Για µια «σχολική χρονιά έκπληξη σε ότι αφορά στους διορισµούς» που ξεκινάει µε τους «καλύτερους οιωνούς για µαθητές και εκπαιδευτικούς» κάνει λόγο η ∆ιευθύντρια Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης Ν. Χανιών κα Χρύσα Τερεζάκη.

Από την έναρξη της οικονοµικής κρίσης, σχεδόν κάθε χρόνο, οι σχολικές µονάδες άνοιγαν τον Σεπτέµβριο µε πολλά κενά και ελλείψεις, η κάλυψη των οποίων καθυστερούσε σηµαντικά ή σε κάποιες περιπτώσεις δεν υλοποιούνταν.
Φέτος, µε τον µεγάλο αριθµό προσλήψεων σε γενική και ειδική εκπαίδευση, στις ειδικότητες, η εκτίµηση της κα Τερεζάκη είναι πως τα γνωστά προβλήµατα δεν θα εµφανιστούν. «Πήραµε 157 συναδέλφους µε µόνιµους διορισµούς στα Χανιά! Έτσι θα καλυφθεί ένας µεγάλος αριθµός από τα κενά µας και θα χρειαστεί µικρότερος αριθµός αναπληρωτών για κενές θέσεις. Θα έλθουν κάποιοι αναπληρωτές για εξαιρετικές περιπτώσεις» αναφέρει η ∆ιευθύντρια Πρωτοβάθµιας.
ΟΙ ∆ΙΟΡΙΣΜΟΙ
Ειδικότερα οι διορισµοί που αφορούν τα ∆ηµοτικά και τα Νηπιαγωγεία των Χανίων έχουν ως εξής:
• 57 δάσκαλοι (πέρυσι 12 διορισµοί)
• 35 νηπιαγωγοί (πέρυσι 17)
• Ειδικότητες 1 µουσικών, 7 αγγλικών, 1 υπολογιστών, 6 θεατρικής αγωγής, 7 εικαστικών (πέρυσι κανέναν).
• Ειδική αγωγή προσελήφθησαν 29 νηπιαγωγοί, 1 νοσηλευτής, 1 εργοθεραπευτής, 2 Ειδικό ∆ιοικητικό Προσωπικό.
• ∆ηµιουργήθηκαν 7 νέα Σ∆ΕΥ (Σχολικά ∆ίκτυα Εκπαίδευσης και Υποστήριξης), που προστέθηκαν στα υπάρχοντα 6 και θα υποστηρίξουν 35 σχολεία στον νοµό Χανίων µε ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. «Η βούληση µας είναι οι ψυχολόγοι κα κοινωνικοί λειτουργοί να στελεχώσουν σχολεία της ενδοχώρας του Νοµού µας κυρίως» σηµείωσε η κα Τερεζάκη.
Η ΕΙ∆ΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Αναφορικά µε την Ειδική Αγωγή και την παράλληλη στήριξη, ένα ζήτηµα που είχε προκαλέσει µεγάλες αντιδράσεις σε όλη την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια καθώς δεν καλύπτονταν µε εκπαιδευτικούς όλες οι περιπτώσεις µέσα στις σχολικές τάξεις, η κα Τερεζάκη σηµείωσε πως «προσελήφθησαν 3200 συνάδελφοι στην ειδική αγωγή σε όλη την Ελλάδα. Ήταν µια έκπληξη από την υπουργό µας, την κα Ζαχαράκη, ήταν “έξτρα” διορισµοί για τη λειτουργιά των τµηµάτων ένταξης. Πάµε σε µια µετάβαση, µε βάση τη νέα νοµοθεσία, από το σύστηµα των παραλλήλων εκπαιδευτικών κατευθυνόµαστε στη συµπεριληπτική αγωγή και εκπαίδευση. Μέσα στην τάξη µπαίνει ο δάσκαλος της παράλληλης µαζί µε τον δάσκαλο της τάξης, έτσι θα έχουµε τµήµατα ένταξης που θα λειτουργούν µέσα στην τάξη µαζί µε τον δάσκαλο της τάξης».
Ο αντίλογος είναι, αναφέρουµε στην κα Τερεζάκη, πως µε αυτόν τον τρόπο το Υπουργείο εξοικονοµεί θέσεις και δεν θα πρέπει να διορίσει παράλληλες για όλες τις περιπτώσεις που γνωµατεύουν τα ΚΕ.∆.Α.Σ.Υ. (Κέντρα ∆ιεπιστηµονικής Αξιολόγησης, Συµβουλευτικής και Υποστήριξης). «Το Υπουργείο επισηµαίνει πως εφαρµόζει τη λογική της ενταξιακής εκπαίδευσης που λειτουργεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και αυτήν τη στρατηγική» απαντάει συµπληρώνοντας πως φέτος έγιναν 582 αιτήσεις για παράλληλη στήριξη και εγκρίθηκαν όλες από το ΚΕΔΑΣΥ Χανίων. Για Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό είχαν αιτηθεί 25 παιδιά και έχουν εγκριθεί όλα για 30 ώρες την εβδοµάδα, επίσης θα τοποθετηθούν 82 νοσηλευτές. Ολοκληρώνοντας σηµειώνει πως «φέτος θα λειτουργήσουν τα κέντρα καινοτοµίας ανά Περιφέρεια, είχαµε τη θεσµοθέτηση χιλιάδων λαχανόκηπων σε σχολεία, την τοποθέτηση διαδραστικών πινάκων και τον εκσυγχρονισµό του εξοπλισµού των µονάδων. Πιστεύουµε ότι θα έχουµε µια καλή σχολική χρονιά για µαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς».