Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Ας φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με τη φύση

Η επαφή των παιδιών με τη φύση έχει πολλαπλά οφέλη για τα παιδιά. Σε αυτό το θέμα αναφερόταν μια από τις σημαντικότερες ομιλίες στο 11ο Παγκόσμιο Συνέδριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που έγινε στην Πράγα της Τσεχίας από τις 14 έως της 18 Μαρτίου 2022.

«Γιατί τα παιδιά του 21ου αιώνα έχουν ανάγκη τη φύση», ήταν το θέμα της παρουσίασης του David Sobel, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Antioquia της Κολομβίας, στο 11ο Παγκόσμιο Συνέδριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Πράγα στις 16 Μαρτίου 2022.

Πολλοί λόγοι όπως η πανδημία αλλά και ο φόβος των ατυχημάτων οδηγούν τα σύγχρονα παιδιά μακριά από τη φύση.

Ένα 8χρονο παιδί σήμερα δεν απομακρύνεται ούτε καν 300 μέτρα από το σπίτι. Ο παππούς του ίδιου παιδιού στη δεκαετία του ’50, όταν εκείνος ήταν 8χρονος, πήγαινε στο δάσος ένα μίλι μακριά από το σπίτι του. Ο δε προπάππος του ίδιου παιδιού λίγο πριν το 1920, πήγαινε, ως 8χρονος τότε, για ψάρεμα 6 μίλια μακριά από το σπίτι!

Η επαφή των παιδιών με τη φύση έχει πολλαπλά οφέλη:

•. Καταπολεμάει την έλλειψη προσοχής.
• Βελτιώνει τα μαθησιακά αποτελέσματα.
• Ακόμη και το να βλέπουν πράσινο τα παιδιά από το παράθυρο του σχολείου βελτιώνει τις επιδόσεις τους και την εστίασή τους.
• Μειώνει το άγχος
• Βελτιώνει την αυτοπειθαρχία.

Έρευνα του 2015 σε 3.000 μαθητές έδειξε ότι αυτοί που ασχολούνταν με σχολικούς κήπους αποκτούσαν περισσότερες γνώσεις από αυτούς που φοιτούσαν σε παραδοσιακές τάξεις. Όσο περισσότερο χρόνο περνάνε σε σχολικούς κήπους, τόσο μεγαλύτερα είναι τα κέρδη!

Παράλληλα, διαπιστώθηκε ότι παιδιά που περνάνε χρόνο στη φύση αποκτάνε θετική στάση απέναντι στο περιβάλλον ως ενήλικοι, ενώ έχουν και λιγότερα ατυχήματα, όπως διαπίστωσαν ασφαλιστικές εταιρείες!

Σε πολλά μέρη του κόσμου προσπαθούν να φτιάξουν «πάρκα τσέπης», έτσι ώστε κάθε κάτοικος της πόλης να μη χρειάζεται πάνω από 10 λεπτά για να βρεθεί σε ένα πάρκο.

Άλλες έρευνες βρήκαν ότι τα παιδιά που έχουν χρόνο για ελεύθερο παιχνίδι έχουν καλύτερη απόδοση στα μαθήματα. Έρευνα στη Γερμανία σε παιδιά 6 χρονών που είχαν χρόνο για ελεύθερο παιχνίδι, έδειξε, όταν έγιναν 10 χρονών, είχαν καλύτερη επίδοση στην ανάγνωση, τα μαθηματικά, βελτίωση της δημιουργικότητας, της προφορικής έκφρασης, καλύτερη προσαρμογή.

Έρευνα στη Νορβηγία σε 500 παιδιά 4-7 ετών δείχνει ότι όσο πιο πολύ χρόνο περνάνε έξω στη φύση, τόσο καλύτερη απόδοση έχουν στα μαθήματα, ενώ μειώνεται η υπερκινητικότητα κι η έλλειψη προσοχής.

Στη διάρκεια της πανδημίας πάρα πολλές σχολικές τάξεις επέλεξαν να κάνουν μάθημα έξω σε αρκετά μέρη του κόσμου. Ας το κρατήσουμε αυτό κι ας το διευρύνουμε!


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα