Βασικός πυλώνας της τοπικής οικονομίας παραμένει ο τουρισμός, ο οποίος, πέρυσι, παρά την πανδημία, πήγε πολύ καλά στα Χανιά.
Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα και φέτος, παρά τα προβλήματα που συνεχίζουν να ταλαιπωρούν την Ελλάδα και όλο τον πλανήτη.
Φέτος, αναμένονται περισσότερα κρουαζιερόπλοια στα Χανιά. Επίσης, οι επισκέπτες που προγραμματίζουν διακοπές στα Χανιά δεν είναι λίγοι. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι μόνο σε ό,τι αφορά τη βραχυχρόνια μίσθωση τύπου airbnb οι αναζητήσεις σπιτιών – διαμερισμάτων για τα Χανιά είναι αυξημένες κατά 250%.
Όμως, ζητούμενο παραμένει ο σχεδιασμός εκείνος που θα επιτρέψει την καλύτερη εξυπηρέτηση του τουριστικού ρεύματος αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των μόνιμων κατοίκων.
Δηλαδή, η βελτίωση – ανάπτυξη υποδομών. Παραδείγματα υπάρχουν αρκετά και έχουν επισημανθεί κατ’ επανάληψη. Χαρακτηριστικά ας αναφερθούμε στα πεζοδρόμια: Μπορεί μέσα στο κέντρο των Χανίων να έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια τα πεζοδρόμια σε ορισμένους δρόμους, σε άλλες οδούς όμως η κατάσταση είναι… ανυπόφορη. Σε περιαστικές περιοχές, όπως η Χαλέπα, το Πασακάκι κ.ά., τα πεζοδρόμια είναι σχεδόν ανύπαρκτα.
Σε περιοχές άλλων Δήμων, όπως του Δήμου Πλατανιά, παρατηρούμε αλλού μεγάλα και άνετα πεζοδρόμια και αλλού επικίνδυνα ή ανύπαρκτα πεζοδρόμια.
Δεν είναι όμως μόνον τα… πεζοδρόμια.
Οι λακκούβες στο οδικό δίκτυο δεν παύουν να… ανοίγουν.
Το ράβε – ξήλωνε από υπηρεσίες, για έργα, δεν έχει τέλος. Αυτές τις μέρες γίνονται παρεμβάσεις σε δρόμους για δίκτυα οπτικών ινών.
Οσο για τη στάθμευση: Και αυτό το καλοκαίρι αν έχουμε αυξημένες αφίξεις επισκεπτών, θα υπάρχει πρόβλημα σε ό,τι αφορά την παλιά πόλη. Η στάθμευση παραμένει άλυτο πρόβλημα.
Είναι φανερό ότι το να γίνουν τα Χανιά μια σύγχρονη πόλη με υποδομές, απαιτεί δρόμο αλλά και συνολικό σχεδιασμό που να ξεκινά από τα… βασικά.