Με καθυστέρηση µόλις… 9 ετών δηµοσιεύτηκε ο διαγωνισµός για την εκποίηση και αποµάκρυνση του σκάφους “RS-300 No 97” σηµαίας Ουκρανίας, που από το 2016 είχε εγκαταλειφθεί στο λιµάνι της Παλαιόχωρας!
Την ίδια στιγµή το Λιµενικό Ταµείο Χανίων αναζητεί τρόπο για την καταστροφή πάνω από 70 βαρκών που χρησιµοποιήθηκαν για τη µεταφορά προσφύγων και µεταναστών και έχουν εγκαταλειφθεί στη Γαύδο!
Το σκάφος µετέφερε 20.470.000 πακέτα τσιγάρα από το Μαυροβούνιο προς το Λίβανο, µε προβληµατικά συνοδευτικά έγγραφα ως προς τη νοµιµότητα τους και κατά την πλεύση του στην Παλαιόχωρα λόγω µηχανικών προβληµάτων διαπιστώθηκαν ελλείψεις στα σωστικά µέσα αλλά και στο σύστηµα τηλεπικοινωνίας.
«Το σκάφος αυτό ήταν ένα τσιγαράδικο, που οδηγήθηκε στο λιµάνι της Παλαιόχωρας, έµεινε εκεί καθώς εκκρεµούµε µια δικαστική απόφαση για το αν έπρεπε να κατασχεθεί το πλοίο ή όχι. Η ιδιοκτήτρια ήταν Ουκρανή και προστατευόταν από το νόµο λόγω του πολέµου. Το σκάφος βούλιαξε πριν από 3- 4 χρόνια και εµείς ακολουθώντας τη νόµιµη διαδικασία του κράτους, που είναι ξεπερασµένη, ξεκινήσαµε τη διαδικασία αποµάκρυνσης του» ανέφερε στα “Χ.ν.” ο πρόεδρος του Λιµενικού Ταµείου Χανίων κ. ∆ηµήτρης Βιριράκης.
Ο κ. Βιριράκης εκτιµά πως οι διαγωνισµοί θα κηρυχθούν άγονοι, καθώς κανείς δεν θα δώσει το ποσό των 10.000 που έχει οριστεί ως εκκίνηση. «Είµαι σίγουρος πως δεν θα βρεθεί πλειοδότης καθώς το πλοίο θα πρέπει να γίνει πάλι ικανό να πλεύσει και να οδηγηθεί στην Τουρκία όπου υπάρχουν διαλυτήρια πλοίων. Εποµένως θα επαναληφθούν οι διαγωνισµοί µέχρις ότου δοθεί σε πάρα πολύ χαµηλή τιµή. ∆υστυχώς αυτή είναι η νοµοθεσία» σηµείωσε.
ΟΙ ΒΑΡΚΕΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ
Αναφορικά µε τα σκάφη που χρησιµοποιούνται για τη διακίνηση προσφύγων και µεταναστών, και ένας µεγάλος αριθµός τους βρίσκεται στις ακτές και στην ξηρά στη Γαύδο, το Λιµενικό Ταµείο αναζητεί χρηµατοδότηση για την καταστροφή τους.
«Μέχρι τώρα είχαµε 120 καραβιές στη Γαύδο. Οι βάρκες αυτές, οι περισσότερες ξύλινες µε πλαστικό και κάποιες φουσκωτές, θα πρέπει να καταστραφούν γιατί δεν µπορούν να εκποιηθούν. ∆εν είναι εργοστασιακά µοντέλα αλλά ιδιοκατασκευές και θα πρέπει να πάνε σε µονάδα ανακύκλωσης γιατί έχουν ξύλο και από πάνω πλαστικό. Το κόστος της καταστροφής είναι µεγάλο και ζητάµε µια επιχορήγηση για την καταστροφή τους» σηµείωσε ο κ. Βιριράκης.