Σταυρούλα αρίστευσε και όπως µας λέει έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάµεσα σε πληθώρα σχολών, ωστόσο δεν έχει αποφασίσει ακόµη ποια θα δηλώσει. «Είµαι στον τοµέα της Υγείας και σκέφτοµαι κάποια παραϊατρική σχολή» όπως µας λέει, ενώ δίνοντας το δικό της µήνυµα στα παιδιά που θα “δοκιµαστούν” του χρόνου δηλώνει: «Αν κάποιος είναι συνειδητοποιηµένος µπορεί να τα καταφέρει, αρκεί να έχει πρόγραµµα, υποστήριξη από την οικογένεια όπως είχα κι εγώ, από τους καθηγητές του και τα φροντιστήρια. Συµβουλεύω τα παιδιά να πιστέψουν στον εαυτό τους και να µην το βάλουν κάτω!».
ΤΙΤΙΚΑ ΣΕΡΒΑΚΗ
«Θέλω να γίνω δασκάλα»
«3 ώρες την εβδοµάδα έκανα ιδιαίτερα µαθήµατα» δηλώνει η Τιτίκα Σερβάκη, η οποία µοιράζεται µαζί µας τη δική της εµπειρία από τις Πανελλαδικές, θέλοντας να δώσει δύναµη στα νέα παιδιά και να τονώσει το ηθικό τους. Η απόφοιτη του ΓΕΛ Αλικιανού επικεντρώθηκε στο διάβασµά της όλη τη χρονιά, χωρίς να ασχοληθεί µε εξωσχολικές δραστηριότητες. Που επιθυµεί όµως να περάσει και γιατί; Με βεβαιότητα στο Παιδαγωγικό ∆ηµοτικής Εκπαίδευσης, στο γειτονικό Ρέθυµνο ή στη µακρινή Φλώρινα! «Από παλιά ήθελα να γίνω δασκάλα, µου αρέσει να ασχολούµαι δηµιουργικά µε τα παιδιά και θεωρώ ότι πρέπει να αγαπάς αυτό που κάνεις. Εξάλλου µην ξεχνάµε πως σε αυτήν την ηλικία τα παιδιά διαµορφώνουν τον χαρακτήρα τους!» όπως υποστηρίζει. «Να σκέφτονται τον στόχο τους, τη µετέπειτα φοιτητική ζωή τους κι ότι είναι απλώς µια χρονιά που θα περάσει» καταλήγει η νεαρή κοπέλα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΑΚΗΣ
Μηχανικός από… πιτσιρίκι
Για µια χρονιά που είχε από όλα κάνει λόγο ο πρώην µαθητής Σταύρος Κατσουλάκης: «Ήταν µια µεγάλη χρονιά, µε τα πάνω και τα κάτω της. Σίγουρα ήθελε πολλή προσπάθεια και διάβασµα αλλά είχαµε βοήθεια όλοι από τους γονείς, τους καθηγητές µας και τον περίγυρό µας». Ο ίδιος µας λέει πως στόχος του αποτελεί η είσοδος στο Μετσόβιο για να γίνει ναυπηγός, µηχανολόγος µηχανικός αλλά πιθανότερη λόγο βαθµολογίας είναι η Πάτρα. «∆εν έχω πρόβληµα όπου και να πάω, αρκεί να είναι στον µηχανολογικό κλάδο» σχολιάζει ο Σταύρος, ο οποίος µας εκµυστηρεύεται πως από πιτσιρίκι του άρεσε η ενασχόληση µε τις κατασκευές, τα πλοία, τη µηχανική κοκ, ενώ ακόµη και τώρα εργάζεται ως υδραυλικός, παίρνοντας µια “γεύση” για τον ευρύτερο κλάδο.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΖΑΝΑΚΗ
∆υσκολίες στην επαρχία
«∆εν κοιµόµουν όπως έπρεπε, ήµουν κουρασµένη αλλά φρόντιζα να µην αφήνω κενά» αναφέρει η Ελευθερία Τζανάκη, η οποία επιθυµεί να σπουδάσει παιδαγωγικά προσχολικής αγωγής και µάλιστα στη Θεσσαλονίκη, όπως αρκετοί µαθητές. «Θέλω να είµαι µαζί µε την αδερφή µου που βρίσκεται εκεί. Ήθελα ψυχολογία, αλλά κατάλαβα πως δεν µου ταιριάζει κι αποφάσισα να ασχοληθώ µε τα παιδαγωγικά. Θυµάµαι διάβαζα τη µικρή µου αδερφή στο δηµοτικό και µου άρεσε πολύ» σηµειώνει η ίδια. Τη ρωτάµε για τις δυσκολίες της διδασκαλίας στην επαρχία, µε την Ελευθερία να τονίζει πως τα παιδιά της θετικής κατεύθυνσης δυσκολεύτηκαν πολύ να βρουν καθηγητές για ιδιαίτερα µαθήµατα, ενώ δεν ήταν λίγα εκείνα που αναγκάζονταν να πηγαινοέρχονται Χανιά. «Ούτε αθλήµατα, ούτε σχέδιο έχουµε» όπως συµπληρώνει, ενώ υπογραµµίζει πως το µέλλον είναι αβέβαιο, οι σπουδές δεν σηµαίνουν αυτόµατα επαγγελµατική αποκατάσταση, αλλά «κάνουµε την προσπάθειά µας κι υπάρχουν κι άλλοι δρόµοι πάντα».
ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΚΑΛΥΒΑ
Μια χρονιά µε σκαµπανεβάσµατα
Για τη Μαριλένα Καλύβα από το Λύκειο Παλαιόχωρας η χρονιά που πέρασε «ήταν γεµάτη σκαµπανεβάσµατα, είχε δυσκολίες, ήταν ψυχοφθόρα. Το διάβασµα ήταν απαιτητικό αλλά προσπαθούσα να βρω ελεύθερο χρόνο ώστε να χαλαρώνω».
Προσθέτει πως µεγάλη βοήθεια για την ίδια ήταν «οι καλοί καθηγητές που είχαµε και που ήταν υποστηρικτικοί. Μας πρόσεχαν και στα µαθήµατα και µας διευκόλυναν . Κατέβαλλα την προσπάθεια µου, πάντα λέω ότι θα µπορούσα καλύτερα αλλά σε γενικές γραµµές είµαι ικανοποιηµένη».
Η Σχολή Εφαρµοσµένων Μαθηµατικών είναι ο βασικός στόχος για τη Μαριλένα που όµως θα δηλώσει και Πολυτεχνικές Σχολές και άλλα πανεπιστήµια. Η δική της παρότρυνση στα παιδιά που θα εισέλθουν από φέτος στο “στίβο” των Πανελληνίων είναι ότι «θα πρέπει να κάνουν καλή αρχή από τα θερινά µαθήµατα, να συνεχίσουν το ίδιο και µέσα στη χρονιά αλλά παράλληλα να µην κλειστούν µέσα στο σπίτι, να παραµείνουν ενεργοί θα βοηθήσει µε την ψυχική τους υγεία».
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΑΛΕΛΑΚΗ:
Καλύτερα στην επαρχία
Από το Λύκειο Παλαιόχωρας η Κωνσταντίνα Φαλελάκη που συγκέντρωσε 16.200 µόρια θυµάται ότι η χρονιά που πέρασε ήταν «µια χαρά! Και αυτό γιατί είχα σταθερό πρόγραµµα που προσπαθούσα να το ακολουθώ. »
Για την Κωνσταντίνα το µεγαλύτερο προσόν της ήταν ότι «δεν είχα άγχος, τα έκανα όλα και διάβασµα και βόλτες».
Στην ετοιµασία του µηχανογραφικού η συνοµιλήτρια µας σκέφτεται κυρίως τις Πολυτεχνικές σχολές , Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Βόλου ή της Ξάνθης. «Για ένα παιδί από την επαρχία πιστεύω ότι είναι προσόν, γιατί είµαστε λιγότερα άτοµα και δουλεύουµε πολύ καλά τόσο στο σχολείο όσο και στο φροντιστήριο» καταλήγει.
ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΣΑΡΤΖΕΤΑΚΗ
«Τα παιδιά της επαρχίας έχουν δυνατότητες»
«Ήταν µια µέτρια σε δυσκολία χρονιά, δεν χρειάστηκε να εγκαταλείψω πράγµατα, ήµουν εκεί όταν χρειάζονταν να διαβάσω. Είχα ένα δύσκολο…σύµµαχο το άγχος! ∆υσκολεύτηκα να το διαχειριστώ και ενώ στα διαγωνίσµατα τα πήγαινα καλά τις ηµέρες των Πανελληνίων αγχώθηκα και αυτό φάνηκε στους βαθµούς κάποιων µαθηµάτων. Για αυτό είναι σηµαντικό τα παιδιά που θα δώσουν χρόνο να το αντιµετωπίσουν» επισηµαίνει η Σουλτάνα Σαρτζετάκη που αποφοίτησε από το ΕΠΑΛ Καντάνου.
Ποιες , ρωτάµε την κοπέλα, είναι οι ιδιαιτερότητες για έναν εξεταζόµενο από την επαρχία ; «Τα 2 από τα 4 µαθήµατα χρειάζονταν να κάνω φροντιστήριο στα Χανιά γιατί δεν υπάρχει στην Κάντανο. Τα άλλα δύο τα έκανα διαδικτυακά. Αυτή είναι η βασική ιδιαιτερότητα. Αλλά το ότι είµαστε από την επαρχία δεν αναιρεί τις δυνατότητες µας να πετύχουµε. Από την Κάντανο έχουν βγει πολλοί καλοί φοιτητές και επιστήµονες.»
Πρώτος στόχος της Σουλτάνας είναι η λογοθεραπεία και αναµένει να δει πως θα κυµανθούν οι βάσεις.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΥΡΟΚΑΚΗΣ
Αγάπη για τα µαθηµατικά
«Ζορίστηκα στην αρχή αλλά τώρα νιώθω ανακουφισµένος που τελείωσα» δηλώνει ο σύντοµα φοιτητής Γιώργος Συροκάκης από το Λύκειο της Παλαιόχωρας. Έγραψε τον µεγαλύτερό του βαθµό στα µαθηµατικά και στοχεύει σε µια σχολή που σίγουρα θα τα περιλαµβάνει: «Μου αρέσουν πολύ, δε θέλω απαραίτητα σχολή καθηγητική, αρκεί να υπάρχουν σε αυτήν!». Το µήνυµά του προς τους µαθητές που νιώθουν απογοητευµένοι είναι το εξής: «∆εν χανόµαστε! Υπάρχουν κι άλλες χρονιές, άλλες επιλογές και µονοπάτια να ακολουθήσουν. ∆εν τελειώνει τίποτα µε τις Πανελλήνιες εξετάσεις».
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΚΑΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΒΕ∆ΑΚΗΣ
∆ίδυµη επιτυχία!
∆ίδυµη προσπάθεια κι επιτυχία από τα αδέρφια Θεοχάρης και Κωνσταντίνος Κουβεδάκης, που αποφοίτησαν από το Λύκειο Βουκολιών. «Πηγαίναµε σε διαφορετικές κατευθύνσεις µε τον αδερφό µου και γενικά δεν συναντιόµασταν πολύ» αναφέρει ο Θεοχάρης, ενώ δηλώνει πως στοχεύει στην Πληροφορική Αθηνών, µετά από την πολύ καλή επίδοση που είχε στις Πανελλαδικές. «∆εν µένουµε κέντρο Χανίων και χάναµε χρόνο για να µεταβούµε στην πόλη για διαβάσµατα και µαθήµατα» σηµειώνει ο Θεοχάρης. Ο Κωνσταντίνος, ο οποίος ήταν και σηµαιοφόρος στο σχολείο του, τα πήγε καλύτερα από ό,τι πίστευε. «Στερήθηκα βόλτες κι ύπνο αλλά τα πήγα καλά. Στοχεύω σε πολυτεχνική σχολή της πρωτεύουσας» λέει και συµβουλεύει τα παιδιά να έχουν υποµονή. Τα δύο αδέρφια ανυποµονούν να µεταβούν στην Αθήνα, εκεί όπου ζουν ήδη οι αδερφές τους και να είναι όλοι µαζί!
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΒΑΡΚΑ
«Στόχος οι οικονοµικές επιστήµες»
Πενταπλάσιο σε ώρες σε σχέση µε την προηγούµενη χρονιά το διάβασµα που έκανε η Ευαγγελία Βαρκά. «Όλα τα παιδιά προσπαθούσαµε και διαβάζαµε πολλές ώρες. Οργάνωνα βέβαια έτσι τον χρόνο ώστε να µην στερούµαι, διότι ήξερα που σταµατάει να γίνεται παραγωγικό το διάβασµα» εξηγεί η Ευαγγελία, η οποία υπογραµµίζει τη συµβολή των αξιόλογων καθηγητών στην προσπάθεια όλων των παιδιών. Προτιµά τις οικονοµικές επιστήµες και βάζει πλώρη για Αθήνα: «Έχω ψάξει τα προγράµµατα σπουδών κι αφορµή για την επιλογή µου το µάθηµα της Οικονοµίας που µου κέντρισε το ενδιαφέρον κι ήταν το αγαπηµένο µου. Ένας οικονοµολόγος κολλάει παντού, οπότε θεωρώ έχει µέλλον» υποστηρίζει, ενώ συµπληρώνει πως της αρέσει η ιδέα της µετάβασης σε µια άλλη πόλη γιατί έτσι «βλέπεις κάτι διαφορετικό, ανοίγει λίγο το µυαλό σου και φεύγεις από το κρητικό “κλίµα”. Έχω λίγο άγχος, αλλά θεωρώ είναι το γόνιµο και παραγωγικό».
ΜΠΕΝΙΛΝΤΑ ΒΟΡΦΙ
«Χωρίς άγχος!»
Κάνοντας µια αναδροµή στη χρονιά που πέρασε η Μπενίλντα από το Λύκειο Παλαιόχωρας αναφέρει πως «δεν αγχώθηκα πολύ. Προσπάθησα να συνδυάσω και διάβασµα και εξόδους. Γενικά, ως χαρακτήρας δεν το βάζω κάτω! Αν µου τύχει κάτι που δεν το ξέρω, θα συνεχίσω, δεν θα “κοµπλάρω” όπως κάνουν πολλοί και αγχώνονται».
Μεγάλος στόχος της Μπενίλντα είναι η ΑΣΟΕ και συγκεκριµένα καθώς «οι Οικονοµικές Επιστήµες είναι κάτι που θέλω να σπουάσω. Με βάση τους βαθµούς µου και τις βάσεις περνάω».
Η συµβουλή της κοπέλας στα νέα παιδιά είναι «να καταπολεµήσουν το άγχος! Αυτό καταβάλλει τον άνθρωπο, αν το κρατήσουν σε λογικά πλαίσια σίγουρα όλα θα πάνε καλά».
*Η Γεωργία Σκουταριώτη είναι φοιτήτρια Φιλοσοφίας, πρακτικά ασκούμενη στα Χανιώτικα νέα